در دنیای مدرن و سریع امروز، زمان یک فاکتور اساسی به حساب می‌آید که خیلی از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری از آن بی‌بهره‌اند. در حال حاضر بازی‌های خوب زیادی مثل جنگ ستارگان: فرقه‌ی سقوط کرده یا ویتچر هستند که عناوینی ارزشمندند، اما زمان زیادی طول می‌کشد تا بتوانید مراحل آن را به اتمام برسانید.

به همین دلیل ما امروز سراغ بازی‌هایی رفته‌ایم که در مجموع می‌توانید زیر 10 ساعت، آن‌ها را به اتمام برسانید.

  1. Gunpoint

Gunpoint
Gunpoint

یک عنوان خاص با گرافیک پیکسلی که گیم‌پلی آن بر اساس مخفیکاری و حل پازل‌های متفاوت است. در این بازی شما در نقش یک جاسوس ظاهر می‌شوید که به یک ساختمان نفوذ کرده و یک گجت جالب با نام Crosslink دارد که از طریق آن می‌تواند سیم کشی سیستم‌های مختلف ساختمان را تغییر دهد. مکانیزم بازی عالی است و برای تمام کردن آن حدودا به 3 ساعت گیم پلی موفق احتیاج خواهید داشت و اگر بخواهید همه چیز را کامل انجام دهید، در عرض 7 ساعت موفق به انجامش می‌شوید.

  1. Far Cry 3: Blood Dragon

Far Cry 3: Blood Dragon
Far Cry 3: Blood Dragon

بازی‌های Far Cry عموما اینقدر مراحل جانبی و داستان پر پیچ و خمی دارند که باعث می‌شوند مدت زمان بازی‌شان در این لیست نگنجد. اما Blood Dragon اسپین آفی از بازی اصلی است که برای تمام کردن آن، نیاز به زمان طولانی نخواهید داشت. گیم پلی بازی یک شوتر اول شخص سریع و جذاب است که در آن باید به طی کردن مراحل بپردازید و از داستان جالب بازی در آینده‌نگری‌های دهه 80 میلادی لذت ببرید.

  1. Portal

Portal
Portal

Portal یکی از عناوین محبوب بازی‌های کامپیوتری است که البته عمری از آن گذشته و دیگر همچون قدیم بازی جدید با گرافیکی خوب به حساب نمی‌آید. اما انجام مراحل آن با آن اسلحه‌خاص و حل پازل‌ها، فوق‌العاده لذت‌بخش است. شما می‌توانید این عنوان را در کم‌تر از 10 ساعت به اتمام برسانید، چیزی که در مورد نسخه جدید بازی صادق نیست و آن عنوان بیشتر از این مقدار طول خواهد کشید.

  1. SUPERHOT

SUPERHOT
SUPERHOT

SUPERHOT در زمان عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد. بازی گرافیک خاص و ساده‌ای دارد که همه چیز در آن از چند ضلعی‌های به هم تنیده ساخته شده و شخصیت‌ شما و دیگر بخش‌های بازی رنگ تیره و دشمنان رنگ قرمز دارند. اما گیم‌پلی بازی است که آن را به یک عنوان فوق‌العاده بدل کرده. در SUPERHOT زمان تنها وقتی در جریان است که شما تکان بخورید و پازل‌های بازی نیز دقیقا بر اساس همین ویژگی طراحی شده‌اند. داستان بازی در عرض 5 ساعت تمام خواهد شد اما مدهای زیادی برای SUPERHOT درست شده که اگر دوست داشتید، می‌توانید آن‌ها را نیز نصب کرده و انجام دهید. فراموش نکنید که می توانید این بازی را با هدست های واقعیت مجازی نیز بازی کنید.

  1. The Swapper

The Swapper
The Swapper

اگر از طرفداران Portal باشید، حتما از The Swapper نیز خوشتان خواهد آمد. یک بازی دو بعدی با اتمسفری خاص و متفاوت که در آن باید از المان‌های مختلف برای حل مراحل و پازل‌ها استفاده کنید. گرافیک هنرمندانه و چشم نواز بازی و استفاده از مدل‌های واقع‌گرایانه در این بازی، باعث می‌شود که داستان و پازل‌های The Swapper یک عنوان فوق‌العاده را برایتان رقم بزند که تنها 6 ساعت گیم‌پلی موفق برای تمام کردن آن لازم است.

  1. Gorogoa

Gorogoa
Gorogoa

Gorogoa یکی دیگر از بازی‌های پازلی خاصی است که در لیست ما آورده شده و گیم‌پلی آن با چیزهایی که تا به حال دیده‌اید، تفاوت فاحشی دارد. در Gorogoa شما در حال مرور پنل‌های یک داستان مصور هستید که امکان تاثیر گذاری در آن را خواهید داشت و می‌توانید داستان را پیش ببرید. طراحی هنرمندانه بازی و پازل‌هایی که در عین سختی، زیبا ساخته‌ شده‌اند، از Gorogoa یک بازی محشر ساخته است که تنها 2 تا 3 ساعت برای تمام کردن آن احتیاج خواهید داشت.

  1. VVVVVV

VVVVVV
VVVVVV

در اولین نگاه، بازی VVVVVV با گرافیک دوران آتاری و آهنگ میدی، چیز جذابی به نظر نرسد، اما وقتی درگیرش شوید، می‌فهمید که گیم‌پلی چقدر در بازی تاثیر دارد و کاملا گرافیک را به حاشیه می‌راند. این عنوان چالش برانگیز بر پایه یک ایده بنا شده است، شما به جای پریدن، می‌توانید سمت جاذبه را تغییر دهید! معماها و مراحل بازی مجموعا 3 تا 5 ساعت به طول خواهد انجامید و بازی نیز قیمت بسیار پایینی دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *