اینستاگرام چندی پیش قابلیتی در برنامه‌ی خود گنجاند، تا شما بتوانید دوستان نزدیک خود را از میان دنبال کننده‌هایتان انتخاب کنید و بخشی از محتوایی که روی این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید تنها برای آن‌ها به نمایش در بیاید.

Threads نام ابزار جدیدی است که برای ارتباط بهتر با همین دوستان نزدیک ساخته شده است. این برنامه به شیوه‌ای درست شده که به محض باز کردن روی دوربین قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به سرعت عکس گرفته یا فیلم بگیرید و با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. در حال حاضر فیلتر گذاری یا امکاناتی از این دست روی برنامه در نظر گرفته نشده، اما بعید است که در نسخه‌های آینده‌ی آن، وضعیت Threads به همین صورت باقی بماند.

قابلیت‌های بسیار جالبی در Threads گنجانده شده است، که تماما برای راحت‌تر شدن ارتباط شما با دوستان نزدیکتان در نظر گرفته شده. برای مثال شما در Threads می‌توانید برای خود Status در نظر بگیرید. Status نوشته‌های کوتاه یا شکلک‌هایی هستند که کنار پروفایل شما دیده خواهند شد، مثل چیزی که در گذشته در یاهو مسنجر وجود داشت یا حالا روی واتساپ می‌بینیم. اما حالتی وجود دارد که می‌توانید آن را روی پر شدن خودکار بگذارید. در این حالت برنامه به صورت خودکار و بر حسب فعالیت شما بدون این که موقعیت مکانی‌تان را لو دهد، می‌تواند Status را پر کند. در واقع Threads به جای این که موقعیت مکانی شما را ذخیره کند، از محتوای فعالیت شما چیزی را به دوستان نزدیکتان گزارش می‌کند. برای مثال وقتی در کافه‌ای خاص مشغول نوشیدن قهوه هستید، Status شما به صورت خودکار به At a cafe تغییر می‌کند و یا اینکه اگر در حال دوچرخه سواری باشید، On the Move نقش می‌بندد.

در کنار همه‌ی این امکانات مسلما داشتن یک پیغام رسان اختصاصی که شما را به دوستان نزدیکتان متصل کند نیز ایده‌ای عالی خواهد بود. Threads این گزینه را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته تا بتوانید تنها با دوستان نزدیک خود به راحتی به گفتگو بپردازید. تمامی موارد گفته شده گواه این است که فیسبوک -صاحب اینستاگرام- سعی دارد تا جای ممکن اسنپ چت را تحت فشار گذاشته تا بازار خود را از دست ندهد و Threads به نظر یکی از بهترین تصمیمات آن‌ها در این رابطه بوده است.

راهنمای استفاده از Threads

قبل از هر چیز برنامه را این لینک‌ها دانلود کنید:

بعد از دانلود و اولین اجرای برنامه ابتدا از شما خواسته می‌شود که با کدام اکانت خود می‌خواهید در اینستاگرام ورود کنید چون حالا دیگر خیلی باب شده که هر کس چند اکانت داشته باشد، پس بهتر است قبل از مراوده با دوستان نزدیک، اکانت اصلی خود را انتخاب کنید.

اگر در اکانت خود دوستان نزدیک نداشته باشید، در پنجره‌ی بعدی لیستی از مخاطبین شما نمایش داده می‌شود تا بتوانید چند نفری را در لیست دوستان نزدیک خود قرار دهید. سپس به شما این اختیار داده می‌شود تا اعلان‌ها را برای برنامه روشن یا خاموش کنید.

سپس گزینه‌ی Auto Status را بر اساس گزینه‌های مکان، تحرک، میزان باتری و شبکه‌ی اینترنت می‌توانید تنظیم کنید. بهتر است ابتدا کمی با برنامه کار کنید و سپس این گزینه را فعال نمایید. یکی از نکات خوب برنامه این است که به محض باز کردن آن همانطور که روی دوربین می‌روید نزدیک‌ترین دوستان خود را در همان صفحه خواهید دید، این آیکون‌ها را می‌توانید به صورت دستی تنظیم کنید. سپس با تپ کردن روی هر کدام عکس به صورت آنی برای وی ارسال می‌شود.

با زدن روی آیکون خانه در بالای صفحه می‌توانید پیام‌های خود را دیده و با دیگران به گفتگو بپردازید یا برایشان عکس و فیلم بفرستید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *