این روزها تعداد استریمرهای بازی روز به روز افزایش داشته و می‌بینید که بسیاری از آن‌ها درآمدهای هنگفتی از این طریق دارند. به همین دلیل تعداد کسانی هم که می‌خواهند به این کار رو بیاورند نیز افزایش داشته است، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند از کجا شروع کنند.

نیاز نیست مثل نینجا ۲۴ میلیون کاربر داشته باشید یا حتی به مرز یک میلیون کاربر برسید، با عددهایی بسیار کم‌تر نیز می‌توانید از طریق بازی درآمد داشته باشید اما برای رسیدن به آن مرحله، کار زیادی در پیش خواهید داشت.

سخت افزار مناسب

قبل از هر چیز همانطور که می‌دانید، اغلب بازی‌های کامپیوتری منابع زیادی از دستگاه شما طلب می‌کنند و اگر بخواهید عناوین متنوع و روز را پوشش دهید، حتما باید دستگاهی قوی داشته باشید که این روزها خیلی هم گران خواهد بود. چون مبحث سخت‌افزار مورد نیاز استریمر بازی خود بسیار طولانی است، ما آن را در نوشته دیگر به صورت کامل قرار داده‌ایم تا کامل کننده‌ی پست امروزمان باشد.

شروع کار بر روی توییچ و یوتیوب

البته قبل از این که بروید و تجهیزات گران‌قیمت خریداری کنید، بد نیست در توییچ دوری زده و ببینید که دیگر استریمرها چه کارهایی می‌کنند و آیا شما هم توانایی رقابت با آن‌ها را دارید؟ بعد از تحقیق در این رابطه باید یک نام مناسب برای خود انتخاب کنید.

نام کاربری شما در توییچ و یوتیوب، مثل نام کمپانی شماست و اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است به چند نکته که در ادامه می‌گوییم نگاهی بندازی:

  • اسمی مودبانه انتخاب کنید. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند اسامی خاص با معنایی متفاوت ممکن است در ادامه بهشان کمک کند، اما وقتی کاربران شما زیاد شد، همین نام برای شما مشکل ساز خواهد شد.
  • این اسم برایتان ماندگار خواهد شد، پس در انتخاب آن مراقبت کنید چون بعدها اگر معروف شدید، این اسم لقب شما خواهد بود همانطور که بسیاری نینجا را با این اسم می‌شناسند و کم‌تر کسی نام واقعی او را می‌داند.
  • اسمی ساده و کوتاه انتخاب کنید. چیزی که به راحتی یاد همه بماند و نیاز به توضیح نداشته باشد.
  • سعی کنید اسمی انتخاب کنید که در عین موجز بودن، در مورد خود شما و کاراکتری که می‌خواهید جلوی دوربین ارائه کنید باشد.
  • تمام چیزی که درباره توییچ باید بدانید

ساخت پروفایل

ساخت پروفایل باید به دقت انجام بگیرد. فراموش نکنید که کاربران شما را با ظاهر پروفایلی که دارید، قضاوت خواهند کرد. هیچ چیز بدتر از این نیست که به صفحه استریمر بروید و با مکانی خالی و بدون شخصیت مواجه شوید. ابتدا یک آواتار خوب انتخاب کنید و سعی کنید این آواتار عکسی ساده نباشد. حتی نیاز نیست صورت خود را بگذارید و می‌توانید از یک لوگوی جذاب بهره ببرید.

اطلاعات کامل از بازی‌ها و اهدافی که دارید بگذارید و سعی کنید از ادبیاتی گرم و عامیانه استفاده کنید. زمان بندی استریم‌هایی که پخش خواهید کرد را در پروفایل بگذارید و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در صفحه توییچ و یوتیوب بگذارید. حتما اسمی که انتخاب کرده‌اید را در شبکه‌های اجتماعی مختلف ثبت کنید تا بعدها که معروف شدید، برای ثبت آن‌ها با مشکل مواجه نشوید.

شروع استریم بر روی توییچ

در بخش سخت‌افزار در مورد این که از طریق کنسول یا PC قصد استریم دارید، مفصل گفته ایم. اما بد نیست ابتدا نگاهی به نرم‌افزارهایی که باید با آن‌ها کار کنید بندازیم. اگر از کنسول استفاده می‌کنید که یا از طریق خود کنسول باید استریم را انجام دهید و یا این که از کارت کپچر استفاده کنید که در صورت استفاده از کارت کپچر، دوباره به نرم‌افزارهای PC باز خواهید گشت.

XSplit و  Open Broadcasting Software معروف‌ترین ابزارها در این رابطه هستند که دومی با اسم اختصاری OBS در بین حرفه‌ای‌ها بیشتر طرفدار دارد. کار با این برنامه‌ها اصلا سخت نیست و سعی شده تا جای ممکن ساده باشند. در سایت‌های مختلف تنظیمات پیش فرض نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده که با استفاد از آن‌ها می‌توانید به راحتی کار را پیش ببرید. بعد از این که تجهیزات را با توییچ سینک کردید، حتما از استریم‌های خود ویدیو تهیه کرده و سپس با استفاده از پریمیر یا برنامه‌های مشابه کلیپ‌هایی درست کنید و روی یوتیوب منتشر کنید.

در بخش دیگری از مطلب مربوط به استریمرها، ما به درآمد بازیکن‌های مختلف پرداخته‌ایم و روش‌های موفقیت در این زمینه را نیز مرور کرده‌ایم که می‌توانید آن را در این پست مشاهده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *