اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

اپلیکیشن StoryLight Highlight

اگر برای هایلایت استوری‌هایتان دنبال یک تصویر جلد (کاور) خوب می‌گردید StoryLight Highlight در این مورد به شما کمک می‌کند. در این اپ کاورهای جالب زیادی گنجانده شده و می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلف کاور مورد نظرتان را پیدا کنید. با اینکه برنامه از پرداخت درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند، اما تعداد زیادی کاور در آن پیدا می‌شود و این یعنی احتمالا با کمبودی مواجه نخواهید بود.  بعد از انتخاب آیکن، می‌توانید پس‌زمینه مورد نظرتان را هم انتخاب کنید و خوشبختانه StoryLight Highlight در این بخش هم محدوده گسترده‌ای از انتخاب را در اختیارتان قرار می‌دهد. اپ پیشنهادی دیگر برای هایلایت‌های شما Highlight Cover Maker است که هم کاربران اندروید و هم iOS می‌توانند از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن Insta Story

بعضی وقت‌ها یک عکس نمی‌تواند کل مفهوم یا پیامی که در ذهنتان دارید به مخاطب برساند و حتی استفاده از چند عکس پشت هم چندان جوابگو نیست. اضافه کردن کپشن هم به جای اینکه اوضاع را بهتر کند بیشتر باعث شلوغی و کم شدن جذابیت استوری شما خواهد شد. یکی از بهترین راه‌های فرار از این مخمصه استفاده از تمپلیت‌های آماده است.  اپ‌هایی مثل Insta Story و StoryArt با تمپلیت‌های فراوانی که در اختیارتان قرار می‌دهند می‌توانند گزینه مناسبی برای این مواقع باشند. استفاده از این اپ‌ها آسان است و فقط کافیست یک تمپلیت را انتخاب کرده و تصویر و نوشته مد نظر را به آن اضافه کنید.

اپلیکیشن ترفندInShot

ویدیوهای کوتاه می توانند بهترین انتخاب برای استوری اینستاگرام شما باشند به شرطی که خوب تدوین شده و موسیقی مناسبی داشته باشند. InShot یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت یک ویدیوی کوتاه خوب است و می‌تواند از بریدن ویدیو تا به هم چسباندن چند کلیپ را برای شما انجام دهد.  یکی از بهترین ویژگی‌های این اپ کاربرد ساده آن است و رابط کاربری تر و تمیزی هم برای آن طراحی شده. با اینکه نسخه رایگان برنامه به ویدیوهای شما واترمارک اضافه می‌کند اما با تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه می‌توانید از شر آن خلاص شوید. از آنجا که استوری یکی از جذابترین قابلیت‌های اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری‌های روزمره است برنامه‌های زیاد دیگری هم هستند که ویژگی‌های جالبی به آن اضافه می‌کنند. این اپلیکیشن تنها برای سیستم عامل IOS در دسترس است و قیمت پایه آن رایگان است! همچنین می‌توانید ویژگی‌های مختلف آن را خریداری و استفاده کنید. البته نسخه رایگان هم امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار داده است و خرید ویژگی‌های اضافی این اپلیکیشن ضروری نیست.

وب‌سایت و اپلیکیشن PromoRepublic

PromoRepublic یکی دیگر از ابزارهای بسیار کاربردی است که به کمک آن می‌توانید تصاویر مختلفی را انتخاب کنید و محتوای موردنظر خود را با آن ادغام کنید. PromoRepublic علاوه بر سایت، اپلیکیشن خود را هم در اختیار کاربران قرار داده است که دیگر نیازی به مراجعه به سایت نداشته باشید! در حال حاضر این ابزار بیش از ۱۰۰,۰۰۰ قالب و نمونه دارد که با استفاده از آن می‌توانید محتوای موردنظر خود را طراحی کنید. ویژگی بسیار عالی این ابزار این است که برای مناسبت‌های مختلف تمپلت‌های مرتبط به شما ارائه می‌کند که می‌توانید رویدادهای مختلفی را به کاربران تبریک بگویید. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید که از اینستاگرام برای افزایش فروش استفاده می‌کنید، تمپلت‌های مربوط به رویدادهای این سایت به شما کمک زیادی در جلب نظر مخاطبان می‌کند. این سایت و اپلیکیشن آن کاملاً رایگان است و می‌توانید از آن در جهت بهبود کسب‌وکار یا حتی صفحه شخصی خود استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های ضبط و ویرایش ویدیو

بسیاری از کاربران در اینستاگرام ویدیو منتشر می‌کنند اما گاهی ویدیوهای آن‌ها نیاز به ویرایش دارد! فعالان حوزه اپلیکیشن اینستاگرام به شما کمک کرده‌اند تا بتوانید ویدیوهای خود را ویرایش کنید.

ابزار Boomerang

برای تولید محتوا جذاب همیشه نیاز به اپلیکیشن‌های غیرمرتبط با اینستاگرام نیست! Boomerang یک اپلیکیشن کاربری اینستاگرام که به کمک آن می‌توانید محتوای بسیار جذابی تولید کنید. اگر زیاد اهل اشتراک‌گذاری ویدیو در اینستاگرام هستید، حتماً با ویژگی بومرنگ در استوری آشنا هستید. با کمک اپلیکیشن Boomerang شما می‌توانید ویدیوهای جذابی به سبک بومرنگ استوری تولید کنید. البته بومرنگ استوری نیازی به اپلیکیشن ندارد اما برای تولید و اشتراگ‌گذاری ویدیوهای بومرنگ در اینستاگرام به این اپلیکیشن نیاز دارید.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است! کافی است اپلیکیشن را باز کنید و دکمه آن را فشار دهید تا بومرنگ شما آماده شود. اساس کار این اپلیکیشن این است که ۱۰ عکس پشت‌سرهم می‌گیرد و با کنار هم قرار دادن این عکس‌ها، یک فیلم متحرک (GIF) در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از دوربین عقب یا جلوی موبایل خود برای تولید ویدیوی بومرنگ در اینستاگرام خود استفاده کنید.

اپلیکیشن LifeLapse

LifeLapse یک اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید ویدیوهای آهسته (Stop motion) تهیه کنید. این اپلیکیشن برای نمایش محصولات کسب‌وکارتان بسیار عالی حرفه‌ای عمل می‌کند. جالب است بدانید شما می‌توانید تصاویر خود را به این اپلیکیشن بدهید تا به شما ویدیویی بسیار جذاب و حرفه‌ای تصاویر بدهد. مشخصاً هرچقدر کیفیت تصاویر شما بالاتر باشد، ویدیوی شما هم جذاب‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید بر روی ویدیوی تولیدشده یک موسیقی متناسب با تصاویر قرار دهید تا کاربران از دیدن آن لذت ببرند.

این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و IOS رایگان است اما اگر نیاز به امکانات بیشتر داشته باشید، باید از طریق اپلیکیشن ویژگی‌های اضافی آن را خریداری کنید.

اپلیکیشن Clipomatic

Clipomatic یک اپلیکیشن کاربری اینستاگرام است که به شما اجازه قرار دادن زیرنویس در ویدیوها را می‌دهد. بسیاری از کاربران در اینستاگرام ویدیو را بدون صدا می‌بینند و اگر در ویدیو چیزی به آن‌ها بگویید، متوجه نمی‌شوند! بنابراین استفاده از زیرنویس یک راه‌حل بسیار عالی برای افزایش بازدهی و تعامل کاربران است. اگر ویدیوی شما انگلیسی باشد، خود اپلیکیشن حرف‌های شما را به نوشته تبدیل می‌کند و می‌توانید همان متن ایجاد شده را به ویدیوی خود اضافه کنید. البته گاهی ممکن است برخی کلمات با توجه به نوع گویش شما اشتباه باشند که به راحتی می‌توانید آن را ویرایش کنید. همچنین اگر می‌خواهید نوع نمایش زیرنویس متفاوت باشد، خیلی راحت بر روی صفحه موبایل خود ضربه بزنید تا نوع نمایش متن زیرنویس تغییر کند.

این اپلیکیشن تنها برای IOS در دسترس است و البته رایگان هم نیست! یعنی برای استفاده از آن باید ۴٫۹۹ دلار پرداخت کنید و این هزینه به صورت ماهانه است. اگر محتوای ویدیویی شما حاوی حرف‌های خودتان است، پیشنهاد می‌کنم زیرنویس ویدیو را با این اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌های دیگر اضافه کنید تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد.

اپلیکیشن GoPro

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام، اپلیکیشن GoPro است. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خود را ویرایش کنید؛ ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید عکس یا فیلم خود را به کمک همین اپلیکیشن و به صورت کاملاً بهینه بگیرید و در همان لحظه ویرایش کنید! همچنین پس از ویرایش ویدیوهای خود به راحتی می‌توانید پیش‌نمایشی از آن را ببینید تا اگر مشکلی پیش آمد، آن را دوباره ویرایش کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید فیلترهای مختلفی را اضافه کنید تا جلوه ویدئوی شما جذاب‌تر شود.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این لیست اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *