حالا که سال 2023 به پایان رسیده، می‌توان نگاه بهتری به بازی‌های سال گذشته داشت. اما در میان لیست برترین‌هایی که می‌بینید، اغلب به بازی‌هایی با گرافیک بالا یا حالت چند نفره یا چیزهایی از این دست پرداخته شده است. ما در این نوشته به سراغ برترین بازی‌های تحت مرورگر رفته‌ایم. بازی‌هایی که برای انجام آن‌ها، نیاز نیست هیچ چیزی روی دستگاه خود نصب کنید.

این بازی‌ها در ژانرهای مختلف بوده و اغلب رایگان هستند و در خود بازی، گزینه‌هایی برای خرید وجود دارد.

Game of Thrones: Winter is Coming

با این که سریال بازی‌های تاج و تخت مدتی هست که تمام شده، اما هنوز بازی‌های مختلفی از این سری به بازار راه پیدا می‌کنند. در این میان، بازی Game of Thrones: Winter is Coming که به صورت کاملا آنلاین بر روی مرورگر اجرا می‌شود و سبک استراتژی دارد، عنوانی عالی با پیچیدگی‌های یک بازی استراتژی تمام عیار است.

Game of Thrones: Winter is Coming

در این بازی شما باید با به کارگیری سیاست درست و استفاده از منابع، سیطره خود در دنیا را گسترش دهید. نبردهای بسیار عالی، وجود کاراکترهای اصلی سریال و گرافیک چشم نواز از جمله ویژگی‌های این عنوان به شمار می‌روند.

Forge of Empires

یکی از بازی‌های قدیمی تحت وب که هنوز هم جزو بهترین بازی‌های استراتژی آنلاین محسوب می‌شود. محصول InnoGames در سال 2012 به بازار آمد اما به روزرسانی‌های مکرر و ارائه محتوای جدید، Forge of Empires را کماکان جزو بهترین‌ها قرار داده است.

Forge of Empires

این بازی نیز به سبک استراتژی بوده و بازی کننده‌ها، می‌توانند 20 دوره‌ی تاریخی را طی کرده و حتی به سیارات دیگر بروند.

Townscaper

این بازی آرامش بخش در ژانر ساخت و ساز قرار می‌گیرد اما شما را درگیر مسائل خسته کننده‌ای همچون ترافیک، آلودگی هوا و این‌ها نخواهد کرد، شما ساخت ساختمان خود را درون دریا و در یک ناکجاآباد آغاز می‌کنید. هر کلیکی که می‌کنید، یک بخش جدید به خانه شما اضافه می‌شود و در نهایت بر اساس پایه‌ای که ساخته‌اید، ساختمان شما شکل می‌گیرد.

Townscaper

هر بار که شروع به بازی Townscaper می‌کنید، یک ساختمان منحصر به فرد خواهید ساخت و تصویری جالب را شکل می‌دهید. البته این بازی یک نسخه کامل‌تر هم دارد که روی استیم منتشر شده است.

OpenArena Live

این بازی را همان تیمی ارائه کرده که قبلا Quake III Arena را روانه بازار کرده بود. عنوانی که بعد از موفقیت بسیار وارد اسیتم شد و به یک بازی نصبی بدل گشت. OpenArena Live از بسیاری جهات شبیه Quake بوده و همان سرعت و گرافیک را دارد و شما می‌توانید این بازی اکشن شوتر را روی مرورگر خود و بدون نیاز به نصب اجرا نمایید.

OpenArena Live

برای بازی کردن، کافی است لینکی که بازی به شما می‌دهد را به دوست خود بدهید و در یک مبارزه یک در برابر یک قرار بگیرید!

Spelunky

اگر به بازی‌های دو بعدی پلتفرم علاقه‌مند هستید، Spelunky گزینه‌ای عالی برای شماست . عنوانی تحت وب که در هر جا می‌توانید آن را روی مرورگر خود اجرا نمایید. Spelunky نام مکتشفی است که به غارهای مصر می‌رود تا گنجینه‌هایی را از آن‌جا به دست بیاورد و در این راه باید با موجودات مختلف مبارزه کند.

Spelunky

گیم پلی عالی، گرافیک جذاب و مراحل روان و با جزییات، Spelunky را به یک بازی پلت فرم کامل بدل کرده است. البته نباید فراموش کنید که این بازی بسیار سخت بوده و مرحله به مرحله سختی آن دو چندان می‌شود.

Minecraft Classic

هنوز هم این امکان برای بازی‌خورها وجود دارد که Minecraft را روی مرورگر بازی کنند. کافی است به سراغ Minecraft Classic بروید و از این عنوان محبوب لذت ببرید. البته شما در نسخه کلاسیک تنها می‌توانید در دنیایی که می‌سازید بگردید، چیزهای جدید بسازید و بخش‌هایی که نمی‌خواهید را نابود کنید.

Minecraft Classic

با این حال، در Minecraft Classic خبری از دشمنان، حالت بقا و محتوای جدیدی که برای بازی‌های مختلف این سری ارائه می‌شود، وجود ندارد.

Elvenar

این بازی در سبک ساخت و ساز با بازی قبلی که معرفی کردیم بسیار متفاوت است و اتفاقا با پیچیدگی‌های بسیار زیاد خود، شما را به چالش می‌کشد. داستان این بازی کش مکش بین نسل انسان‌ها و الف‌ها را نشان می‌دهد و هر کدام از این نسل‌ها به دنبال به دست آوردن منابع بیشتر در سرزمین هستند.

Elvenar

ساختمان‌های جادوی، فضای سورئال و بسیار زیبا و همچنین ساختار فوق‌العاده گیم پلی، Elvenar را به یک بازی اعتیاد آور بدل می‌کند که بعد از شروع آن، دیگر نمی‌توانید از بازی کردنش دست بکشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *