داشتن یک آنتی ویروس خوب یکی از واجبات هر دستگاهی به حساب می‌آید. دستگاه‌هایی که همیشه به اینترنت متصل بوده و با مسائل امنیتی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما وقتی آنتی ویروسی را برای نصب انتخاب می‌کنید، حتما باید یک سری ویژگی‌های مهم را در آن‌ جستجو نمایید. ویژگی‌هایی که امنیت بهتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

حفاظت در لحظه

با توجه به اتصال همیشگی به اینترنت و جست و جو در سایت‌های مختلف و نصب برنامه‌های متفاوت، بدافزارها و ویروس‌ها، هر زمانی ممکن است به دستگاه شما حمله کنند. به همین خاطر حفاظت در لحظه یکی از ارکان اصلی آنتی ویروس‌ها به حساب می‌آید تا دستگاه شما را از این گونه حملات در امان نگه دارند و به صورت آنی، جلوی آن‌ها را مسدود نمایند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم، همیشه گزینه‌ی اسکن خودکار را نیز فعال کنید که آنتی ویروس به صورت دوره‌ای دستگاه شما را برای وجود بد‌افزارهای مختلف اسکن کند. به این ترتیب، خیال شما راحت است که در زمان‌های مشخص آنتی ویروس دستگاه شما را اسکن کرده و نیازی به انجام این کار به صورت دستی نخواهید داشت.

تشخیص باج‌افزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی

رواج باج‌افزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی، آن‌ها را به تهدیدی بزرگ تبدیل کرده است. اولی، فایل‌های شما را رمز‌گذاری کرده و برای باز کردن این رمز از شما درخواست دریافت پول یا اطلاعات می‌کند و دومی رفتار شما و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید را زیر نظر گرفته و گزارش می‌کند. مضاف بر این که هر دو آن‌ها، قابلیت دزدی اطلاعات را نیز دارند.

اهمیت زیادی دارد که آنتی‌ویروسی که انتخاب می‌کنید، امکان مقابله با چنین بد‌افزارهایی را داشته باشد.

پنهان کردن ردپای آنلاین شما

ابزارهای زیادی برای تغییر آیپی این روزها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر آنتی ویروس شما هم به چنین قابلیتی تجهیز باشد و بتواند ردپای آنلاین شما را هنگام استفاده از اینترنت پنهان کند، اوضاع بسیار بهتر خواهد بود.

در حال حاضر این قابلیت به بسیاری از آنتی ویروس‌های جدید اضافه شده و شما می‌توانید با تغییر آی پی خود، به راحتی و بدون این که دغدغه دزدیده شدن اطلاعات یا سوء استفاده از اطلاعاتتان را داشته باشید، به فعالیت‌های مختلف در اینترنت بپردازید.

فایروال

فایروال در واقع دیواره‌ای محافظ است که با بررسی و فیلتر کردن اطلاعات ورودی و خروجی از درز اطلاعات و همچنین دریافت فایل‌های مخرب، جلوگیری می‌کند. یک بخش بسیار مهم در آنتی‌ویروس‌ها که اهمیت خیلی زیادی دارد و البته تقریبا در تمامی نرم‌افزارهای امنیتی موجود است.

البته نکته‌ی مهم این است که بعضی از این آنتی‌ویروس‌ها، قابلیت‌هایشان را به صورت جداگانه در پکیج‌های مختلف و با قیمت‌های متنوع ارائه می‌کنند. باید مطمئن شوید که فایروال جزو این ویژگی‌ها بوده و حتما در بسته‌ای که دانلود می‌کنید، وجود داشته باشد.

مدیریت پسوردها

آیا داشتن قابلیت مدیریت پسوردها در یک برنامه آنتی ویروس حیاتی است؟ شاید برای بسیاری جواب این سوال نه باشد و آن‌ها به دنبال برنامه‌های جانبی برای این کار بروند. اما با توجه به ماهیت امنیتی آنتی‌ویروس‌ها، وجود یک برنامه مدیریت پسورد در آن‌ها و یکپارچه کردن فعالیت‌هایتان، خیالتان را از بسیاری جهات راحت خواهد کرد.

به این ترتیب، نه تنها پسوردهای مهمتان را می‌توانید پیچیده انتخاب کنید و نگرانی از فراموشی آن‌ها نداشته باشید، از طرفی می‌دانید که این پسوردها در جایی امن نگهداری می‌شوند که به هیچ وجه قابل دستیابی نیستند. حتی اگر آنتی ویروس شما چنین قابلیتی ندارد، حتما به سراغ نصب یک برنامه‌ی جانبی مدیریت پسورد بروید. قابلیت‌های این برنامه‌ها بسیار بیشتر از یک مخزن ساده پسوردها است.

کنترل والدین

اگر فرزند کم سن و سال دارید که از کامپیوتر شما استفاده می‌کند یا این که کامپیوتر شخصی خود را دارد، می‌توانید با استفاده از قابلیت کنترل والدین، محدودیت‌هایی برای وی تعیین کرده و آن‌ها را از دریافت اطلاعاتی که مناسبشان نیست در امان نگه داشته و شرایط را برای استفاده مناسبشان مهیا کنید.

همچنین یک سری محدودیت‌هایی که کنترل والدین ایجاد می‌کنند، بچه‌ها را از اسکمر‌ها، محتوای نامناسب، برنامه‌های مخرب و چیزهایی از این نوع نیز در امان نگه می‌دارند. همچنین می‌توانید از پکیج‌های آنتی ویروسی استفاده کنید که دارای نسخه موبایل نیز هستند و به این ترتیب، می‌توانید یک کنترل جامع روی عملکرد آنلاین کودکان خود داشته باشید.

پشتیبانی آنلاین

این مهم نه تنها برای کاربران به طور کلی مهم است، اما از اهمیت زیادی برای کاربران ایرانی برخوردار خواهد بود. اگر آنتی ویروسی را خریداری کنید که پشتیبانی آنلاین نداشته باشد، عملا حل مشکلات احتمالی‌تان با برنامه اگر ناممکن نباشد، بسیار سخت خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ که معروف‌ترین آنتی‌ویروس‌ها را ارائه می‌کنند، دارای پشتیبانی آنلاین هستند و برنامه‌های ارزان،عموما از چنین امکانی برخودار نبوده یا این که این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند.

پشتیبانی آنلاین به شما برای حل مشکل برنامه، مشکلات دسترسی و به طور کلی هر مسئله‌ای که با برنامه داشته باشید، شما را کمک خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *