هدف کلی فیسبوک از ایجاد چنین تغییراتی در اینستاگرام این است که بتوانید سه شبکه فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام را ادغام کند تا بهترین پتانسیل را برای تجاری‌سازی فعالیت‌های خود داشته باشد.برخی از پیش‌بینی‌ها و گفته‌ها در مورد تغییرات این شبکه اجتماعی که تاثیر زیادی بر روی آینده تبلیغات اینستاگرام دارند، عبارتند از:

پیام‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر فیسبوک ادغام می‌شوند!

همان‌طور که گفتیم، فیسبوک دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ را خریداری کرده است و اکنون به دنبال آن است که بتواند این ۳ شبکه اجتماعی را ادغام کند. اولین چیزی که فیسبوک از آن خبر می‌دهد، ایجاد تغییرات مهمی در بخش پیام‌های هر سه است!

اولین چیزی که به نظر می‌رسد، ادغام شدن پیام‌های این سه شبکه است! یعنی کاربر از طریق هر کدام از این ۳ شبکه بتواند به پیام‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر خود هم پاسخ دهد؛ به عنوان مثال اگر از مسنجر فیسبوک زیاد استفاده می‌کنید، می‌توانید پیام‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را هم بدون با استفاده از همان مسنجر فیسبوک پاسخ دهید. این مورد برای برندها بسیار عالی است! دلیل آن هم این است که می‌توانند مخاطبان خود را در هر ۳ شبکه اجتماعی داشته باشند. از طرف دیگر اگر در فیسبوک با کاربری آشنا شدید، می‌توانید در واتس‌اپ با اون چت کنید و این مورد به آسان‌تر شدن ارتباط کمک زیادی می‌کند!

دومین چیزی که احتمال دارد، این است که محیط‌های پیام‌رسانی اینستاگرام و واتس‌اپ مانند مسنجر فیسبوک کمی حالت تبلیغاتی بگیرند. در بخش مسنجر فیسبوک شما پیام‌های تبلیغاتی می‌بینید اما در دایرکت اینستاگرام و بخش پیام‌رسانی واتس‌اپ تاکنون تبلیغاتی دیده نشده است! البته باید توجه داشته باشید که این مورد هم مانند مورد اول، کاملاً احتمالی است. البته باتوجه به این‌که فیسبوک بیشتر به دنبال تجاری سازی است، بعید نیست که این احتمال به واقعیت تبدیل شود و بخشی از آینده تبلیغات اینستاگرام را دربر بگیرد.

اگر این احتمالات اتفاق بیفتند، یک قابلیت بسیار عالی در اختیار بازاریابان شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد! بازاریاب‌ها بیشتر به دنبال استفاده از جایگاه‌های تبلیغاتی هستند که کاربران بیشتر با آن سروکار دارند؛ به همین دلیل است که در حال حاضر بیشتر بر روی استوری اینستاگرام تمرکز کرده‌اند و گاهی کاربران با بمباران تبلیغاتی در استوری مواجه می‌شوند. البته باز هم می‌گوییم هنوز فیسبوک ایده‌های تبلیغاتی خود را به صورت کامل بر روی اینستاگرام پیاده نکرده است و کمتر با تبلیغات مواجه می‌شوید! اما اگر فیسبوک ایده‌های تبلیغاتی خود را پیاده‌سازی کند، احتمالاً روزانه با چندین پیام تبلیغاتی مواجه خواهید شد. اگر برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام بازاریابی می‌کنید، با ادغام فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اینستاگرام در آینده‌ای نزدیک می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را در بخش پیام‌های این ۳ شبکه اجرا کنید و بازخورد بسیار خوبی بگیرید! به عبارت ساده‌تر، یکسان‌سازی و ادغام محیط‌های فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام می‌تواند کمک زیادی به افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی کند.

اینستاگرام در حال پیش‌روی به سمت تجاری شدن است!

اینستاگرام در چندین سال گذشته را یادتان هست؟ هیچ‌گونه تبلیغاتی در آن وجود نداشت! تقریباً از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، بیشتر به سمت تجاری شدن پیش رفت. بر اساس یکی از گزارش‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ درصد درآمد فیسبوک از اینستاگرام حاصل می‌شود! اینستاگرام محیط بسیار جذابی برای تبلیغ‌دهندگان و کسب بازاریابان دیجیتال است و بدلیل تعامل بالای کاربران در آن، بازدهی بسیار خوبی هم برای کسب‌وکارها دارد. آینده تبلیغات اینستاگرام در دست فیسبوک است! یعنی شما کاربران اگر بخواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید، این کار را باید به کمک ابزارها و سرویس‌های فیسبوک انجام دهید. البته سرویس‌های فیسبوک هم بسیار عالی هستند و امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند!

بخش IGtv اینستاگرام هم طرفداران بسیار زیادی دارد و فیسبوک از این بخش غافل نیست! به گفته کارشناسان تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۰ درصد از تبلیغات اینستاگرام را IGtv تشکیل می‌دهد. سرعت رشد این بخش از اینستاگرام بسیار زیاد است و قطعاً تبلیغات در این بخش طرفداران بسیار زیادی خواهد داشت.

شاید بتوان یکی از دلایل استعفاء بنیان‌گذاران اینستاگرام در سال گذشته را همین موضوع دانست! فیسبوک سعی دارد برای افزایش درآمد کمپانی خود، از تمامی بخش‌های اینستاگرام به عنوان بخش‌های تبلیغاتی استفاده کند و بنیان‌گذاران فیسبوک بر این باورند که این بخش می‌تواند به تجربه کاربر لطمه بزند! به عبارت ساده‌تر ممکن است از محبوبیت بسیار زیاد این شبکه اجتماعی کم شود.

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام افزایش دهیم و برندسازی کنیم؟

هنگامی که شما نحوه کار تبلیغات اینستاگرام را درک کردید، بهتر است که بدانید چطور می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را به توسعه دهید. اکنون اگر بخواهید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید، ما برخی مزایای آن را برای شرکت شما توضیح می‌دهیم.

  • انتخاب بهترین اسم برای برند کسب‌وکار – بخش اول
  • بهبود تاثیر بصری: ساده‌ترین راه در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطبان از طریق تبلیغات در میان پست های دیگران در صفحه نخست اپلیکیشن است. برای افزایش تاثیرگذاری این نوع تبلیغات از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برندسازی: با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغات اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند کمک شایانی به شرکت شما برای آگاهی از برند برای مخاطبان هدف کنند.
  • رشد ارتباطات: تبلیغات اینستاگرام می‌توانند به شما در رشد ارتباطات برند کمک کنند. این به معنای افزایش فالورهای اینستاگرام شما است که به نوبه خود می‌تواند فروش را افزایش داده و ارتباط برند را با بازار هدف شما بهبود بخشد.
  • اقدامات بازاریابی هدفمند: تبلیغات می‌تواند وسیله‌ای برای توسعه استراتژی بازاریابی هدفمند باشند. شما می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای برای معرفی محصولات جدید، ارائه خدمات ثانویه یا حتی ارسال محصول رایگان برای مشتریان، استفاده کنید.
  • مسابقات/هدایا: هر شخص یک مسابقه خوب را دوست دارد. گفته می‌شود مسابقات و هدایا برای دریافت لیدها بی‌نظیر هستند. مسابقات می‌تواند برای استراتژی ایمیل مارکتینگ کارآمد باشد. مسابقات و هدایا همچنین می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *