خیلی از ما که از موبایل برای ادیت ویدیوهایمان استفاده می‌کنیم، به CapCut برخورده‌ایم. برنامه‌ای بسیار محبوب که دانلود‌های بی‌شماری روی اپ استور اپل و همچنین گوگل پلی استور داشته است و خیلی از اینفلوئنسرها نیز از آن بهره می‌برند.

در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی بر سر امنیت برنامه CapCut بوده و نسبت به دسترسی‌های مورد نیاز آن، ابهاماتی وجود دارد. ما سعی کرده‌ایم در نوشته امروز به صورت جامع به بررسی امنیت CapCut پرداخته و خیال شما را برای استفاده کردن یا نکردن از این برنامه راحت کنیم.

برنامه CapCut چیست؟

به عنوان یک برنامه، چندین امکان ویرایش عالی را ارائه می دهد تا شما بتوانید ویدیوها را در تلفن هوشمند خود ویرایش کنید و در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، تیک تاک به اشتراک بگذارید. ویرایشگرهای ویدیوی دیگری نیز برای اندروید و iOS وجود دارد، پس چرا این مورد از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟

برنامه CapCut، به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، خیلی منحصر به فرد نیست. با این حال، استفاده از آن آسان است و شامل یک کتابخانه موسیقی بزرگ با آهنگ های منحصر به فرد دارای حق چاپ است که می توانید برای ویدیوهای خود استفاده کنید. علاوه بر این، هیچ گونه تبلیغاتی را نمایش نمی دهد که بسیاری از کاربران آن را یک نکته مثبت می دانند.

چه کسی CapCut را ایجاد کرد؟

CapCut محصول ByteDance – شرکت مادر TikTok است. از آنجایی که این یک برنامه چینی است، در ابتدا فقط برای مخاطبان چینی در سال 2019 با نام Jianying در دسترس بود.

ByteDance آن را در سال 2020 به عنوان CapCut در دسترس سایر نقاط جهان قرار داد. در سال 2021، با موفقیت به نمودارهای برتر فروشگاه iOS و فروشگاه Google Play راه یافت. با توجه به اینکه همان شرکتی که پشت TikTok آن را توسعه داده است، نگرانی های آشکاری در مورد حفظ حریم خصوصی وجود دارد، زیرا بسیاری تیک تاک را خطری برای امنیت شما می دانند.

CapCut چه داده هایی را درباره شما جمع آوری می کند؟

ممکن است از شنیدن اطلاعاتی که برنامه‌ها درباره شما جمع‌آوری می‌کنند متعجب شوید. به عنوان مثال، سیاست حفظ حریم خصوصی TikTok به آن اجازه می دهد تا داده های بیومتریک کاربر را جمع آوری کند. بیشتر آن بخش را نادیده گرفته اند زیرا تعداد کمی از آنها شرایط و ضوابط ذاتی را در نظر می گیرند.

به همین دلیل است که باید بدانید CapCut چه داده هایی را هنگام نصب و استفاده در دستگاه خود جمع آوری می کند. همانطور که در صفحه فروشگاه Google Play آمده است، این برنامه داده های زیادی را در مورد شما جمع آوری می کند. CapCut شناسه‌های کاربر مانند نحوه استفاده از دستگاه، آدرس IP، اتصال، اطلاعات سازنده و غیره را جمع‌آوری می‌کند. می‌تواند اطلاعات تماس، اطلاعات تشخیصی و محتوای کاربر را ذخیره کند که هر کدام می‌توانند مستقیماً به شما پیوند داده شوند.

برنامه ویرایش ویدیو برای عملکرد به اطلاعات شخصی نیاز ندارد. اما، در این مورد، ویرایشگر ویدیوی CapCut مقدار قابل توجهی از داده ها را در مورد شما جمع آوری می کند. اگر با اشتراک گذاری آن مقدار داده راحت هستید، می توانید به استفاده از آن ادامه دهید. در غیر این صورت، باید موارد دیگر را بررسی و استفاده نمایید. برای مقایسه، می توانید ویرایشگر ویدیوی InShot را بررسی کنید، یکی دیگر از ویرایشگرهای ویدیویی محبوب برای آیفون ها که از حداقل داده استفاده می کند. اگرچه شناسه‌ها جمع‌آوری می‌شوند، اما مستقیماً از طریق عیب‌یابی یا داده‌های استفاده به شما مرتبط نمی‌شوند.

نکاتی که باید قبل از استفاده از CapCut در نظر داشته باشید

برنامه CapCut مخرب نیست اما داده های شما را جمع آوری می کند. با این حال، چند نکته حفظ حریم خصوصی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

  • داده های شما ممکن است در داخل یا خارج از کشور شما ذخیره شود.
  • داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق CapCut را می‌توان در سایر سرویس‌های متعلق به ByteDance از جمله TikTok به اشتراک گذاشت.
  • داده های شخصی را می توان با سرویس های شخص ثالث مختلف به اشتراک گذاشت.

CapCut معتقد است که اطلاعات “برای بهبود، توسعه و مدیریت [سرویس ها] جمع آوری می شود. ما از اطلاعات شما برای اطمینان از ایمنی شما استفاده می کنیم.” اگر کنجکاو هستید، می توانید برای جزئیات بیشتر به سیاست حفظ حریم خصوصی CapCut نگاه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *