در به‎روزرسانی جدید ورژن ۶۹ مرورگر کروم شاهد چندین تغییر بودیم.معمولا وقتی به طور مداوم و طولانی با چیزی بصری سر و کار دارید، تغییرات در آن نوعی حس عدم تسلط به شما القا کرده و طول می‌کشد تا مجددا با آن احساس راحتی کنید.

طی روزهای اخیر که ظاهر کروم تغییر کرده کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف از این تغییرات احساس نارضایتی و شکایت داشته‌اند در صورتی که این مشکل به راحتی قابل حل است. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از روش‌های کوتاه و سریع تم قدیمی مرورگر فایرفاکس و یا کروم را برگردانید این مطلب را دنبال کنید.

نحوه بازیابی تم کلاسیک در گوگل کروم

اگر از تم جدید و پیچیدگی‌های گوگل کروم ۶۹ خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن را به حالت کلاسیک برگردانید. برای این کار chrome://flags را در نوار آدرس بالا تایپ کنید. سپس #top-chrome-md را در نوار جستجو وارد کنید تا شما را به flag مناسب ( UI Layout for the browser’s top chrome) منتقل کند. برای این که کروم به حالت عادی خود برگردد گزینه را باید به Default تنظیم کنید. بلافاصله دکمه‌ای پایین صفحه ظاهر خواهد شد که اگر آن را بزنید کروم شما به فرمت قدیمی خود راه اندازی می‌شود.

نحوه بازیابی تم کلاسیک در فایرفاکس

قبلا شما می‎توانستید با یک افزونه قدرتمند و قوی تم فایرفاکس را به حالت قبلی خود برگردانید اما متاسفانه این قابلیت با فایرفاکس کوانتوم کارایی خود را از دست داد. زیرا در خط و مشی جدید افزونه‌ها و امنیت به کار رفته در نسخه کوانتوم فایرفاکس ، افزونه‌هایی که تغییرات اساسی ایجاد می‌کنند دیگر مجاز به کار نیستند. اما شما می‌توانید برای دستیابی به نسخه کلاسیک فایرفاکس، ابتدا ورژن ESR را نصب کنید تا بتوانید از این افزونه‎هایی که گفتیم استفاده نمایید. با این همه فایرفاکس ۶۰ ESR جایگزین فایرفاکس ۵۲ ESR شده و این بدان معناست که افزونه‌های قدیمی دیگر روی آن کار نمی‌کنند.

اگر واقعا می‌خواهید نسخه قدیمی فایرفاکس استفاده کنید باید Waterfox را نصب کنید. واترفاکس مرورگری مستقل است که بر اساس موتور اصلی فایرفاکس نوشته شده است. از آنجایی که این مرورگر از پسوندهای قدیمی پشتیبانی می‌کند بنابراین شما می‌توانید تم کلاسیک خودتان را نصب کنید و از آن لذت ببرید. کاربران حرفه‌ای تری که واترفاکس نظرشان را جلب نکرده می‌توانند از کدهای CSS برای تغییر ظاهر کوانتوم استفاده کنند. توجه داشته باشید که این کار پیچیدگی‎های خاصی دارد که ما آن را برای کاربران معمولی توصیه نمی‌کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *