هدست‌های واقعیت مجازی تنها وسیله‌ای برای بازی نیستند و با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، خیلی سریع جای خود را در بازار شلوغ فناوری باز کرده‌اند. در حال حاضر کمپانی‌های زیادی سعی در تولید و ارائه محصول خود در بازار را دارند و این مسئله کم‌کم انتخاب هدست مناسب را سخت می‌کند.

Oculus Rift

اولین هدست واقعیت مجازی که برای PC عرضه شد، از محبوب‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود و بسیاری از کمپانی‌هایی که بازی یا برنامه‌ای برای واقعیت مجازی طراحی می‌کنند، این هدست را پشتیبانی خواهند کرد.

این گجت که به زودی از Xbox One هم پشتیبانی خواهد کرد به خاطر سیستم صوتی بسیار خوبش نیازی به اضافه کردن دستگاه دیگری ندارد

همچنین نسبت به امکاناتی که دارد قیمت ۳۹۹ دلاری آن خیلی بالا به نظر نمی‌رسد، اما در هر حال حدود ۵۰ دلار از PS VR که امکاناتی مشابه به این مدل دارد گران‌تر است.

HTC Vive

بدون شک یکی از با کیفیت‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی در بازار HTC Vive است. دستگاهی با کیفیت تصویر ۲K، که به گواه استفاده کنندگان چه از نظر بصری چه شنیداری کیفیتی فوق‌العاده را به کاربران تحویل می‌دهد.

این مدل هم از محبوب‌های کمپانی‌های برنامه‌نویسی هست و در برنامه‌ها و بازی‌های ارائه شده همیشه جزو دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که پشتیبانی می‌شود.

اما قیمت ۷۹۹ دلاری آن مشکل بزرگی سر راه خرید این محصول قرار می‌داد که حالا با گذشت چند ماه این قیمت به ۵۹۹ دلار رسیده. اگر چه اوضاع بهتر شده اما هنوز این محصول چند صد دلاری از همتایان خود گران‌تر است.

Zeiss VR One Plus

مهم‌ترین ویژگی این محصول که آن را در این لیست قرار داده پشتیبانی آن از گوشی‌های اندروید و iOS است. این هدست ۱۰۰ دلاری که تازه به بازار عرضه شده از طرف بسیاری از برنامه‌های اپ‌استور و پلی‌استور پشتیبانی می‌شود و لیست بلند‌بالایی از بازی‌ها و برنامه‌های جدید نیز برای ارائه در پیش دارد.

PlayStation VR

سونی برای به دست گرفتن بازار کنسول‌ها و پیشی گرفتن از Xbox هدستی به بازار عرضه کرد که از خیلی جهات جای حرف نداشت.  طراحی زیبای بدنه، کیفیت بالای تصویر و صدا و قیمت بسیار خوب این محصول را در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهد. اما نباید فراموش کرد که این گجت تنها برای استفاده از PlayStation4 که به تازگی یک‌ساله شد در نظر گرفته شده است. با این حال این کمپانی بازهم وعده داده که نسخه‌ی جدیدی از هدست پلی استیشن ‌VR را عرضه می‌کند

 

Google Cardboard

در آخر به سراغ ارزان‌ترین برویم و نه بهترین! این محصول گوگل با کم‌ترین قیمت ممکن و با استفاده از یک گوشی دارای ژیروسکوپ می‌تواند تجربه‌ی استفاده از هدست واقعیت مجازی را برای شما به ارمغان بیاورد. مسلما هیچ هدایتگری برای این دستگاه نیست و روی خود عینک هم کنترلی ندارید.
این محصول ابتدا با قیمت ۲۰ دلار عرضه شد اما در فروشگاه‌های مختلف تخفیف‌های متفاوتی برای آن عرضه شده است. در بازار داخلی هم بعضی از مدل‌های آن با قیمت ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *