همچون هر شبکه اجتماعی دیگری، لینکدین هم دارای یک الگوریتم مخصوص برای پیشنهاد پست و کاربران مختلف به شماست. با شناخت بهتر از الگوریتم لینکیدن می‌توانید، به سرعت در این شبکه پیشرفت کرده، موقعیت شغلی بهتری برای خود پیدا کنید. پست امروز ما هم یک راهنمای جامع برای استفاده از این الگوریتم است، پس همراه ما باشید.

بهینه سازی پروفایل

قبل از هر چیز دیگری، این پروفایل شماست که در لینکدین اهمیت دارد و کلید اصلی موفقیتتان به حساب می‌آید. اگر قرار است که به استخدام شرکت‌های بهتری در بیایید، باید تمرکز خود را روی اطلاعات مربوط به مهارت‌های خود بگذارید تا این که بخواهید در یک زمینه خاص صحبت کرده یا از رشته کاری خود بگویید. استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل اهمیت زیادی دارد و همچنین برای عکس پروفایل و هدر خود باید از عکسی مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

صفحه رسمی لینکدین در رابطه با پروفایل می‌گوید: ” پروفایل باید نمایشگر خصوصیات شما باشد، چیزهایی که شما به آن‌ها اعتقاد و علاقه دارید.” در نظر بگیرید که در کنار توضیحات و عکس‌های مناسب، کلمات کلیدی مناسب به کار برده و فراموش نکنید که اولین چیزی که نمایشگر خصوصیات شما در این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود، پروفایلتان است.

بهینه سازی شبکه خود

با ارتباطات مناسب، شما حتی نیاز به پست گذاشتن هم ندارید (هر چند، بهتر است که پست مناسب بگذارید). با نوشتن ایده‌ها و نظرات خود زیر پست‌های مرتبط به حوزه کاری خود، ارتباط با شبکه‌ را گسترش دهید. بسیاری این نکته بسیار مهم را فراموش می‌کنند که باید به شکلی درست و بهینه شده در شبکه خود فعالیت کرده و به سراغ افرادی با حرفه مشابه بروند تا بتوانند شبکه خود را در همان زمینه گسترش دهند. الگوریتم لینکدین روی افرادی که در شبکه‌ی خود دارید، بسیار حساس است.

در تمامی پست‌های خود از عکس استفاده کنید

بر طبق اطلاعاتی که سایت Hootsuite‌ منتشر کرده، پست‌هایی که با عکس در لینکدین منتشر می‌شوند، نزدیک به دو برابر کامنت بیشتری می‌گیرند. با توجه به عملکرد الگوریتم این شبکه اجتماعی، بعید است که شرایط استفاده از عکس در لینکدین تغییر کند، پس بهتر است همیشه پست‌هایی حاوی عکس مرتبط و با کیفیت به کار ببرید. انتخاب پست مرتبط و مناسب اهمیت بالایی دارد. آن‌هایی که در تمامی پست‌های خود از عکس سلفی استفاده کرده و تنها چند کلمه‌ای را ذکر می‌کنند، از نظر الگوریتم‌های لینکدین به مرور نادیده گرفته خواهند شد.

پست‌های خود را با فرمت مناسب منتشر کنید

استفاده از لیست، بولت پوینت، جملات کوتاه و موجز و در کل فرمت مناسب برای نوشته‌های پست، اهمیت بالایی دارند. بارها به این نکته تاکید شده که استفاده از لینک‌های متعدد، بعضی از هشتگ‌ها همچون #like یا #follow و استفاده از هشتگ‌های متعدد (بیش از 5 عدد) ارزش پست‌های شما را در نگاه الگوریتم لینکدین کاهش می‌دهد.

فعالیت روازنه

یکی از اشتباهات رایج در لینکدین این است که بعضی از کاربران، محتوای مورد نظر خود را منتشر کرده و به طور کلی برای چند روزی وارد اکانت خود نمی‌شوند. ارتباط هر روزه، گذاشتن نظر زیر پست دیگران، لایک‌ کردن و به طور کلی فعالیت روزانه، یک نکته مهم از نظر الگوریتم لینکدین به حساب می‌آید. فراموش نکنید که لینکدین یک شبکه اجتماعی به شمار می‌آید و شما نیز باید در این اجتماع فعال باشید تا مورد توجه قرار بگیرید. همچنین با کامنت گذاشتن یا لایک کردن، اسم شما به چشم دیگران نیز آمده و ممکن است نظرات شما، دنبال کننده‌هایی را برایتان به همراه آورد و در نهایت شبکه شما گسترش پیدا کند.

پست کردن محتوای مناسب

در لینکدین جایی برای محتوای بد وجود ندارد. در عوض، فضای این شبکه اجتماعی به شدت به پست‌های مثبت که به حل مشکل یا ارائه اطلاعات خوب می‌پردازد، واکنش خوبی نشان می‌دهد و این واکنش، از دید الگوریتم لینکدین پنهان نمی‌ماند. البته محتوای خوب در زمینه‌های مختلف، معنایی متفاوت پیدا می‌کند. برای مثال، پست کردن یک پادکست جالب در زمینه‌ای خاص، یک محتوای مناسب تلقی می‌شود و در حوزه‌ای دیگر،باید محتوایی را تولید کرده و ارائه نمایید.

استفاده نکردن از کال تو اکشن یا CTA

با توجه به گفته‌های Hootsuite، الگوریتم لینکیدن خیلی روی خوشی به CTA یا کال تو اکشن نشان نداده و بهتر است کاربران خود را برای انجام کاری مشخص در صفحه‌تان تشویق نکنید. البته گفتگو در بخش نظرات زیر پست‌های شما شدیدا به رشد شما در این شبکه اجتماعی کمک می‌کند. البته این مورد هم به صورت طبیعی باید اتفاق بیفتد که با ارائه پست‌های خوب و گسترش شبکه خود، می‌توانید در نهایت به این مهم دست پیدا کنید.

چند باری درباره نظر گذاشتن در زیر پست‌های دیگران در این نوشته گفتیم، همان نظرات، در نهایت ممکن است به آمدن کاربران دیگر به صفحه شما و نظر گذاشتن زیر پست‌هایتان منجر شود و در آخر گفتگویی سازنده و خوشایند برای الگوریتم لینکدین شکل بگیرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *