اساساً بیشتر کاربرها می‌دانند که تغییر مسیرها در وب چه هستند و برای چه استفاده می‌شوند. با این حال، بسیاری از آنها در این مورد گیج می‌شوند. اگر می‌خواهید به آرامی بازدیدکنندگان خود را به جای نشانی اینترنتی که روی آن کلیک کرده‌اند به آدرس دیگری سوق دهید، یک تغییر مسیر تنظیم کنید. مدیریت صحیح این موارد برای به دست آوردن نتیجه شگفت‌انگیز در SEO برای یک صفحه یا پست خاص، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست. بنابراین، در این مقاله می‌گوییم که چگونه از این تغییر مسیرها به نفع خود استفاده کنید. به عبارت دقیق‌تر، چگونه از آنها برای بهبود نمره سئوی خود بهره ببرید.

بیشترین بهره را از تغییر مسیرها ببرید

راه‌های زیادی وجود دارد که ریدایرکت‌ها به سئوی شما کمک کنند. اولین و مهمترین کار این است که کاربران خود را از محتوای قدیمی یا اخیراً حذف شده به یک صفحه جدید هدایت کنید. این یک مرحله اجباری برای صاحب هر وب‌سایت است، زیرا یک محتوای قدیمی می‌تواند به تجربه کلی بازدیدکنندگان در سایت و سئوی شما آسیب برساند.

تغییر مسیر به خطای ۴۰۴ را می توان به عنوان یکی از بدترین تجربه‌های کاربری نام برد. به یاد دارید آخرین باری که به صفحه‌ای رفتید و این خطا را دیدید چقدر ناامید شدید؟ بازدیدکنندگان شما نیز همین احساس را پیدا می‌کنند. بنابراین تعیین تغییر مسیر برای برخی از علل رایج خطاهای ۴۰۴ و هدایت بازدیدکنندگان به یک صفحه جایگزین و مرتبط می‌تواند مفید باشد.

نکته دیگر، این احتمال وجود دارد که نام دامنه خود را تغییر داده باشید یا یک سایت جدید ایجاد کرده‌باشید. اگر از محتوایی با منبع منقضی شده استفاده می‌کنید، احتمالا وارد منطقه خاکستری سئو شده‌اید و گوگل از این موضوع چندان خوشحال نیست. همچنین می‌توانید از ریدایرکت ۳۰۱ برای دو برابر کردن ترافیک سایت خود استفاده کنید!

تکنیک کوکتل با استفاده از 301 redirect بهترین راه برای مدیریت پست‌ها و رتبه‌بندی صفحات برای یک کلمه کلیدی و تبدیل آنها به یک پست واحد به کمک تغییر مسیر است. این کار باعث بهتر دیده شدن محتوا توسط جستجوگر گوگل می شود و رنکینگ مطلب را در نتایج جستجو بالا می برد و شما می‌توانید دو برابر ترافیک را به یک پست وارد کنید.

اما چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ به دنبال پست‌ها یا صفحاتی بگردید که یک موضوع را پوشش می‌دهند و ترافیک متوسطی دریافت می‌کنند یا از یک ابزار SEO مانند moz یا ahrefs استفاده کنید تا ببینید چندین صفحه برای چه عباراتی رتبه‌بندی شده‌اند. یکی از آنها را انتخاب و آن را به روز کنید. آن را اصلاح کرده، مقداری محتوای جدید اضافه کنید و مطمئن شوید که مرتبط و تازه است. پس از انتشار نسخه جدید، دیگری را تنظیم کنید تا به آن تغییر مسیر دهد.

ریدایرکت‌ها را با افزونه وردپرس تنظیم کنید

برای تنظیم افزونه‌ها، شما باید کد را در فایل htaccess خود ویرایش کنید. اما همه دانش کدنویسی ندارند. به همین خاطر، می‌توانید از یک افزونه وردپرس برای مدیریت تغییر مسیرها استفاده کنید تا لازم نباشد که هیچ کدی را در هر کجا تغییر دهید.

خوشبختانه تعداد زیادی افزونه در مخزن رسمی وردپرس موجود است. برای صرفه‌جویی در زمان و تلاش بهتر، ما هفت افزونه برتر تغییر مسیر را انتخاب و به شما توصیه می‌کنیم. آنها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مورد را برای خود پیدا کنید.

افزونه مدیریت ریدایرکت آسان

اگر اولویت اول شما این است که افزونه موردنظرتان تا حد امکان ساده باشد، بهتر است از افزونه (301 Redirects – Easy Redirect Manager) استفاده کنید. با راه‌اندازی و استفاده بسیار ساده، هم برای کاربران باتجربه وردپرس و هم برای کسانی که تازه در این راه وارد شده‌اند، عالی است.

شاید بپرسید این افزونه چطور به بهبود روند ریدایرکت صفحات کمک می کند؟! شما به سادگی می توانید URL درخواستی خود را به آن اضافه کنید یا بچسبانید. کافی است که نشانی اینترنتی مقصد (آنچه می‌خواهید در نهایت به آن برسید) را از منوی کشویی انتخاب کنید. در منو، می‌توانید از بین صفحات، پست‌ها، بایگانی‌ها و موارد دیگر انتخاب کرده یا یک URL سفارشی نیز اضافه کنید! اگر به دنبال سرعت هستید، از ویژگی import/export استفاده و آنها را به صورت انبوه مدیریت کنید و نگران نباشید، تغییر مسیر در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد!

علاوه بر این، می‌توانید از ستون «بازدیدها» در لیست تغییر مسیرها استفاده کنید، به طوری که اطمینان داشته باشید که آن را بدون زحمت بررسی می‌کنید و افزونه بازدیدکنندگان شما را هدایت کرده است. با گزارش خطای ۴۰۴، این افزونه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا تغییر مسیرهای خود را به ساده‌ترین شکل ممکن مدیریت کنید! همچنین یک نسخه حرفه‌ای WP 301 Redirects وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید آن را به بعد ارتقا دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *