تماشای آسمان پرستاره‌ی شب‌ها، سیارات مختلف و شهاب‌سنگ‌ها، برای بسیاری از لذت‌های بزرگ در زندگی محسوب می‌شود. در روزهایی که این امکان را ندارید تا به شکل واقعی از تماشای ستارگان لذت ببرید، می‌توانید از برنامه‌های جذابی که برای آیفون ارائه شده استفاده کرده و توامان اطلاعات جالبی نیز از آن‌ها یاد بگیرید.

اپلیکیشن Sky Guide (2.99 دلار)

مهم نیست روز باشد یا شب، در خانه باشید یا در شهری خیلی دور، شما می‌توانید به راحتی این برنامه را روشن کرده و در جایی که هستید، یا جایی که انتخاب می‌کنید به آسمان شب نگاه کرده و ستارگان مختلف و صورت‌های فلکی را به بهترین شکل ببینید. این برنامه مسیر طلوع و غروب آفتاب را به درستی به شما نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با لمس هر ستاره‌ یا سیاره‌ای که مشخص شده، تصویری از آن را از نزدیک ببینید و از آن عکسی بگیرید و برای خود نگه دارید.

Sky Guide

همچنین با روشن کردن GPS این امکان وجود دارد که موقعیت مکانی خود را به برنامه بدهید و بعد از آن، با تکان دادن دوربین موبایل، همچون پنجره‌ای رو به دنیای دیگر، از داخل موبایل خود تمامی ستارگانی که نمی‌توانید به چشم ببینید را در زاویه‌ای درست تماشا کنید.امکانات و نکات ریز زیادی در مورد Sky Guide وجود دارد که آن را به یکی از بهترین برنامه‌های ستاره‌شناسی بر روی تمامی پلت‌فرم‌های موبایلی بدل می‌کند.

اپلیکیشن Star Walk 2 – Night Sky Map (2.99 دلار)

Star Walk برنامه‌ای بسیار محبوب و معروف است که جدا از نمایش ستارگان و صورت‌های فلکی، مدل‌های سه بعدی از آن‌ها را نیز به شکلی جذاب برای شما نمایش می‌دهد.

Star Walk 2 - Night Sky Map

از نکات خیلی جالب در مورد این برنامه، اطلاعات جامعی است که از ستارگان و صورت‌های فلکی و سیارات در آن گردآوری شده است. گاهی شما عکس‌هایی از سندهای قدیمی مشاهده می‌کنید که برای بعضی از صورت‌های فلکی و ستارگان آپلود شده و بر روی هر کدام از اجزای آسمان که لمس کنید، اطلاعات کاملی از آن را پیدا خواهید کرد. مهم‌ترین چیز در مورد Star Walk 2 – Night Sky Map همین اطلاعات فوق‌العده‌ای خواهد بود که از طریق برنامه به شما آموزش داده می‌شود.

اپلیکیشن Night Sky (رایگان)

در ادامه دو برنامه‌ی رایگان نیز به شما معرفی می‌کنیم که اولین آن‌ها Night Sky  است که نسخه‌ی چهارم از آن منتشر شده و تعداد بالای دانلودی که روی اپ استور داشته، نشان از محبوبیت آن دارد.

Night Sky

این برنامه بسیاری از امکانات دو برنامه‌ی قبلی را در اختیارتان می‌گذارد و با انیمیشن‌های زیبا و عکس‌های متنوع از ایستگاه فضایی و ستارگان و سیارات، یک برنامه‌ی عالی در این زمینه محسوب می‌شود.

اپلیکیشن SkyView® Lite (رایگان)

این نسخه از برنامه رایگان بوده و شما می‌توانید به راحتی آن را از اپ استور دانلود کنید. در SkyView® Lite به کمک واقعیت افزوده شما می‌توانید گوشی خود را به سمت آسمان بگیرید و از زاویه دید خود، ستارگان و سیارات را مشاهده کنید و صورت‌های فلکی را ببینید که با طراحی جذاب به شما معرفی می‌شوند.

SkyView® Lite

این برنامه اطلاعات جذاب و کاملی از بخش‌های مختلف آسمان در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با گرفتن عکس‌های زیبا از آن‌ها، هر کدام که خواستید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اپلیکیشنی ساده و سبک که عملکردی بسیار خوب دارد و حتما برای علاقه‌مندان به ستاره‌شناسی، استفاده از آن لذت بخش خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *