در سال‌های اخیر، تعداد برنامه‌هایی که با آن‌ها می‌توانید، به صورت حرفه‌ای طرح‌های سه بعدی بسازید زیاد شده‌اند و دست شما برای انتخاب نیز باز است. هر کدام از این برنامه‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز خواهد ساخت. اما بر اساس شیب یادگیری، قیمت، امکانات و چیزهایی از این دست، این موارد، بهترین‌ها در سال 2022 هستند و اگر می‌خواهید سمت ساخت طراحی‌های سه بعدی بروید، پیشنهاد می‌کنیم، مسیر خود را از یادگیری یکی از این برنامه‌ها آغاز کنید.

Maya

اگر از هر طراح سه بعدی بخواهید بهترین نرم افزار طراحی سه بعدی را نام ببرد، به احتمال زیاد، یکی ازآن ها Autodesk Maya خواد بود. Autodesk Maya که به عنوان استاندارد صنعت گرافیک کامپیوتر شناخته می شود، دارای طیف وسیعی از ابزارها و ویژگی های بی نظیر است. مایا در مدل سازی، بافت، نورپردازی و رندرینگ عالی است و مجموعه ویژگی های گسترده آن شامل ذرات، مو، فیزیک بدن جامد، بافت پارچه، شبیه سازی مایع و شخصیت های انیمیشنی است که برای مدل های پیچیده و با جزئیات بالا بسیار مناسب است.

مجموعه ابزارهای این نرم افزار بسیار پیچیده است و یادگیری آن به زمان نیاز دارد. با این حال، اگر قصد دارید در صنایع انیمیشن یا جلوه های بصری مشغول به کار شوید، منطقی است از همان نرم افزاری استفاده کنید که در کمپانی های بزرگ دنیا مانند ILM ، Pixar ، DNEG و Framestore از آن استفاده می کنند.

Cinema 4D

یکی دیگر از ابزارهای بسیار قدرتمند و گران قیمت طراحی سه بعدی، Cinema 4D است که هر چند گران قیمت است اما سزاوار جایگاه خود در لیست نرم افزارهای حرفه ای سه بعدی ما است. این ابزار به شما امکان می دهد طرح های پیچیده سه بعدی ایجاد کنید.

Cinema 4D در مدل سازی سه بعدی قطعات خودرو، مناظر و حتی انیمیشن و شخصیت های فیلم بسیار مناسب است و برای تعدادی از ابزارهای سه بعدی آن مانند مدل سازی چند ضلعی پیشرفته، مدل سازی پارامتری و ابزار مجسمه سازی بسیار ستایش شده است. Cinema 4D، دارای کتابخانه آنلاین عظیمی است که بسیاری از آموزش ها و افزونه ها، در آن موجود است که با نصب این افزونه ها می توانید کارایی این نرم افزار را افزایش دهید. شما در صورت خرید این نرم افزار عضو این کتابخانه خواهید شد.

Autodesk 3Ds max

3Ds max، یک برنامه گرافیکی سه بعدی رایانه ای Autodesk است که در فیلم سازی، تجسم معماری و محصولات صنعتی استفاده می شود. مانند مایا، 3Ds max دارای یک مجموعه ابزار بسیار قوی برای مدل سازی سه بعدی است، مانند شبیه سازی سیال، مو و خز، به علاوه انیمیشن سازی.

این نرم افزارکتابخانه عظیمی از اصلاح کننده های مختلف فرایند مدل سازی را برای طراحان مبتدی و متوسط فراهم کرده است. همچنین 3Ds Max مجموعه ابزارهای حرفه ای را ارائه می دهد که البته هزینه ای را در ازای آن دریافت می کنند. با این حال، مبتدیان می توانند این نرم افزار را به صورت رایگان دریافت کنند و نسخه آزمایشی آن نیز به مدت 30 روز در دسترس است.

ZBrush

ZBrush یک نرم افزار طراحی سه بعدی بسیار کامل است که برای کاربران حرفه ای طراحی شده است. این نرم افزار، یکی از پرکاربردترین برنامه های طراحی است. هدف ZBrush این بوده که تمام ابزارهایی را که یک طراح برای ایجاد تصاویر خلاقانه سه بعدی نیاز دارد ارائه دهد، بنابراین دارای طیف وسیعی از گزینه ها و ماژول ها است.

این نرم افزار مدل سازی سه بعدی را می توان برای نقشه های دو بعدی و مدل های سه بعدی استفاده کرد. این بدان معناست که تبدیل یک تصویر دو بعدی به یک طرح سه بعدی بسیار ساده است. نرم افزار ZBrush، برای سیستم عامل های ویندوز و مک در دسترس است.

Modo

Modo یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی است که یک جریان کار کامل مدل سازی و انیمیشن را ارائه می دهد. این دستگاه مجهز به ابزارهایی برای مدل سازی مستقیم، مدل سازی رویه ای و مجسمه سازی با قلم مو است تا مدل های شما را تنظیم کند.

این نرم افزار یک موتور رندر قوی دارد که به شما امکان می دهد پیش نمایش طرح خود را مشاهده کنید. Modo را می توان روی دستگاه های ویندوز ، مک و لینوکس نصب کرد.

Blender

Blender در واقع یک نرم افزار رایگان و متن باز (Open source) طراحی سه بعدی است. شاید در ایران رایگان بودن یک نرم افزار ویژگی خاصی به حساب نیاید، چون نسخه کرک شده اکثر نرم افزارهای پولی موجود است، اما در واقع یکی از دلایل محبوب بودن بلندر در دنیا، همین رایگان بودنش است.

شما با دانلود نرم افزار کرک شده هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد اما به بسیاری از ویژگی های آن نرم افزار نیز دسترسی نخواهید داشت. اما مزیت اساسی بلندر این است که با وجود رایگان بودن، شما به تمامی ویژگی های آن دسترسی خواهید داشت و این عالی است!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *