هوش مصنوعی این روزها پیشرفت زیادی داشته و بعد از بازخورد بسیار عالی که ChatGPT داشت، حالا ابزارهای بیشتری در این حوضه ارائه می‌شوند که از یادگیری ماشینی استفاده کرده و ساختاری کاملا متفاوت از برنامه‌های معمولی دارند.

در حال حاضر، برنامه‌ها و افزونه‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی ارائه شده، اما ما سراغ کاربران یوتیوب رفته‌ایم و برنامه‌ها و افزونه‌های مرتبط با این سایت را مرور کرده‌ایم و در نهایت 5 مورد از بهترین‌ها را در پست امروز معرفی خواهیم کرد.

Chat YouTube، سوالات خود را در ویدیوها بپرسید

این ابزار تحت وب، به جای شما ویدیو را تماشا کرده و محتوای آن را به شما خواهد گفت! در واقع شما می‌توانید، درباره محتوای ویدیو سوال کنید و این ابزار هوش مصنوعی، شبیه به ChatGPT جوابتان را بدهد. البته این محصول از OpenAI استفاده می‌کند.

Chat YouTube

ویدیو مورد نظر خود را در Chat YouTube بارگذاری کنید بعد از چند دقیقه، پروسه مورد نظر آغاز می‌شود. با باز شدن پنجره چت، ابتدا هوش مصنوعی، خلاصه‌ای از ویدیو را برایتان شرح می‌دهد و حتی به یک سری سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، از قبل جواب می‌دهد. البته کار این برنامه همین‌جا تمام نشده و می‌توانید سوالات مختلف را درباره ویدیو بپرسید. البته Chat YouTube تنها متن ویدیو را برای شما دوباره توضیح نمی‌دهد و محتوا را تا جای ممکن، تحلیل می‌کند.

ExpoReader، تبدیل ویدیو به متن

برای بعضی‌ها، خواندن متن ویدیو بهتر است تماشای آن است. ExpoReader‌ نیز برای همین افراد مناسب است و بعد از بارگذاری ویدیو، در عرض چند دقیقه یک متن کامل و قابل ادیت را برای شما ارسال می‌کند.

ExpoReader

این صفحه متنی دارای آدرس منحصر به خود است و شما می‌توانید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین ویدیو اصلی نیز در آن ویدیو وجود دارد و موقع اشتراک، به دست فرد مورد نظر می‌رسد.البته ExpoReader کمی متن را منظم می‌کند و از نظر دستور زبان نیز آن را بهبود می‌بخشد. این برنامه‌ی تحت وب نیز از  OpenAI استفاده می‌کند.

You-TLDR، متن ویدیو، خلاصه نویسی و چت

افزونه‌های خیلی خوبی برای یوتیوب در کروم وجود دارد که بتوانید تجربه یوتیوب نگاه کردنتان را بهبود ببخشید. You-TLDR اگر چه به عنوان یک افزونه نصب می‌شود، اما شبیه به یک برنامه تحت وب کامل است و بعد از بارگذاری، وقتی آماده می‌شود، می‌تواند محتوای ویدیو را به صورت متنی برای شما آماده کند، خلاصه‌ای از ویدیو را برایتان شرح دهد و یا این که این امکان را به شما بدهد تا همچون ChatGPT درباره ویدیو با او شروع به صحبت کنید.

You-TLDR

ویژگی‌های این افزونه همچون استفاده کلیدواژه‌ها در خلاصه داستان، اضافه کردن ویدیو به صفحه متنی یا چیزهایی از این دست، آن را به یک ابزار عالی برای یوتیوب بدل می‌کند. شما می‌توانید متن ویدیو را به صورت رایگان در فرمت‌های CSV، TXT یا DOC ذخیره نمایید.

Freeze، کنترل یوتیوب با حرکت دست

جسچر یا همان فرمان‌های حرکتی، برای برنامه‌های مختلفی روی موبایل عرضه شده اما چنین چیزی کم‌تر در ویندوز دیده می‌شود. اگر از لپتاپی که وبکم دارد استفاده می‌کنید یا روی کامپیوتر خود وبکم دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما این افزونه جالب را استفاده کنید تا به وسیله‌ی آن، با حرکت دادن دست‌های خود، اجرای ویدیوها و بعضی کارهای دیگر را کنترل نمایید.

Freeze

از Freeze می‌توان برای عقب و جلو بردن ویدیو‌ها، توقف و شروع دوباره ویدیو، بی‌صدا کردن آن و رد کردن تبلیغات استفاده کرد. Freeze البته افزونه‌ای برای نتفلیکس روی مرورگر کروم هم دارد که کارایی خوبی از خود ارائه می‌کند. این افزونه تنها برای کروم ارائه شده و باید دید آیا در آینده روی مرورگرهای دیگر نیز عرضه می‌شود یا نه.

Wisdolia، تولید خودکار فلش‌کارت‌ از روی ویدیو

فلش‌کارت‌ها روشی قدیمی و اثر گذار  برای درک ویادگیری بهتر مفاهیم است. Wisdolia که افزونه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی است، می‌تواند فلش‌‌کارت‌هایی از روی ویدیوهای یوتیوبی بسازد. البته Wisdolia امکان انجام این کار از روی صفحات وب یا فایل‌های PDF را هم دارد اما به خاطر قابلیتی که روی یوتیوب ارائه می‌کند، در لیست امروز ما قرار گرفته است.

Wisdolia

کار با این افزونه بسیار راحت بوده و بعد از این که اکانتی در آن ساختید، می‌توانید در عرض چند ثانیه، برای هر ویدیو که مد نظر داشتید، فلش‌کارت بسازید. البته نمی‌توانید جواب‌ها را روی فلش کارت‌های تولید شده بنویسید، اما هر موقع بخواهید، جواب‌ها برایتان نمایش داده می‌شود.

ابزارهای هوش مصنوعی، نتایج متفاوتی دارند

ممکن است برخی از این ابزارها کارهای مشابهی انجام دهند، اما نتایج آن‌ها گاهی اوقات کاملا متفاوت است و همین موضوع تجربه کار با هر کدام را متفاوت خواهد کرد. بهتر است افزونه‌ها و برنامه‌های مختلف را نصب کنید تا با دیدن نتایج کار آن‌ها، چیزی که مد نظرتان است را پیدا کنید. همچنین، با توجه به این که این تکنولوژی تازه در اول راه خود قرار دارد، باید در نظر داشته باشید که امکان خطا در نتیجه نیز وجود دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *