با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توانید اطلاعات ارزشمند و مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهید و با هزینه‌های بسیار کم برندسازی کسب‌وکار خود را انجام دهید.

طبقه‌بندی محتوای سایت در ۴ دسته مهم

محتوای سایت شما به صورت کلی در ۴ دسته بسیار مهم طبقه‌بندی می‌شوند؛ در واقع هر سایتی محتوای باکیفیت و بی‌کیفیت دارد که هر یک از مطالب شما در یکی از ۴ دسته مهم قرار می‌گیرد که باید با نوع طبقه‌بندی آشنا شوید و برای محتوای هر یک از این ۴ دسته برنامه‌ریزی کنید.

این چهار دسته به عنوان ماتریس محتوا نیز یاد می‌شوند که عبارتند از:

  • محتوای با نرخ تبدیل و دسترسی بالا
  • محتوای با پتانسیل بالا و نرخ تبدیل پایین‌تر
  • محتوای با بازدید کم و نرخ تبدیل بالا
  • محتوای بی‌کیفیت و نیازمند بهبود کلی

در واقع هر یک از مطالب سایت شما تنها در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند و تمامی این اندازه‌گیری‌ها و طبقه‌بندی‌ها بر اساس ویژگی‌های سایت یا ترافیک آن به صورت کیفی اندازه‌گیری می‌شوند. البته تنها طبقه‌بندی آنها به صورت کیفی است اما اندازه‌گیری موارد دیگر باید به صورت دقیق و بر اساس آنالیز‌های کمی صورت بگیرد تا بتوانید تاثیر مثبتی از آن دریافت کنید. در مقالات بعدی به بررسی کامل و مفصل تمامی این ۴ دسته می‌پردازیم تا بتوانید به طبقه‌بندی دقیق و حرفه‌ای محتوای سایت خود بر اساس آنالیزهای صورت گرفته بپردازید. با استفاده از این طبقه‌بندی شما پتانسیل سایت خود را شناسایی کنید.

مطالب با دسترسی و نرخ تبدیل بالا

محتوای سایت شما بازدیدها و نرخ تبدیل‌های متفاوتی دارند و معمولا چند محتوای بسیار مهم و با نرخ تبدیل بالا وجود دارد. این دسته از محتوا معمولا بازدیدهای بالایی دارند و کاربران زیادی به آن دسترسی پیدا می‌کنند؛ دسترسی و ترافیک بالای یک مطلب همیشه به معنای نرخ تبدیل بالا نیست اما در برخی از مواقع این اتفاق می‌افتد و نرخ تبدیل بسیار بالایی صورت می‌گیرد. این دسته از محتوا معمولا به عنوان محتوای قهرمان هر سایتی یاد می‌شوند و پتانسیل بسیار بالایی برای تمرکز بر روی افزایش فروش سایت دارند.

افزایش فروش سایت به معنای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری است و به همین جهت است که به عنوان محتوای قهرمان یاد می‌شوند! در هر سایتی چنین محتوایی وجود دارد و تنها لازم است تا آن را با معیارهای مختلفی که مهم‌ترین آن نرخ تبدیل بالاتر نسبت به محتوای دیگر است، شناسایی کنید. پس از شناسایی باید همیشه آن را بروز و بهینه‌ نگه دارید و بر روی لینک‌سازی این محتوا کار کنید؛ اگر چنین صفحاتی در سایت شما ارزش خود را از دست بدهند احتمالا فروش سایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کسب‌وکار آنلاین شما با شکست مواجه شود. محتوایی که در این دسته قرار می‌گیرد، نقش بسیار مهمی در مشارکت فروش، تبدیل کاربر به مشتری، افزایش درآمد و… دارد که به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی دارند.

سعی کنید بر روی بهینه‌سازی این دسته از محتوا برای افزایش رتبه این صفحات با کلمات کلیدی پرجستجو و البته مرتبط تمرکز کنید؛ زیرا چنین صفحاتی که نرخ تبدیل بالایی دارند، اگر ترافیک بیشتری جذب کنند احتمال افزایش فروش محصولات و خدمات سایت شما بسیار زیادی است. چنین مطالبی معمولا محتوای اختصاصی و کاربردی دارند که در کمتر سایت‌هایی یافت می‌شوند! به طور مثال یکی از مطالبی که معمولا طرفداران زیادی دارند و در کمتر سایت‌هایی یافت می‌شوند، مطالب تخصصی هستند که نویسنده با استفاده از تجربه و فعالیت‌های خود تولید و در سایت خود منتشر کرده است. همچنین اگر محتوای شما ویدیویی باشد، معمولا کاربران بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانید بازدید خوبی را برای آن محتوا جذب کنید. همچنین ویدئوها به برندسازی کسب‌وکار شما کمک زیادی می‌کنند و شبکه‌های اشتراک ویدیو یکی از بهترین کانال‌ها برای آشنایی کاربران فعال در حوزه فعالیتی شما با برند شما است؛ اینستاگرام مثال بسیار عالی برای اشتراک‌گذاری ویدیو و برندسازی است.

۳ نکته مهم در برای افزایش رتبه و ترافیک محتوای ارزشمند سایت

افزایش رتبه و ترافیک محتوایی که نرخ کلیک بالایی دارند، برای کسب‌وکار بسیار ازشمند است و بر روی درآمد آنها تاثیر بسیار بالایی دارد. این ۳ نکته عبارتند از:

  •  بروزرسانی محتوا با اطلاعات ارزشمند و جدید: محتوای سایت شما نیازمند بهبود، بروزرسانی و ارائه اطلاعات ارزشمند جدید است! هر محتوایی که در سایت قرار می‌گیرد، پس از مدتی قدیمی می‌شود و نیازمند بهبود است. در سایت خود محتوایی که منتشر می‌کنید را در بازه‌های زمانی مختلف و هنگامی که اطلاعات جدیدی بدست آوردید، بروزرسانی کنید. بروزرسانی محتوای شما از نظر کاربران و از آن مهم‌تر، از نظر موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده این است که محتوای شما ارزش بسیار بالایی دارد.
  • چه‌کار کنیم محتوایمان بهتر دیده شود؟

  • اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف: شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف نظیر سایت‌های اشتراک ویدیو نظیر آپارات، یوتیوب و… گزینه‌های بسیار عالی برای گسترش مخاطبان مربوط به کسب‌وکارتان است. در واقع هنگامی که شما ویدیو، عکس یا لینکی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، کاربران را به سمت کسب‌وکار جذب می‌کنید و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید کاربران جدید را به سمت کسب‌وکارتان جذب کنید و مخاطبان فعلی کسب‌وکارتان را ماندگارتر کنید.
  • راه‌کارهای استفاده از اینستاگرام برای موفقیت در یک کسب ‌و کارـبخش اول

  • تولید محتوا مرتبط و لینک دادن به محتوای ارزشمند خود: یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار برای افزایش رتبه و ترافیک یک مطلب در سایت، تولید محتوای مرتبط با آن است. در محتواهای جانبی اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران قرار دهید و در میان مقاله خود از به کلمات کلیدی محتوای اصلی خود، لینک آن محتوا را بدهید. با این کار کاربران وارد آن مطلب می‌شوند و آن را مطالعه می‌کنند و از طرفی گوگل به لینک‌های داده شده به صفحات داخلی سایت اهمیت زیادی می‌دهد و این موضوع به افزایش رتبه آن محتوا در میان نتایج جستجو کمک زیادی می‌کند؛ در نهایت ترافیک و رتبه محتوای اصلی شما و محتوای جدید افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از بازاریابی محتوا به معنای کاهش هزینه و ماندگاری بیشتر استفاده از آن در کسب‌وکار است! با استفاده از بازاریابی محتوا کاربران فعلی سایت را نگه دارید و کاربران جدید زیادی را جذب کنید. تاثیر تولید محتو از تبلیغات اینترنتی بیشتر است و زمان کمتری را از شما خواهد گرفت؛ در مقالات بعدی با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این حوزه از دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *