Call of Duty نامی محبوب در دنیای بازی‌های کامپیوتری است. سری بازی‌هایی که به عنوان رغیب Medal of Honor پا به میدان گذاشت و خیلی زود کاری کرد که دیگر نشانی از آن بازی معروف نماند. همین محبوبیت باعث شده وقتی قرار بر این شد تا عنوانی از آن برای موبایل عرضه شود، همه کمی نگران باشند.

اما قبل از این که نوشته را شروع کنیم، باید بگوییم شما با عنوانی مواجهید که همه را راضی خواهد کرد، مراحل جذابی دارد و بخش آنلاینش می‌خواهد نبردی قدرتمند با بازی فورتنایت و PUBG راه بی‌اندازد. پس حالا که مدتی از ارائه آن گذشته و تب و تاب اولیه‌اش خوابیده، با چشمی باز نگاهی اجمالی بندازی به  Call of Duty: Mobile.

بررسی بازی Call of Duty: Mobile

در یک کلام فوق‌العاده! Call of Duty: Mobile بر خلاف دیگر بازی‌های شوتری که روی موبایل منتشر شده است، شبیه به یک شوتر قدیمی نیست، بلکه کاملا حس و حال یک Call of Duty تمام عیار را دارد که مراحلش با دقت و ظرافت ساخته شده‌اند. بازی از نظر بصری نیز زیباست و کیفیت بسیار خوبی دارد. البته همین باعث شده تا برای بازی کردن با بالاترین کیفیت به گوشی خیلی خوب احتیاج داشته باشید، البته تنظیماتی برای کم‌کردن گرافیک در نظر گرفته شده تا کسانی که گوشی متوسط دارند نیز بتوانند آن را بازی کنند.

بازی دارای ۲۰ اسلحه مختلف است که هر کدام جزییات بسیار خوبی دارند. بخش آنلاین نیز به صورت بازی‌های ۵ به ۵ انجام می‌شود و هر مسابقه چند دقیقه به طول می‌انجامد که برای یک بازی موبایلی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. در واقع نکته‌ی بسیار درخشان در مورد Call of Duty: Mobile، پیاده‌سازی مناسب آن برای موبایل بوده است تا هم از نظر زمانی به یک بازی موبایلی بیاید و هم کنترلش به وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند راحت باشد. البته در نهایت همه چیز ایده‌آل نیست، چون بازی کردن با موبایل آسان نیست، اما نتیجه کار در حال حاضر بهترین نتیجه‌ای است که می‌شد حاصل شود. البته امکان اتصال دسته‌ به بازی وجود دارد و باید انتظار داشته باشید که در بازی‌های آنلاین، چند باری در همان ابتدا کشته شوید تا بازی دستتان بیاید.

تنظیمات زیادی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به دلخواه تغییر داده و شخصی‌سازی کنید. برای مثال شما می‌توانید تنظیم کنید تا به محض این که دشمن در تیر رس شما بود، اسلحه‌ی شما به صورت خودکار شلیک کند. این کار را برای یک بازی موبایلی بسیار روان‌تر می‌کند. البته هوش مصنوعی در این زمینه و در بعضی اسلحه‌ها به آن خوبی که باید کار نمی‌کند، مخصوصا اسلحه‌های دوربرد که طول می‌کشد تا تیر شلیک شود.

به جز حالت ۵ به ۵، بازی رویال بتل ۱۰۰ نفره نیز برای Call of Duty Mobile در نظر گرفته شده است که خیلی شبیه به Blackout است. نقشه همان نقشه نیست اما شباهت‌‌های زیادی دارد و تنوع خوبی نیز در آن برقرار است. برای این که زمانبندی بازی در بتل رویال دستتان بیاید، باید بگوییم یکی از دست‌هایی که برنده‌ی بازی بودیم، زمان کلی بازی حدود ۱۳ دقیقه به طول انجامید.

اما یکی از سوالاتی که احتمالا از ابتدا داشتید به آن فکر می‌کردید این است که بازی تا چه حد رایگان است؟ خوشبختانه شما می‌توانید هر چقدر که خواستید بدون این که نیاز باشد تبلیغاتی تماشا نمایید، به صورت رایگان به بازی کردن مشغول باشید. البته هنوز چیزهایی از قبیل لباس، اسکین اسلحه و … برای فروش در نظر گرفته شده که شبیه به فورتنایت یا بازی‌های مشابه است.

در آخر باید بگوییم که Call of Duty: Mobile در این ژانر به واقع بهترین است. فارغ از این که بازیکن‌های موبایلی ممکن است به بعضی از بازی‌های قدیمی دلبسته باشند، اما از نظر کیفیت، گیم‌پلی و بسیاری نکات دیگر Call of Duty: Mobile، سرآمد بازی‌های این ژانر بوده و تحولی در بازی‌های موبایلی به حساب می‌آید و این که کاملا رایگان ارائه شده، نکته‌ای است که باعث می‌شود پیشنهاد کنیم، حتما آن را نصب کرده و آن را امتحان کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *