آیا می‌خواهید افزونه وردپرس query monitor  را به سایت خود اضافه کنید؟ در وردپرس افزونه‌های زیادی برای مدیریت منابع سایت وجود دارد که یکی از مهترین آن‌ها Query Monitor است. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک query monitor وردپرس را برای بررسی عملکرد و اشکال‌زدایی به سایت خود اضافه کنید.

وردپرس ابزاری ساده برای راه‌اندازی سایت جذاب و دیدنی

معرفی افزونه‌های کاربردی گوگل برای وردپرس

Query Monitor در وردپرس چیست؟

افزونه query monitor در واقع یک ابزار نظارت بر برقراری ارتباط بین سایت وردپرس و سرور است که عملکر آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد. بنابراین می‌توانید از این اطلاعات برای اشکالات وردپرس استفاده کرده و یا خطاهای معمولی را پیدا و رفع کنید.

کدهای جدید رفع خطاهای وردپرس را بشناسید

به‌سادگی خطاهای رایج وردپرس را رفع کنید

بعضی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  • درخواست‌های پایگاه اطلاعات داده را به وسیله صفحه وردپرس راه‌اندازی می‌کند.
  • درخواست HTTP ساخته شده توسط اسکریپت‌ها در تم و یا افزونه‌های شما
  •  هوک‌ها و اقداماتی که بر روی یک صفحه انجام می‌شود.
  •  زبان، بررسی نقش کاربران، فایل‌های قالب برای نمایش صفحه
  • بررسی نسخه‌های هاست مانند PHP و MySQL، محدودیت‌های حافظه و موارد دیگر.

حالا نگاهی به نحوه کار query monitor روی وب‌سایت وردپرس‌تان خواهیم انداخت

اضافه کردن افزونه Query Monitory به وردپرس

اولین چیزی که به آن نیاز دارید نصب و فعال‌سازی افزونه Query Monitor است بعد از فعال‌سازی منوی افزونه به نوار مدیریتی وردپرس شما اضافه خواهد شد.
با بردن ماوس بر روی query monitor منویی ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا به پارامترها بروید همچنین با کلیک بر روی query monitor stats تمام داده‌ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مشاهده داده‌ها در Query Monitor وردپرس

در ابتدا مطمئن شوید که نوار مدریتی وردپرس هنگام مشاهده وب‌سایت شما فعال است. به صفحه Users » Your Profile بروید و گزینه کنار Show Toolbar when viewing site را تیک بزنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات بر روی دکمه Update Profile کلیک کنید. سپس باید به صفحه‌ای که می‌خواهید بررسی کنید بروید. بعد ماوس خود روی منوی query monitor در نوار مدیریت برده و بر روی بخش موردنظر خود کلیک کنید.

نظارت بر SQL Queries

افزونه query monitor به شما امکان نظارت بر SQL، داده‌های تماس‌گیرنده و component را می‌دهد. نظارت توسط بخش component به شما امکان بررسی افزونه‌ها، تم‌ و درون فایل‌ها را می‌دهد.

قوانین و قالب‌ها را بازنویسی کنید

این بخش به شما امکان تطابق قائده و قالب‌های بازنویسی شده استفاده شده در صفحه فعلی را می‌دهد.

اسکریپت‌ها و سبک‌ها

بخش Scriptها و Styleها به شما جاوا اسکریپت و سبک صفحه‌های بارگذاری شده توسط تم‌ها و افزونه‌های شما را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید محل بارگذاری فایل‌هایی مانند پاورقی و هدر را ببینید.

تنظیم بخش زبان

این بخش به شما درخواست فایل‌های زبان و بارگذاری آن‌ها توسط صفحه را نشان می‌دهد. بنابراین اگر یک سایت چندزبانه وردپرس دارید از این طریق می‌توانید ببینید کدام تم‌ها و فایل‌های زبان در دسترس هستند.

تماس‌های  HTTP API

این بخش به شما تماس‌های  HTTP APIایجاد شده توسط کتابخانه API شخص ثالث را نشان می‌دهد.

به روزرسانی‌های Transient

این بخش امکان ذخیره اطلاعات برای توسعه‌دهندگان در پایگاه اطلاعات داده‌های وبسایت وردپرس شما همراه با تاریخ انقضا فراهم می‌آید. در این بخش هر یک از به روزرسانی‌های موقت درخواست شده در طول بارگذاری صفحه نمایش داده می‌شود.

بررسی وضعیت بسترها

در اینجا شما اطلاعات محیط هاست وردپرس مانند نسخه PHP، نسخه MySQL، هاست MySQL، نام پایگاه داده وردپرس و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *