یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و کاربردی در سایت‌های وردپرسی، قابلیت عضویت و ورود کاربران به سایت‌ است. این بخش اگرچه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت پیشفرض در هسته‌ی آن تعبیه شده است اما نمی‌تواند به عنوان یک بخش کاملا حرفه‌ای در دسترس کاربران قرار بگیرد. البته با استفاده از ده‌ها افزونه موجود که بر اساس این بخش طراحی و توسعه یافته‌اند، می‌توان به یک سیستم کاملا حرفه‌ای برای استفاده بهینه‌تر از این بخش دست یافت.

از طرفی بخش پروفایل کاربران نیز نقش مهمی برای مدیران سایت و سایر کاربران دارد که به آنها اجازه بررسی سابقه یک کاربر را می‌دهد و این بخش بیشتر در سایت‌هایی که کاربران بیشتر با یکدیگر مشارکت دارند، دیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم افزونه‌ وردپرس را خدمت شما معرفی کنیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد فیلد‌های اضافی برای فرم ثبت‌نام کاربران در وردپرس خواهید بود.

افزونه Cimy User Extra Fields

افزونه Cimy User Extra Fields یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که به شما کاربران وردپرسی این امکان را می‌دهد تا بتوانید فرم عضویت سایت خود را جهت تکمیل شدن پروفایل کاربران، شخصی‌سازی و به آن فیلدهایی را اضافه کنید. این افزونه حرفه‌ای توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۱ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برای استفاده از این افزونه ابتدا باید اقدام به نصب و فعال‌سازی آن بر روی سایت وردپرسی خود از طریق بخش افزودن افزونه یا به صورت مستقیم از طریق مخزن وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام Cimy User Extra Fields در منوی پیشخوان ظاهر می‌شود که از طریق بخش تنظیمات قابل دسترسی است. با کیک بر روی این منو وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید که در این بخش می‌توانید تنظیمات آن را شخصی‌سازی کنید یا اقدام به ایجاد چندین فیلد جدید برای فرم ثبت‌نام سایت وردپرسی خود کنید.

نمایش تمام فیلد‌ها در ایمیل خوش‌آمد‌گویی: با تیک زدن این گزینه در هنگام ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی در وردپرس، تمامی فیلدهایی که در این افزونه ایجاد شده‌اند نیز ارسال خواهند شد.

Show plain text password in the welcome email: با انتخاب این گزینه رمزعبور حساب‌کاربری شما نیز به کاربر ارسال می‌شود.

فعال‌سازی ایمیل تایید: با تیک زدن این گزینه لینکی در هنگام ارسال ایمیل برای کاربر ارسال می‌شود که کاربر برای تایید حساب‌کاربری خود نیاز به ارسال ایمیل خواهد داشت.

فعال کردن تایید فرم: با تیک زدن این گزینه، در صورت تایید شدن حساب‌کاربری برای افراد ایمیل اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود.

خصوصی‌سازی صفحه خوش‌آمد‌گویی به کاربر جدید: با استفاده از این گزینه می‌توانید محتوای ایمیل ارسالی به کاربران سایت خود را شخصی‌سازی کنید.

بدون کپچا: اگر می‌خواهید فرم ثبت‌نام و ورود سایت شما بدون کد امنیتی کپچا باشد، این گزینه را تیک بزنید! البته پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ارسال اسپم و عضویت کاربران اسپم در سایت شما این گزینه را استفاده نکنید.

فعال کردن reCAPTCHA: اگر از سرویس reCAPTCHA استفاده می‌کنید باید از طریق این بخش اقدام به فعال‌سازی آن کنید.

Enable reCAPTCHA v2: اگر سرویس reCAPTCHA شما ورژن دو است باید این گزینه را تیک بزنید و از طریق این بخش اقدام به فعا‌ل‌سازی کنید.

فعال کردن کپچای امنیتی: این ابزار کد امنیتی کپچای داخلی خود افزونه است که اگر نمی‌خواهید از سرویس‌های دیگر استفاده کنید می‌توانید این گزینه را تیک بزنید! اگرچه این سرویس ضعیف‌تر از reCAPTCHA است اما اگر قصد استفاده از کپچا را ندارید پیشنهاد می‌کنیم حداقل این گزینه را تیک بزنید.

تغییر لوگوی صفحه‌ی ورود و ثبت‌نام: با استفاده از این بخش می‌توانید لوگوی بخش ورود و ثبت‌نام سایت وردپرسی خود را شخصی‌سازی کنید.

پایگاه داده

این بخش تنظیمات مربوط به پایگاه داده یا همان دیتابیسی که سایت وردپرسی شما بر روی آن پیاده‌سازی شده است را شامل می‌شود.

جدول فیلد‌های وردپرس: در این بخش باید مشخص کنید اطلاعات مربوط به فیلدهای اصلی وردپرس به چه صورت بر روی پایگاه داده ذخیره شوند.

جدول فیلد‌های اضافی: در این بخش باید مشخص کنید اطلاعات مربوط به فیلدهای ایجاد شده توسط این افزونه در وردپرس به چه صورت بر روی پایگاه داده ذخیره شوند.

جدول اطلاعات کاربران: در این بخش باید مشخص کنید اطلاعات مربوط کاربران به چه صورت بر روی پایگاه داده ذخیره شوند.

استفاده از پروفایل

با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به نمایش فیلد‌های اضافی را مشخص کنید.

انتخاب عنوان فیلد های اضافه: در این بخش باید برای فیلد‌های اضافی خود یک عنوان مشخص کنید.

نویسندگان و کابران

با استفاده از این بخش می‌توانید فیلدهای دلخواه را برای نویسندگان سایت خود غیرفعال یا شخصی‌سازی کنید.

پنهان سازی فیلد کاربری: با استفاده از این بخش می‌توانید نام‌کاربری کاربران را پنهان‌ کنید.

پنهان سازی فیلد نام: با استفاده از این بخش می‌توانید فیلد نام اصلی کاربران را پنهان‌ کنید.

فیلد های پنهان وردپرس

این بخش نیز شامل تنظیمات دیگری از وردپرس می‌شود که اگر بخواهید می‌توانید آنها را فعال‌ یا غیرفعال کنید.

یک فیلد جدید اضافه کنید

با استفاده از این بخش نیز می‌توانید فیلد دلخواه خود را که در بخش‌های قبلی به صورت پیشفرض وجود نداشتند را اضافه و اقدام به نمایش آنها در فرم ثبت‌نام و در نتیجه در پروفایل کاربران کنید.

نام: با استفاده از این بخش باید نامی را برای فیلد خود انتخاب کنید تا با این نام شاسایی شود.

مقدار: در این بخش باید یک مقدار پیشفرض برای فیلد خود انتخاب کنید.

نوع: با استفاده از این بخش باید نوع فیلد خود (فضای خالی، شماره تلفن و…) را وارد کنید.

Fieldset: اگر در گذشته فیلد دلخواهی را ایجاد کرده‌اید، با استفاده از این بخش می‌توانید آن دو بخش را باهم ادغام کنید.

نتیجه‌گیری: استفاده از افزونه‌های مختلف برای ایجاد فیلدهای اضافی در وردپرس می‌تواند به کاربران شما در زمینه تکمیل پروفایل کمک زیادی کند. در این مقاله به بررسی یکی از برترین افزونه‌های موجود در این زمینه پرداختیم که با استفاده از آن قادر به شخصی‌سازی فرم ثبت‌نام سایت وردپرسی خود خواهید بود.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *