تا چند سال پیش، استفاده از ریدایرکت ممکن بود مضر باشد. الگوریتم رتبه‌بندی صفحه گوگل که برای تعیین رتبه‌بندی جستجو استفاده می‌شود، اشاره کرد که ارزش صفحات هنگام تغییر مسیر از دست می‌رود. با این حال، پس از سال ۲۰۱۹ گوگل به ما اطمینان داد که ارزش آن کاهش نخواهد یافت و در برخی موارد، تغییر مسیرها می‌توانند به شما در بهبود آن کمک کنند!

افزونه تغییر مسیر سریع صفحه/پست

تغییر مسیر سریع صفحه/پست (Quick Page/Post Redirect) افزونه دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند تا همه تغییر مسیرها را تنظیم کنید و بتوانید از تمام مزایای ذکر شده در مقاله بهترین افزونه‌های وردپرس برای تغییر مسیر صفحات بهره‌مند شوید. پلاگین Quick Page/Post Redirect توسط anadnet دارای دو قابلیت است: “Redirect” و “Individual Redirect” و شما باید از هر دو آنها برای تنظیم تغییر مسیرها برای وب سایت خود استفاده کنید.

گزینه Redirect برای رفع سریع ارور ۴۰۴ و سایتی که به وردپرس منتقل کرده‌اید عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL درخواستی و URL مقصد را تنظیم کنید و اجازه دهید تا افزونه بقیه موارد را انجام دهد. اگر می‌خواهید از روش کوکتل استفاده کنید، ویژگی «تغییر مسیرهای فردی» می‌تواند به شما در این امر کمک کند. این افزونه یک متاباکس گزینه را به صفحه ویرایش اضافه می‌کند، به طوری که شما می‌توانید در کمترین زمان، تغییر مسیرهای خود را هنگام ویرایش صفحات یا پست‌های موجود تنظیم کنید!

افزونه ریدایرکت با اسکات نل

یکی دیگر از پلاگین‌های ساده‌ای که می‌تواند به شما کمک کند تا ریدایرکت‌های خود را در کمترین زمان تنظیم کنید، افزونه (Simple 301 Redirects by Scott Nelle) است. این افزونه وردپرس می‌تواند به شما کمک کند که بازدیدکنندگان خود را در کمترین زمان تغییر مسیر دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک اصلی و مقصد جدید را کپی و جایگذاری کنید. وجه تمایز این افزونه با سایر پلاگین‌ها پشتیبانی از wildcard است. اگر دوست دارید بازدیدکنندگان شما بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند، حتی اگر کاربران یک زیر دامنه را درخواست کنند، این افزونه گزینه مناسبی برای شماست.

تغییر مسیر ریدایکشن

افزونه (Redirection) به غیر از تنظیمات قدیمی درخواست و تغییر مسیر مقصد، امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد. قابل توجه‌ترین ویژگی این افزونه این است که امکان تغییر مسیرهای مشروط را فراهم می‌کند. این تغییر مسیرها می‌تواند بر اساس رفتار بازدیدکنندگان یا تنظیمات وردپرس شما باشد. به عنوان مثال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که وارد سیستم نشده‌اند یا کاربرانی که با استفاده از یک مرورگر خاص از آن بازدید می‌کنند، برخلاف همتایان واردشده خود، محتوای متفاوتی را مشاهده می‌کنند.

اگر تصمیم به استفاده از این افزونه دارید، بسیاری از ویژگی‌های جالب دیگر مانند ثبت کامل یا ردیابی خطای ۴۰۴ را دریافت خواهید کرد. اولین مورد بسیار مفید است زیرا تمام داده‌های مربوط به بازدیدکنندگان را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید به شما ارائه می‌دهد. از موقعیت مکانی و مرورگر آنها گرفته تا آدرس IP (البته در صورت لزوم می‌توانید آن را غیرفعال کنید). ردیابی خطای ۴۰۴ یکی دیگر از ویژگی‌های مفید است، زیرا به شما امکان می‌دهد به محض ظاهر شدن خطای ۴۰۴ در سایت خود، تغییر مسیرهای جدیدی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی import/export نیز استفاده کنید.

نحوه تغییر مسیر URL در وردپرس با افزونه ریدایرکشن:

  • افزونه Redirection را نصب و فعال کنید.
  • در داشبورد خود، Tools > Redirection را انتخاب کنید.
  • در صفحه خوش آمدگویی، روی Start Setup کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی، می‌توانید انتخاب کنید که به Redirection اجازه دهید هنگام تغییر پیوندهای دائمی، تغییر مسیرهای خودکار ایجاد کند.
  • ساخت کوییزهای جذاب با افزونه‌های وردپرس

پیوندهای صفحه به افزونه پیج لینک تو

افزونه دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان خود را به جایی که می‌خواهید هدایت کنید، افزونه (Page Links To) است که توسط Mark Jaquith ایجاد شده است. این افزونه می‌تواند به شما کمک کند تا پیوندهایی را به بخش‌های غیر وردپرسی سایت خود تنظیم کنید. اما آنها را به گونه‌ای نشان دهید که گویی بخشی از وب‌سایت شما هستند. رایج‌ترین کاربرد این افزونه اضافه کردن محتوای Medium به عنوان بخشی از فید سایت شما یا ایجاد URL های زیبا است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از منوی کشویی که می‌خواهید به صفحه شما پیوند داده شود تنظیمات را انجام دهید و در صورتی که یک آدرس خارجی باشد ، URL مورد نظر را اضافه کنید.

در ادامه مقاله بهترین افزونه‌های وردپرس برای تغییر مسیر پست ها و صفحات (بخش سوم)، پلاگین‌های بیشتری را خواهید خواند. با ما همراه باشید تا بهترین افزونه را برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام و عرض ادب
    توصیه اکید من استفاده از پلاگین Redirection است.
    این پلاگین فوق‌العاده کامل هست و تمامی نیازها رو برای موضوع ریدایرکت برطرف می‌کنه.
    ممنون از معرفی این پلاگین کاربردی.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *