مرورگرهایی همچون مرورگر کروم و مرورگر فایرفاکس، اگر چه امکانات بسیار زیادی به دنیای اینترنت آورده‌اند و کار را در بسیاری جهات ساده کرده‌اند، با این حال با استفاده بیش از اندازه منابع مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند. هر چقدر مدت استفاده ما از این مرورگرها بیشتر شود، این اطلاعات انباشته شده در آن‌ها باعث مصرف منابع بیشتر و کند شدن بیشتر دستگاه می‌شود.

ریست کردن یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن کمی از مشکلات و کندی مرورگر کاست و وضعیت آن‌ها را با بازگرداندن به حالت اولیه، کمی بهبود بخشید. روش کار هم ساده است و ما در ادامه آن را برایتان شرح می‌دهیم.

نحوه ریست کردن کامل کروم

  1. ابتدا کروم را باز کنید و با زدن روی سه نقطه سمت راست بالای برنامه، گزینه Settings را انتخاب نمایید
  2. به پایین صفحه Settings بیایید و در پایین صفحه روی گزینه Advanced کلیک کنید تا تنظیمات بیشتری نمایان شود
  3. حالا دوباره به پایین ترین قسمت صفحه بروید تا به بخش Reset برسید
  4. حالا با کلیک بر روی این گزینه پیغامی مشاهده خواهید کرد
  5. ریست کردن در کروم تمامی تب‌های موجود و اطلاعات مربوط به تب‌هایی که در آخرین باری که برنامه را اجرا کرده‌اید به همراه تمامی کوکی‌ها و اطلاعات مربوط به موتور جستجو را پاک می‌کند، تمامی افزونه‌ها نیز متوقف و غیر فعال می‌شوند. اما در نهایت اطلاعات مربوط به بوکمارک‌ها، پیشینه گشت و گذار و رمز‌های عبور ذخیره شده، دست نخورده باقی می‌ماند.

نحوه ریست کردن کامل فایر فاکس

  1. فایرفاکس را باز کنید
  2. آدرس about:support را در یک برگه جدید باز تایپ کنید و اینتر بزنید تا به سراغ صفحه تنظیمات و اطلاعات جدیدی شوید
  3. در این صفحه دکمه‌ای را می‌بیند با عنوان Refresh Firefox خواهید دید که باید روی آن کلیک کرده تا روند ریست را آغاز کنید.
  4. رفرش کردن یا ریست کردن فایرفاکس باعث می‌شود تمام افزونه‌ها، تنظیمات شخصی‌سازی، اطلاعات موتورهای جستجو، دانلودهای در حال اجرا و پیشینه دانلودها و تنظیمات امنیتی کاملا پاک می‌شوند. اما بوکمارک‌ها، پنجره‌های در حال اجرا، پسوردهای ذخیره شده و تنظیماتی از این دست، پاک نخواهند شد.

اکثر مشکلاتی که عموما با مرورگرها دارید، عموما با این کار حل یا به حداقل ممکن می‌رسند. اگر در کروم مشکلات شما باقی ماند، حتما باید هر کدام از افزونه‌ها را به نوبت فعال کنید تا ببینید مشکل از کدام آن‌هاست.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *