زمانی بود که به راحتی می‌توانستید، برنامه‌های مسدود کننده تبلیغات را از گوگل پلی استور دانلود کنید. اما گوگل تقریبا تمامی این برنامه‌ها را رصد کرده و فروشگاه خود پاک کرده است و به همین دلیل هیچ برنامه‌ی درست و درمانی در این رابطه روی گوگل پلی استور پیدا نخواهید کرد.

البته دلیل واضحی برای این منظور وجود دارد. گوگل بخش زیادی از درآمد خود را از طریق نمایش تبلیغات به دست می‌آورد. یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی و اندروید بخشی از این اکوسیستم هستند. با نصب چنین برنامه‌هایی، بخشی از درآمد این شرکت مسدود می‌شود. به همین دلیل است که برای نصب نرم‌افزارهای مسدود کننده تبلیغات، باید به سراغ دیگر فروشگاه‌ها و پلت‌فرم‌های ارائه اپلیکیشن اندرویدی مثل آمازون اپ استور، Aptoide یا امثلهم بروید تا برنامه‌های بسیار خوبی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را از آن‌جاها دانلود کنید.

AdGuard

برنامه‌ی اولی که به شما معرفی می‌کنیم، نسخه رایگان بسیار خوبی دارد و در خیلی از موارد همین نسخه‌ی رایگان کار شما را راه خواهد انداخت. برای نصب و استفاده از این اپلیکیشن، نیاز به روت کردن یا هیچ کار دیگری نیست و آن را مثل دیگر برنامه‌های اندرویدی روی دستگاه خود نصب می‌کنند.

AdGuard

AdGuard در کنار قابلیت مسدود سازی تبلیغات، از گوشی شما در برابر حملات فیشینگ و همچنین رصد گوشی در امان نگه می‌دارد و با مسدود کردن تبلیغات سنگین روی صفحات وب، مروری سریع‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد. این برنامه در بیشتر گوشی‌های اندروید، بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

AdAway

این اپلیکیشن به صورت کد باز عرضه شده و رایگان است. از نکات بسیار خوب در مورد استفاده از AdAway این بوده که شما می‌توانید، لیستی از سایت‌ها برای نمایش تبلیغات به برنامه وارد کنید تا تبلیغات آن سایت‌ها برایتان نمایش داده شود.

AdAway

قبلا این برنامه را می‌توانستید از روی گوگل پلی استور دانلود کنید اما مدت‌هاست که آن را از روی این فروشگاه‌ برداشته‌اند. متاسفانه AdAway برای کار نیاز به روت شدن دارد و شاید در سبک بودن، عملکرد عالی و بسیاری از جنبه‌های مثبت این اپلیکیشن، این مورد را نکته ای منفی دانست.

ABP for Samsung Internet

همانطور که از نام این برنامه پیداست، ABP for Samsung Internet تنها برای سامسونگ عرضه شده و قابلیت‌های بسیار خوبی در مسدود کردن تبلیغات دارد. در واقع شما می‌توانید تنظیم کنید که چه تبلیغاتی برای شما نمایش داده شود و چه تبلیغاتی مسدود شود.

ABP for Samsung Internet

این برنامه همچنین از گوشی شما در مقابل هرزنامه‌ها نیز مراقبت کرده و از این بابت نیز یک خاطر جمعی را برایتان به ارمغان می‌آورد. برنامه محدودیت‌های زیادی دارد. اول این که تنها بر روی گوشی‌ سامسونگ با اندروید 5 به بالا کار می‌کند و همچنین برای فعال بودن نیاز به اتصال اینترنت مدام دارد.‌ ABP for Samsung Internet هنوز بر روی گوگل پلی استور فعال است و مستقیما می‌توانید آن را از همان محل دانلود کنید و اگر نمی‌خواهید تنظیمات آن را دست بزنید، با یک سوییچ ساده، امکان روشن و خاموش کردن آن را دارید.

Block This!

 

Block This! یکی دیگر از برنامه‌های رایگان برای مسدود سازی تبلیغات در اندروید بوده که نسخه سوم آن به تازگی منتشر شده است. برنامه‌ای کد باز که از DNS برای این منظور استفاده کرده و در کنار مسدود سازی تبلیغات، حریم شخصی بهتری را نیز در گوشی شما ایجاد می‌کند.

Block This!

Block This! نه تنها تبلیغات وبسایت‌ها را مسدود می‌کند، بلکه جلوی تبلیغات درون برنامه‌‌ای که روی اندروید نصب کرده‌اید نیز می‌گیرد. این برنامه هیچ پیش نیازی نمی‌خواهد، سبک است و به راحتی روی هر گوشی اندرویدی نصب می‌شود.

دانلود Block This!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *