اگر چه در بسیاری موارد کاری، دادن دسترسی Gmail به دوستان یا همکاران به شدت مورد نیاز می‌شود اما اشتراک‌گذاری پسورد خود با هر کسی، آزمایش اعتماد بسیار پرخطری خواهد بود. مخصوصا اگر شما از آن دست آدم‌هایی باشید که از یک گذرواژه برای چند سرویس مختلف استفاده می‌کنید.

با ابزاری به عنوان Delegates که در اکانت Gmail وجود دارد، شما به راحتی می‌توانید به ۱۰ تا ۲۵ اکانت دیگر دسترسی دهید تا از اکانت شما استفاده کنند، بدون اینکه پسورد Gmail را برای آن‌ها رو کنید.

نگران نباشید آن‌ها نمی‌توانند تنظیمات اساسی اکانت را تغییر دهند یا با کسی گفتگو کنند. زیرمجموعه‌های شما می‌توانند ایمیل‌ها را مطالعه کنند، آن‌ها را پاک کنند و یا ایمیلی جدید ارسال نمایند. خوشبختانه موقع ارسال ایمیل، آدرس صندوق پستی شخصی که ایمیل را ارسال می‌کند هم درون نامه قرار داده می‌شود.

این ابزار امکان ساخت ایمیل کاری بسیار خوبی را به شما می‌دهد که به راحتی برای کارهایی مثل پشتیبانی از سرویس‌های مجازی قابل استفاده خواهد بود.

چطور از این ابزار استفاده کنیم

  • ابتدا به Settings > Accounts and Import بروید.
  • زیر منوی Grant access to your account روی گزینه Add another account کلیک کنید.
  • انتخاب کنید که پیغام‌هایی که زیرمجموعه شما می‌خواند، برای شما هم خوانده شده ثبت شود یا خیر.
  • سپس آدرس ایمیل شخصی که می‌خواهید به آن دسترسی بدهید را وارد کرده تا ایمیلی حاوی لینک دسترسی برای وی ارسال شود.

لینکی که در ایمیل ارسالی برای شخص مورد نظر ارسال شده، حداکثر باید طی ۷ روز فعال شود و در غیر این صورت درخواست شما باطل خواهد شد. با رفتن به بخش Accounts می‌توانید مشاهده کنید که چه کسی درخواست شما را قبول یا رد کرده است.

گوگل در اطلاعات مربوط به این سرویس اعلام کرده که رویه انجام امور جمعا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن کاربر قادر خواهد بود تا اقدام به خواندن، پاک‌کردن و یا ارسال ایمیل از اکانت جدید کند.

چطور دسترسی داده شده را قطع کنیم

اگر کار شما با نفر مورد نظر تمام شد و دیگر دلیلی برای ارائه دسترسی به وی نداشتید، کافیست دو مرحله زیر را به انجام برسانید:

ابتدا دوباره به سراغ Settings > Accounts and Import بروید .

و در زیر مجموعه Grant access to your account روی گزینه Delete کلیک کنید و با وارد کردن ایمیلی که قصد حذف آن را دارید، شخص مورد نظر را از زیر مجموعه‌های خود کنار بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *