هنگامی که می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید و اطلاعاتی از آن نداشته باشید، قطعا اولین چیزی که به سمت آن می‌روید راه‌اندازی سایت است. راه‌اندازی سایت کار سختی نیست اما مدیریت آن و رسیدن به فروش قابل قبول کمی مشکل است! کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان به بودجه زیادی نیاز ندارد و استفاده از ابزارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید.

اهمیت موتورهای جستجو برای کسب‌وکارهای آنلاین

موتورهای جستجو بخش بزرگی از دنیای اینترنت را تشکیل می‌دهد و تمام کاربران برای یافتن مطالب موردنظر خود از این ابزار استفاده می‌کنند. با استفاده از موتورهای جستجو شما می‌توانید بدون هزینه کردن سایت خود را به کاربران نمایش دهید و ترافیک بسیار بالایی را جذب کنید. موتورهای جستجو قوانین و فاکتورهای مختلفی برای رتبه‌بندی سایت‌ها دارند و باید تمام این فاکتورهای را بر روی سایت خود بررسی کنید! البته برخی از فاکتورهای اهمیت بسیار بیشتری نسبت به فاکتورهای دیگر دارند اما برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف فاکتورهای کم‌اهمیت هم مهم هستند. استفاده از ابزارهای مختلف به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سایت خود را از نظر داشتن فاکتورهای مهم سئو بررسی کنید و با این‌کار به رشد و توسعه کسب‌وکار خود کمک کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی چندین ابزار مفید در زمینه رشد و توسعه کسب‌وکارهای آنلاین در موتورهای جستجو بپردازیم تا بتوانید سایت خود را به لینک‌های اول موتورهای جستجو منتقل کنید.

بررسی بک‌لینک‌ها و وضعیت سئو سایت با ابزار Majestic

بک‌لینک‌های سایت نقش بسیار مهمی برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند و با گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت به راحتی می‌توانید رقیبان خود را پشت‌سر بگذارید. حال فرض کنید رقیبان شما از سایت‌های مختلفی لینک گرفته باشند و اکنون در رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل باشند! برای آنکه بخواهید به چنین رتبه‌ای برسید چه کاری باید انجام بدهید؟ مهم‌ترین راه این است که در زمان مشخص از سایت‌هایی که به رقبای شما لینک‌ داده‌اند، لینک بگیرید و البته توجه داشته باشید که از مراجعی لینک بگیرید که لینک شما برای همیشه در آن سایت باقی بماند! بنابراین نیازمند ابزارهایی هستید که با استفاده از آن بتوانید لینک‌هایی که سایت‌های رقبای شما دریافت کرده‌اند را شناسایی کنید.

ابزار Majestic یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است که با استفاده از آن قادر به بررسی لینک‌های دریافتی توسط رقیبان خود خواهید بود. پس از آن می‌توانید با مراجعه به آن سایت‌ها از آنها برای سایت خود با کلمات کلیدی موردنظر لینک بگیرید و رتبه سایت خود را در موتور جستجو ارتقا دهید. با استفاده از این ابزار می‌توانید دو یا چند دامنه را با یکدیگر مقایسه کنید؛ از طرفی اگر سایت رقیب شما با یک صفحه خاص بالاتر از شما است، می‌توانید تنها بک‌لینک‌های مربوط به آن صحفه را بررسی کنید و از آن سایت‌های لینک دریافت کنید. از دیگر قابلیت‌های این ابزار، قابلیت بررسی وضعیت کلی سئوی سایت بر اساس فاکتورهای گوگل و سایر موتورهای جستجو است و می‌توانید لینک‌های تو در توی سایت رقیبان را مشاهده کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Majestic:

  • قابلیت بررسی لینک‌های یک صفحه یا دامنه از سایت رقیب
  • قابلیت بررسی وضعیت کلی سئو بر اساس فاکتورهای کلیدی گوگل و سایر موتورهای جستجو
  • کمک به دریافت بک‌لینک از سایت‌‌های مختلف
  • نمایش امتیاز و قدرت بک‌لینک‌های رقبا و اولویت‌بندی آنها
  • قابلیت بررسی کلی صفحات دامنه یا یک صفحه خاص از یک سایت
  • کمک به لینک‌سازی سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو

بررسی قدرت دامنه و صفحات یک سایت با استفاده از ابزار Open Site Explorer

هر دامنه یا صفحه‌ از سایت دارای ارزش و قدرت خاص خود است که قدرت صفحه (PA) و قدرت دامنه (DA) نمایش‌دهنده آن است. اگر یک سایت دارای قدرت دامنه یا دامین اتوریتی بالایی باشد، بر روی صفحات سایت نیز تاثیرگذار است و برای افزایش این دو امتیاز نیازمند تولید محتوای مفید، افزایش رتبه گوگل و البته گذشت زمان هستید. ابزار Open Site Explorer یک ابزار مفید و کاربردی است که توسط تیم Moz.com ارائه شده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید قدرت دامنه و صفحات سایت خود و رقیبان را مشاهده کنید!

البته این ابزار به شما در یافتن بک‌لینک‌های رقیبان نیز کمک می‌کند و به راحتی می‌توانید بک‌لینک‌های رقیبان را شناسایی و از آن برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین ابزارهای ضروری وبمستران و فعالان حوزه سئو را می‌توان همین ابزار دانست و استفاده از آن اهمیت زیادی دارد.

برخی از ویژگی‌های ابزار Open Site Explorer:

  • قابلیت بررسی قدرت دامنه و صفحات وبسایت
  • قابلیت بررسی بک‌لینک‌های سایت خود و رقیبان
  • کمک به لینک‌سازی و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *