در مقاله بهترین افزونه‌های وردپرس برای تغییر مسیر پست‌ها و صفحات (بخش اول) خواندید که چگونه بیشترین بهره را از تغییر مسیرها ببرید و چطور می‌توانید این کار را انجام دهید. به علاوه یکی از افزونه‌های وردپرس برای مدیریت ریدایرکت آسان معرفی شد. در بخش دوم همین مقاله نیز به پلاگین‌های دیگر وردپرس برای ریدایرکت آدرس‌ها اشاره شد. در ادامه، می‌توانید دو افزونه منتخب وردپرس برای تغییر مسیر و ریدایرکت را بخوانید.

مدیر تغییر مسیر ایمن

در صورت نیاز به مدیریت تنها چند تغییر مسیر برای سایت خود، می‌توانید از افزونه (Safe Redirect Manager) به عنوان یک پلاگین ایمن و سالم استفاده کنید. این افزونه می‌تواند به شما در ایجاد و راه‌اندازی تغییر مسیرها در سایت خود با کپی و چسباندن ساده کمک کند. تنها کاری که باید با این افزونه انجام دهید این است که URL درخواستی و مقصد را در فیلدهای ارائه شده کپی و پیست کنید و به همین سادگی آماده هستید! بدون کرک و هیچ ویژگی غیرضروری دیگری که لازم باشد برای تغییر مسیر پیدا کنید.

پلاگین تغییر مسیر سئو

اگر به دنبال پلاگینی با ویژگی‌های غنی هستید، می‌توانید افزونه (SEO Redirection) را نصب کنید. این افزونه در مورد تلاش‌های تغییر مسیر وردپرس، صرف‌نظر از مقیاسی که به آن نیاز دارید، به شما کمک می کند. جدا از اینکه می‌توانید تغییر مسیرهای پست‌های خود را به صورت دستی اضافه کنید، می‌توانید از تغییر مسیرهای مشروط که بر اساس رفتار بازدیدکنندگان شما است نیز استفاده کنید. برخی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های دیگر، توانایی کمک به رفع خطاها در سرچ کنسول گوگل است که در هنگام مواجهه با خطاهای 404 بسیار مفید است. همچنین دارای پشتیبانی از WPML است که برای سایت‌های چند زبانه عالی است. شما به کمک این افزونه می‌توانید ببینید چند بار و چه کسانی از تغییر مسیر استفاده کرده‌اند و هر کدام از آنها چگونه URL درخواستی را در ابتدا پیدا کرده‌اند.

بزرگترین کمکی که شما می‌توانید از این افزونه دریافت کنید، این است که هنگام جابه جا کردن سایت نیازی به انجام دوباره کاری آن هم به صورت دستی ندارید،این افزونه تغییرات را در همه پیوندها منعکس می‌کند. تغییر مسیر پوشه‌ها و محتوای آنها با این افزونه نیز بسیار ساده است! با پیچیده‌تر شدن سئو هر روز، بسیار مهم است که از تمام تکنیک‌هایی که می‌توانید برای بهبود آن استفاده کنید آگاه باشید. از تسلط بر کلمات کلیدی و یادگیری نحوه ایجاد محتوای بی عیب و نقص، هر چیز دیگری در این زمینه یک امتیاز است.

به طور کلی، دیدن اینکه تغییر مسیرها، اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند کمک باورنکردنی به سئوی شما داشته باشند، دشوار نیست. آنها نه تنها می‌توانند به شما کمک کنند تا در صورت جابجایی سایت، تمام بازدیدکنندگان و ترافیک را حفظ کنید، بلکه می‌توانند به شما کمک کنند تا آن را دو برابر کنید. بهبود تجربه کاربری با خلاص شدن از شر خطاهای ۴۰۴ یا محتوای قدیمی، در راس آنهاست. درست مانند هر چیز دیگری که با وردپرس مرتبط است، تنظیم تغییر مسیرها به معنای گذراندن روزها برای کدنویسی یا کشف هر گونه منحنی یادگیری نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک افزونه خوب است. با این هفت مورد ذکر شده در این سه مقاله، می‌توانید از تمام مزایای استفاده از تغییر مسیرها در سایت خود بدون زحمت بهره ببرید!

برای ساده‌تر کردن کارها، انواع دلایلی را که ممکن است برای تغییر مسیر صفحه یا پست نیاز داشته باشید، فهرست می‌کنیم.

  • در صورتی که دیگر نام آن صفحه یا پست را دوست ندارید و آن را به همراه URLپیوند دائمی تغییر دادید
  • شخصی هنگام تایپ URL اشتباه کرد و شما می‌خواهید املای آن را اصلاح کنید
  • می‌خواهید یک کلمه کلیدی در URL خود برای اهداف سئو اضافه کنید
  • شما در حال انتقال مطالب/پست‌های وبلاگ خود به دایرکتوری جدیدی هستید
  • شخصی به بهترین URL و محتوای شما پیوند اشتباهی داده است که شما نمی‌توانید با آنها تماس بگیرید.

پس از معرفی انواع پلاگین‌های ریدایرکت، با یک مثال سریع می‌گوییم که تغییر مسیر چیست. تغییر مسیرها در واقع بسیار ساده هستند.

  1. آنها را اساساً به وب سرور (کامپیوتری که وب سایت شما را اجرا می‌کند) می‌گویند.

هنگامی که در حال ایجاد یک تغییر مسیر در وردپرس هستید، باید هر دو مورد را بدانید (آدرس جدید به جای آدرس قدیمی و اشتباه)

  1. چند نوع تغییر مسیر وجود دارد. همه آنها در محدوده ۳۰۰ قرار دارند. تغییر مسیر دائمی (۳۰۱) و تغییر مسیر موقت (۳۰۲ و ۳۰۷) مهم‌ترین آنها هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *