سوییچ کردن از آیفون به اندروید همیشه سختی‌های خودش را دارد و این مشکلات، عموما به خاطر محدودیت‌هایی است که اپل بر سر راه شما و انتقال اطلاعات شخصی‌تان به گوشی جدید قرار می دهد. یکی از این موارد، انتقال پیغام‌های متنی یا همان اس‌ام‌اس‌ها از آیفون به اندروید است.

در کنار عکس‌ها و فیلم‌ها که قبلا در مورد انتقال آن‌ها در پرشین تولز برایتان گفته‌ام، انتقال پیغام‌های متنی نیز برای خیلی‌ها مهم است و دوست ندارند آن‌ها را از دست بدهند. پس این آموزش را دنبال کنید تا بتوانید، این کار را انجام دهید.

آیفون را آماده‌ی انتقال کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، آماده کردن گوشی آیفون برای این انتقال است. برای شروع باید مطمئن شوید که پیغام‌های شما در iCloud ذخیره می‌شود. برنامه‌ی Settings را اجرا نمایید.

روی پروفایل خود بزنید.

 

سپس Settings را انتخاب نمایید.

حالا باید مطمئن شوید که سوییچ مربوط به Messages روشن باشد.

همین، دیگر با آیفون کاری ندارید. البته اگر این گزینه از قبل روشن نبوده، بعد از روشن کردن آن، حتما اینترنت آیفونتان روشن باشد و سپس چند دقیقه‌ای برای انتقال اطلاعات صبر کنید.

انتقال پیغام‌های متنی از آیفون به گوشی‌های سامسونگ گلکسی

گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی یک اپلیکیشن اختصاصی به نام Smart Switch دارند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید پیغام‌های متنی یا اطلاعات دیگر را به اندروید منتقل کنید. البته برای این کار به یک کابل USB-C به  USB-A احتیاج خواهید داشت.

حالا برنامه‌ی Smart Switch را روی گوشی اجرا کرده و اگر آن را ندارید، از روی این لینک می‌توانید برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس گزینه‌ی Recieve Data را انتخاب نمایید.

iPhone/iPad را به عنوان مبدا انتخاب کنید.

کابل‌ها را بین دو گوشی وصل کنید. برای این کار از مبدل هم می‌توانید استفاده کنید که قیمت چندانی ندارند.

Smart Switch به صورت خودکار به دنبال اطلاعات موجود برای انتقال خواهد گشت و لیستی از آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد که البته در این مورد ما تنها به دنبال پیغام‌های متنی هستیم، پس Messages را انتخاب کرده و سپس روی Transfer بزنید.

بر اساس این که چه قدر پیغام در گوشی خود دارید، مدت زمان متفاوتی باید صبر کنید تا پروسه انتقال به پایان برسد. بهتر است تیک  Keep Screen On را روشن کنید تا مطمئن شوید، مشکلی در روند انتقال به وجود نمی‌آید.

بعد از اتمام انتقال روی Next بزنید.

در پیغام بعدی، تاکید شده که این پیغام‌ها از آیفون به گوشی شما منقل شده و مسئله مهمی نیست، روی Next بزنید.

کار به اتمام رسیده و حالا پیغام‌های متنی خود را روی گوشی جدید در اختیار خواهید داشت.

انتقال پیغام‌های متنی از آیفون به دیگر گوشی‌های اندرویدی

Smart Switch ابزاری قدرتمند است که همیشه می‌توان از آن استفاده کرد اما دیگر گوشی‌های اندرویدی چنین ابزاری در اختیار ندارند. به همین خاطر باید دست به دامن برنامه‌های جانبی شوید. iSMS2droid یکی از بهترین ابزارها برای انتقال پیغام‌های متنی از iOS به اندروید بوده و رایگان نیز هست.

برای استفاده از iSMS2droid‌ ابتدا باید از پیغام‌های متنی خود روی نرم‌افزار iTunes کامپیوتر، نسخه‌ی پشتیبان بگیرید. برای این کار آیفون را به کامپیوتر وصل کرده و سپس در نرم افزار دستکتاپ در بالا سمت راست روی آیکون آیفون بزنید. سپس در بخش Backup Location گزینه‌ی This Computer را انتخاب نمایید. اگر مسیر نسخه‌ی پشتیبان را تغییر نداده باشید، اطلاعات گوشی باید در درایو ویندوز و در مسیر /Users/(Username)/AppData/Roaming/Apple Computer/Mobile Sync/Backup ذخیره شده باشد.

اگر هم از مک استفاده می‌کنید، /(user)/Library/Application Support/Mobile Sync/Backup مسیر ذخیره شدن فایل‌های پشتیبان است.

پوشه‌ها را بر اساس تاریخ لیست کرده و آخرین پوشه از نظر زمانی را به دسکتاپ منتقل کنید. سپس باید پوشه مورد نظر را به حافظه گوشی اندروید خود منتقل کنید.

حالا برنامه‌ی iSMS2droid را دانلود ونصب کرده و در آخر اجرا کنید. روی Select iPhone SMS database زده و آدرس فایل‌هایی که روی گوشی کپی کرده‌اید را به آن بدهید. All  را انتخاب کنید تا تمامی پیغام‌ها برای بازآوری انتخاب شوند.

سپس start SMS backup and Restore را انتخاب کنید و روی Restore بزنید تا پیغام‌ها به گوشی شما منتقل شوند. حالا اگر به پیغام‌های خود بروید، می‌بینید که تمامی اطلاعات به خوبی از آیفون به اندروید منتقل شده‌اند. این روش کمی سخت است و پیچیدگی‌های خود را دارد اما در حال حاضر، روش جایگزین بهتری برای انتقال کامل پیغام‌ها وجود ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *