ریپورتاژ آگهی یکی از روش‌های بسیار موثر تبلیغاتی است که با استفاده از آن قادر به معرفی محصولات یا خدمات سایت خود در سایت‌های دیگر در قالب مقالات و مطالب سایت هستید. اگر از روش ریپورتاژ آگهی استفاده کنید، از مزایای زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برخوردار خواهید بود که مهم‌ترین آنها همیشگی بودن آن در سایت‌های دیگر است و هیچوقت از سایت تبلیغ‌گیرنده حذف نخواهد شد. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا کاربران از ریپورتاژ آگهی به جای تبلیغات اینترنتی استفاده کنند خواهیم پرداخت تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید و بازخوردهای مثبت بیشتری را دریافت کنید.

به برند تجاری خود اعتبار ببخشید!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت زیادی دارد، بحث اعتبار است! کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای فیزیکی و واقعی سخت‌تر می‌توانند اعتماد کاربران و مخاطبان خود را جلب کنید و همین مسئله باعث می‌شود که برندسازی و افزایش اعتماد کاربران اهمیت بسیار زیادی برای آنها داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که به اهمیت افزایش اعتبار و برندسازی کسب‌وکارهای آنلاین می‌افزاید، بیشتر بودن اعتماد کاربران به فروشگاه‌های معتبر است و هرچه تعداد مخاطبان یک کسب‌‌وکار بیشتر باشد، آن کسب‌وکار قابل اعتمادتر است و مشتریان زیادی به سمت شما خواهند آمد.

وبسایت‌هایی که رتبه‌های بهتری نسبت به کسب‌وکارهای دیگر دارند، برای کاربران قابل اعتمادتر و مهم‌تر هستند که این مسئله باعث افزایش محبوبیت روش تبلیغاتی ریپورتاژ آگهی می‌شود! معمولا مطالبی که در یک سایت معتبر و با رتبه بهتر منتشر می‌شود نسبت به مقاله‌ای که در یک سایت با رتبه ضعیف‌تر منتشر می‌شود، نظر مخاطبان و کاربران بیشتری را جلب می‌کند و با توجه به اینکه ریپورتاژ آگهی معمولا در وبسایت‌های دارای رتبه‌های عالی منتشر می‌شود، اهمیت این مسئله بیشتر دیده می‌شود!

هنگامی که تبلیغات محصولات و سایت کسب‌وکار شما در قالب یک مقاله در یک سایت با رتبه عالی منتشر می‌شود، این موضوع سبب می‌شود تا مخاطبان آن سایت به کسب‌وکار شما اعتماد کنند و همین موضوع باعث افزایش تعداد مشتریان بالقوه و در نهایت درآمد برند تجاری شما می‌شود. همچنین از طرفی روز به روز بر اعتبار برند شما افزوده می‌شود و در فضای آنلاین هیچ‌چیز به اندازه اعتبار اهمیت ندارد و اگر در طول مدت زمانی که فعالیت تجاری خود را انجام می‌دهید نتوانید رضایت و اعتماد کاربران را جلب کنید، باید آینده کسب‌وکار خود را با شکست مواجه بدانید!

بنابراین اگر مدیریت یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار آنلاین را بر عهده دارید که تازه اقدام به راه‌اندازی آن کرده‌اید، در استراتژی‌های خود افزایش اعتبار برند تجاری و کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای بدهید.

یکی از روش‌های افزایش تعامل میان سایت خود و میزبان ریپورتاژ خود، قرار دادن لینک آن سایت‌ها در سایت خود است و در سایت خود لینک‌هایی را به صفحه ریپورتاژ خود در سایت میزبان ارجاع بدهید! در صورتی که سایت شما نیز رتبه خوبی داشته باشد، می‌توانید رتبه آن مقاله را در موتور جستجو افزایش دهید و با اینکار به افزایش اعتبار خود با توجه به افزایش بازخوردهای آن ریپورتاژ برای سایت خود کمک کنید.

یکی از مواردی که در برندهای تجاری به چشم می‌خورد، این است که چنین افرادی گاهی مدیریت بیش از چند سایت را بر عهده دارند و از میان این تعداد سایت چند سایت آنها رتبه‌های بسیار خوبی از نظر موتورهای جستجو و همچنین ترافیک دارند!

هنگامی که از یک سایت با رتبه مناسب به سایت دیگری که رتبه پایین‌تری دارد لینک می‌دهید، اینکار از چند دیدگاه‌ مزیت‌های زیادی برای شما خواهد داشت که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

افزایش ترافیک سایت: اولین مزیتی که لینک دادن به یک سایت از یک سایت با رتبه بهتر دارد، این است که مخاطبان و کاربران آن سایت به سایت شما مراجعه می‌کنند و با اینکار رتبه سایت شما افزایش پیدا می‌کنید. افزایش ترافیک یک سایت بر روی رتبه الکسا، رتبه سایت در موتورهای جستجو، افزایش درآمد و همچنین افزایش فروش محصولات شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

افزایش رتبه در موتورهای جستجو: یکی از فاکتورهای بسیار مهم گوگل لینک‌های و بک‌لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید؛ هر چقدر رتبه سایت‌هایی که از آنها لینک و ریپورتاژ دریافت می‌کنید بهتر باشد، رتبه سایت شما به طرز چشم‌گیری در گوگل افزایش پیدا می‌کند! طبق تحقیقات انجام شده بیشترین ورودی مربوط به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل و در میان ده لینک اول نیز لینک‌های اول، دوم و سوم بیشترین دریافت ورودی را به خود اختصاص می‌دهند!

بنابراین هرچقدر از سایت‌های با رتبه بهتر از نظر الکسا و از نظر نتایج جستجوی گوگل ریپورتاژ و بک‌لینک دریافت کنید، به راحتی می‌توانید به صدر نتایج گوگل دست پیدا کنید. مزیت ریپورتاژ این است که به راحتی می‌توانید چند لینک به صورت فالو منتشر کنید و به ارتقا رتبه خود کمک کنید.

یکی از مزایای استفاده از ریپورتاژ آگهی این است که اگر در یک سایت با رتبه متوسط نیز مقاله‌ای را منتشر کنید، هرچقدر که آن سایت برای افزایش رتبه خود زحمت بکشد و فعالیت‌هایی را انجام بدهد که گاهی با هزینه‌های سنگین مواجه است، این موضوع به نفع سایت شما نیز خواهد بود و هنگامی که رتبه آن سایت به یک رتبه قابل قبولی رسید سایت شما نیز بازخورد مناسبی دریافت خواهد کرد. در مقاله بعدی به بررسی اهمیت و مزایای ریپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت تا بتوانید با این تبلیغات بیشتر آشنا شوید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *