کسب‌وکارهای اینترنتی ابتدا باید اقدام به افزایش تعداد کاربران و فالوورها کنند و سپس آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند. برای تبدیل کاربر به مشتری روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک از آن‌ها برای کسب‌وکارهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در حالت کلی چندین روش برای کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که بازدهی نسبتاً خوبی نسبت به روش‌های دیگری دارند.

مسئله مهم دیگری که تاثیر زیادی روی کاربران دارد، استفاده از صفحات فرود است! اما چگونه می‌توان صفحات فرود را در اینستاگرام استفاده کرد؟ در این بخش قصد بررسی آن را داریم که ابتدا به بررسی صفحه فرود می‌پردازیم.

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که در ازای دریافت اطلاعاتی از کاربران سایت یا وبلاگ مثلا یک ایمیل، هدیه‌ای به آن‌ها ارائه کنید، این هدیه می‌تواند کوپن تخفیف، کتاب الکترونیکی، فایل صوتی، فایل ویدیویی و … باشد. یکی از مهمترین بخش‌ها برای یک وب سایت تجاری صفحه فرود یا لندینگ پیج است، صفحه فرود زمانی که با دیگر روش های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ و … ترکیب می‌شوند و می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای یک کسب و کار اینترنتی به وجود آورد. برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی سودآور ابتدا باید به روش های مختلف اطلاعاتی رو از بازدید کنندگان سایت خودتون دریافت کنید و سپس با استفاده از آن‌ها به صورت مداوم ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را دوباره به سایت بازگردانید که یکی از بهترین ابزارها برای بدست آوردن اطلاعات کاربران، همچنین بهبود و افزایش نرخ تبدیل سایت صفحه فرود هست.

صفحه فرود به تنهایی کاربرد زیادی به جز دادن هدیه‌ و دریافت اطلاعاتی از بازدیدکنندگان در ازای دادن هدیه نخواهد داشت اما اگر با روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ ترکیب می‌شود فایده و سود زیادی خواهد داشت. به وسیله اطلاعاتی که از بازدید‌کنندگان سایت یا وبلاگ دریافت می‌کنید به صورت مداوم می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و باعث جلب اعتماد کاربران خود خواهید شد و برای دریافت ایمیل‌ها و پیام‌های شما لحظه شماری کنند و سپس می‌توانید بین همین ارتباط‌های دوستانه تبلیغ محصول و خدمات خود را انجام دهید و آن‌ها را به فروش برسانید، بنابراین هم کاربران خوشحال و راضی خواهد بود و هم شما به اهدافتون خواهید رسید.

اشتراک‌گذاری لینک صفحه فرود در استوری

اگر یک صفحه تجاری دارید و تعداد فالوورهای شما بیش از ۱۰K است، یک قابلیت بسیار کاربردی در اختیار شما است؛ قابلیت قرار دادن لینک در استوری! یکی از راه‌های رهبری کاربران برای تبدیل کردن آن‌ها به مشتری، استفاده از لینک در استوری است. کاربران با استوری‌های شما تعامل بیشتری دارند و هنگامی که یک لینک در استوری خود قرار می‌دهید، آن‌ها سعی می‌کنند از لینک شما بازدید کنند. اگر صفحه فرود شما بتواند نظر آن‌ها را جلب کند، اطلاعات آن‌ها را با استفاده از فرم درج‌شده دریافت خواهید کرد!

سعی کنید پیشنهادات ردنشدنی و شگفت‌انگیز به کاربران خود ارائه کنید؛ مثلاً به آن‌ها بخواهید ایمیل خود را وارد کنند تا یک کد تخفیف ۸۰ درصدی برای خرید محصولات کسب‌وکار اینترنتی‌تان دریافت کنند! بنظرتان چند نفر از کاربران چنین تخفیفی را رد می‌کنند؟ احتمالاً درصد بسیار بالایی از آن‌ها این پیشنهاد را قبول کنند! کافی است در استوری خود به کاربران بگویید که اگر لینک موجود در استوری را باز کنید، یک کد تخفیف ۸۰ درصدی هدیه دریافت می‌کنید! در این‌ صورت تعداد زیادی از کاربران کلیک می‌کنند و با پیشنهاد درج‌شده در صفحه فرود، یک لیست ایمیل از کاربران خود تهیه خواهید کرد. این لیست ایمیل برای معرفی محصولات دیگر شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ به دردتان خواهد خورد.

اگر تعداد فالوورهای شما کمتر از ۱۰K است، باز هم می‌توانید کاربران را به صفحه فرود خود دعوت کنید! می‌توانید از کاربران بخواهید وارد لینک موجود در پروفایل شما شوند! اگر پیشنهاد شما در استوری جذاب و شگفت‌انگیز باشد، تعداد کلیک کاربران بر روی لینک با تعداد کاربرانی که از طریق لینک استوری از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند تفاوت زیادی نخواهد داشت.

استفاده از قابلیت قرار دادن لینک در IGtv برای رهبری کاربران

همین چند هفته پیش بود که اینستاگرام اخباری مبنی بر افزایش مدت زمان ویدیو های آپلود شده را منتشر کرد و حالا این ویژگی در اختیار عموم قرار گرفته است! اما سوالی که مطرح است این است! IGTV اینستاگرام چیست و چرا برای تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسرها مهم است؟ این پلتفرم بخشی از اینستاگرام است که به شما امکان آپلود ویدیو بیش از یک دقیقه را میدهد! همانطور که می‌دانید محدودیت آپلود ویدیو در اینستاگرام ۱ دقیقه بود و حالا بوسیله این پلتفرم جدید، کاربران عادی می توانند ویدیو های ۱۰ دقیقه‌ای و اکانت‌هایی با بیش از ۱۰ هزار فالوور ویدیو هایی به مدت زمان یک ساعت را آپلود کنند.  IGTV در واقع همانند تلویزیون کابلی های قدیم است، که با روشن کردن آن ابتدا شاهد برفک هستید سپس با انتخاب کانال دلخواه محتوای مورد علاقه خود را می بینید، حال این محتوا می تواند بوسیله افراد عادی تولید شده باشد یا اکانت هایی که محبوب و مشهور هستند.

از همان روز اولی که اینستاگرام با کپی کردن بخش استوری ها از اسنپ چت آن را در سرویس خود قرار داد، کاملا مشخص بود که اینستاگرام به دنبال راهی برای ارائه وب لاگ ویدیویی است که کاربران گوشی‌های هوشمند بتوانند به راحتی محتوای ویدیویی خود را در آن به اشتراک بگذارند. در واقع اینستاگرام با علم به اینکه اشتیاق به تولید ویدیو و تماشای محتوای ویدیویی به واسطه گوشی های هوشمند هر روز بیشتر از قبل می شود! به دنبال تسخیر و ایجاد فضای برای اشتراگ گذاری این نوع محتوا است کاری که سال ها پیش یوتیوب انجام داد و حالا به قدرت بدون رقیب این بخش تبدیل شده!اما اینستاگرام با ارائه این سرویس قصد دارد از رقیب دیرینه خود پیشی بگیرد و زنگ خطر را برای یوتیوب به لرزه درآورده است. این درحالیست که یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و همین امر موفقیت این سرویس را تضمین خواهد کرد. از آنجایی که سرویس مهم و مطرح یوتیوب که بسیاری آن را دانشگاه یوتیوب خطاب می‌کنند در کشور ما فیلتر است و شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام  فیلتر نیست ! می توان با یک حساب سر انگشتی فهمید که IGTV می تواند نقش  بزرگی را برای تولید کنندگان محتوا در کشور ایفا کند!

استفاده از IGtv تاثیر زیادی در رهبری و جذب کاربران دارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک ویدئوی منحصربه‌ فرد تهیه کنید و آن را به اشتراک‌ بگذارید؛ علاوه بر این که می‌توانید اطلاعات ارزشمند به کاربران خود ارائه کنید، می‌توانید لینک صفحه خود را نیز با کاربران به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که IGtv یک ابزار مشاهده ویدیو است و کاربران به متن IGtv توجه زیادی نمی‌کنند و در همان ویدیو باید درخواست خود از کاربران را مطرح کنید؛ مثلاً به آن‌ها بگویید برای دریافت یک کد تخفیف یا یک هدیه مانند ای‌بوک مرتبط با کسب‌وکار خود بر روی لینک قرار گرفته در IGtv کلیک کنند و پس از درج ایمیل خود، از هدیه خود لذت ببرند! در ویدیوی خود اطلاعات مفید و ارزشمند زیادی را به صورت رایگان به کاربران ارائه کنید؛ کاربران عاشق کسب‌وکارهایی هستند که اطلاعات ارزشمند را به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهند! چرا شما به عنوان یک کسب‌وکار اینترنتی، کاربران را عاشق خودتان نکنید؟ با ارائه اطلاعات ارزشمند و رایگان، به راحتی می‌توانید کاربران را عاشق خودتان کنید و فروش خود را افزایش دهید.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، افزایش مشتری باید مهم‌ترین هدف شما باشد! هنگامی که افزایش مشتری هدف مهم شما قرار بگیرد، استراتژی مناسبی برای کسب‌وکار اینترنتی خود تدوین می‌کنید و به راحتی می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. اگر بتوانید کاربران اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید، به راحتی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان زیادی برای کسب‌وکار خود جذب کنید!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *