بازی Happy Glass به سبک معمایی و پازلی ساخته شده است و می‌توانید در هنگام بازی ذهن خود را به چالش بکشید . این بازی توسط استودیو بازی سازی Lion Studios ساخته شده و طی مدت کوتاهی در گوگل پلی به محبوبیت بالایی رسیده است.

این بازی خلاقانه با ایده‌ای نو ایجاد شده به این صورت که شما باید آب را طوری هدایت کنید تا لیوان پر از آب شود . مکانیزم ساده‌ای دارد به طوری که وقتی وارد صفحه‌ی بازی می‌شوید یک لیوان خالی و یک لوله آب می‌بینید و باید با قلمی که در اختیارتان قرار داده شده مسیر آب را مشخص کنید . اگر شما بتوانید لیوان را پر از آب کنید و بتوانید تمام آب را به داخل لیوان هدایت کنید لیوان چهره‌ای خوشحال به خود می‌گیرد و شما این مرحله را پیروز می‌شوید و ستاره دریافت می‌کنید. چالش این بازی اینجاست که در هر مرحله موانعی وجود دارد که بازیکن را وادار به فکر کردن می‌کند تا بتواند مسیری برای آب پیدا کند. البته چالش اصلی بازی مربوط به  محدودیت خط کشی برای مسیر آب است و شما باید طبق موانعی که سر راهتان قرار می‌گیرد و با توجه به طول خط کشی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد مسیر آب را پیدا کنید.

از دیگر چاش‌های بازی که ممکن است بازیکن را در مرحله‌ای درگیر خود کند می‌توان به چپ کردن لیوان یا افتادن لیوان از بلندی اشاره کرد که بازیکن از نظر اندازه و مسیر می‌تواند آب را به لیوان هدایت کند ولی لیوان می‌افتد، که باید راهی برای این موضوع هم پیدا کند. چالش دیگری که وجود دارد این است که بتوانید تمام آب داخل لوله را به درون لیوان انتقال دهید این کار به ظاهر ساده در برخی مراحل بسیار دشوار می‌شود .

سیستم ستاره دادن در این بازی به این گونه است که شما هر چه از طول خط کمتری استفاده کنید ستاره و جایزه‌ی بیشتری می‌گیرید و هر چه مسیر طولانی‌تری انتخاب کنید ستاره کمتری می‌گیرید. جالب است بدانید تا الان نزدیک به هزار مرحله برای بازی ساخته شده است و در آینده به تعداد مراحل اضافه خواهد شد.

در بازی بخشی وجود دارد که اگر در مرحله‌ای نیاز به راهنمایی داشتید بتواند از آن کمک بگیرد . راهنما نیاز به پرداخت مقداری سکه دارد که این سکه‌ها را می‌توانید از چند طریق بدست آورید از جمله پیروزی در چالش‌های روزانه ، خرید درون برنامه‌ای و تماشای تبلیغات درون بازی ، که بعد از انجام این موارد می‌توانید مقداری سکه برای استفاده از راهنما جمع کنید.

تنها ضعفی که می‌توان از این بازی گرفت گرافیک بسیار ساده آن است که می‌توانست کمی خلاقانه تر و جذابتر باشد تا بازیکن از لحاظ گرافیک هم بتواند به خوبی با بازی ارتباط برقرار کند . اما نکته‌ای که وجود دارد ، گرافیک هرچند ساده‌ی بازی به خوبی پیاده سازی شده و توانسته نهایت استفاده را از گرافیک ساده داشته باشند به طور مثال بازیکن می‌تواند شکل لیوان و مداد را با پرداخت سکه تغییر دهد.

در آخر بازی Happy Glass را می توان یک بازی بسیار خلاقانه در سبک معمایی نام برد که می‌تواند طرفداران بازی معمایی و افرادی که بازی‌های فکری را دوست دارند راضی نگه دارد و با توجه به آپدیتی که هر ماه انجام می‌دهند و مراحل جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند بازیکن می‌تواند طولانی مدت این بازی جذاب را در گوشی اندرویدی خود نگه دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *