یکی از جدیدترین خبرهای امسال این است که اندروید ۱۳ از نسخه بتا خارج شده و برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود. انتظار می‌رود دستگاه‌هایی از سامسونگ، ایسوس، نوکیا، موتورولا، وان پلاس، اوپو، سونی، شیائومی و سایر دستگاه‌ها هم اواخر امسال این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

به روزرسانی سیستم عامل اندروید

جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل، کنترل‌های حریم خصوصی دقیق، انتخابگر عکس جدید، صدای بلوتوث LE و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد. کسانی که خواهان شخصی‌سازی بیشتر از تولید کننده تم Material You این شرکت هستند، ممکن است از آیکون‌های برنامه سفارشی شده اضافی قدردانی کنند.

یکی از به‌روزرسانی‌های جذاب‌تر، پخش جریانی برنامه پیام‌رسان است که به شما این امکان را می‌دهد برنامه‌های پیام‌رسان را به Chromebook ارسال کنید تا بتوانید با دوستان خود در لپ‌تاپ چت کنید. گوگل گفت این امکان با پیام‌ها و بسیاری دیگر از برنامه‌های پیام‌رسان مورد علاقه شما کار می‌کند. در این صورت کپی و جای‌گذاری بین دستگاهی هم آسان‌تر می‌شود.

تغییرات کاربردی زیادی مانند لمس یک نوار پیشرفت متحرک در جعبه پخش رسانه به‌روز رسانی شده در صفحه قفل و همچنین میانبر اسکنر کد QR در نسخه جدید سیستم عامل اندروید اضافه شده است که برای ناوبری در دستگاه‌هایی که صفحه ‌نمایش بزرگ‌تری دارند طراحی شده‌اند. همچنین قابلیت فیلمبرداری HDR را در برنامه‌های دوربین شخص ثالث، پشتیبانی از نمایشگرهای بریل برای صفحه‌خوان Talkback Google و تعویض‌ کننده خروجی رسانه را در این به‌روزرسانی خواهید یافت. این شرکت جزییات بیشتری در مورد آنچه که تغییر کرده است را در وب سایت خود فهرست می‌کند تا بتوانید آنها را در آنجا بررسی کنید.

ویژگی‌های اندروید ۱۳: بزرگ‌ترین افزوده‌های جدید

در ۱۵ آگوست ۲۰۲۲، گوگل به طور رسمی آخرین نسخه از بزرگترین سیستم عامل تلفن همراه جهان را راه اندازی کرد: اندروید ۱۳. شما هم اگر گوشی Google Pixel 4 یا جدیدتر از آن را دارید، باید از قبل آپدیت را آماده داشته باشید. چرا که قبل از هر دستگاه، نسخه جدید اندروید برای گوشی‌های پیکسل عرضه شده است. ویژگی‌های نسخه جدید اندروید شامل تم‌ها و نسخه‌های رنگی بیشتر، تنظیم ساعت قفل صفحه نمایش، به‌روزرسانی ویجت‌ها، بهبود عملکرد، پشتیبانی بصری از اسکنر QR کد، پشتیبانی بومی بلوتوث LE صوتی، کنترل خانه هوشمند در حالت قفل و به روز رسانی حریم خصوصی و امنیتی می‌شود که در مقاله‌ای دیگر به صورت جزیی به آنها خواهیم پرداخت.

نام و تاریخ انتشار نسخه جدید اندروید

قبل از اندروید ۱۰، گوگل نسخه‌های سیستم‌عامل خود را با نام غذاهای شیرین sweet treats نامگذاری می‌کرد. اگرچه به صورت عمومی به یک عدد تغییر داده است، اما اغلب هنوز نسخه‌هایش را با این ‌عناوین منتشر می‌کند. به لطف اولین پیش‌ نمایش توسعه‌دهنده، می‌دانیم که اسم رمز اندروید ۱۳، تیرامیسو است. این اولین بار در مدت طولانی است که می‌بینیم گوگل تا این حد با نام رمز پیشرو است. در مورد تاریخ انتشار اندروید ۱۳، گوگل در ابتدا یک برنامه پیش بینی شده را به اشتراک گذاشت.

تغییرات طراحی اندروید ۱۳

اندروید ۱۲ یکی از مهم‌ترین تغییرات رابط کاربری سیستم عامل را طی سال‌ها با Material You به ارمغان آورد. رابط جدید گزینه‌های شخصی‌سازی شخصی‌تر، از کنترل‌های پالت رنگ مبتنی بر کاغذ دیواری گرفته تا انیمیشن‌های بصری‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. اندروید ۱۳ همه چیز را به طور اساسی تغییر نمی‌دهد، اما گوگل همچنان برخی از ویژگی‌های جدید و ترفندهای طراحی را ارائه کرده است. نسخه ۲۰۲۲ اندروید به شما این امکان را می‌دهد که آیکون‌هایتان را به‌طور خودکار تم‌بندی کنید، درست مانند تم‌های دیگر سیستم‌عامل با اندروید ۱۲. هر چند هنگام ارتقاء، انتظار نداشته باشید که یک تجربه قوی و کامل از موضوع‌بندی خودکار داشته باشید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این ویژگی واقعاً به همان اندازه خودکار شود که گوگل تصور می‌کند.

در مجموع گوگل تلاش کرده تا نسخه بهتری از سیستم عامل اندرویدی را به بازار ارایه دهد. در این صورت شما از ویژگی‌های جدید این نسخه بیشتر خوشتان می‌آید و مدتی شما را برای شخصی سازی گوشیتان سرگرم می‌کند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *