در زمان خرید مانیتور یا همان نمایشگر با انتخاب‌های بسیار زیادی مواجه هستیم. هر کدام از شرکت‌ها قصد دارند با تبلیغات در مورد قابلیت‌های مانیتور خود، شما را ترغیب به خرید محصول کنند. به همین دلیل خیلی‌ها در زمان خرید مانیتور جدید سردرگمی می‌شوند. 10 نکته‌ای که امروز در پرشین تولز به آن‌ها اشاره می‌کنیم از اشتباهات متادول در زمان خرید مانیتور است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

  1. در نظر نگرفتن نیازهایتان

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در زمان خرید مانیتور، در نظر نگرفتن نیازها و دلیل اصلی خرید یک نمایشگر جدید است. برای مثال، آن‌هایی که به بازی‌های رقابتی می‌پردازند، به جای خلوص رنگ باید به دنبال رفرش ریت بالاتر باشند و برای طراحان گرافیک، این گزینه اصلا اهمیتی ندارد.

برنامه‌نویس‌ها باید به دنبال مانیتورهای عریض بروند و یک فرد معمولی که تنها برای تماشای فیلم در ساعات فراغت به دنبال خرید مانیتور است، می‌تواند از نمایشگرهای ارزان با پنل IPS بهره ببرد. پس حتما قبل از خرید، ابتدا به نیازهایتان برای تهیه یک مانیتور جدید دقت کنید و مستقیم به سراغ گران‌قیمت‌ترین یا ارزان‌ترین مورد نروید.

  1. خرید سایز اشتباه برای اتاقتان

همیشه بزرگ‌ترین مانیتوری که توانایی خرید آن را دارید، بهترین انتخاب نیست. سایز مانیتور شما باید مناسب اندازه اتاق و فاصله‌ی شما از آن باشد.

در نظر داشته باشید که هر چقدر که مانیتور بزرگ‌تری خریداری کنید باید فاصله‌ی بیشتری نیز از آن بگیرید و در بعضی موارد، میز یا اتاق شما، اجازه‌ی استفاده از مانیتورهای 32 اینچ یا بزرگ‌تر را بهتان نمی‌دهد.

  1. فراموش کردن درگاه‌های مناسب

درگاه‌ها اهمیت زیادی دارند و اگر فراموش کنید که مانیتوری با درگاه درست خریداری کنید، گاهی مجبور خواهید شد که برای وصل کردن آن به کامپیوتر، از تبدیل استفاده کنید. مثلا، مانیتورهای قدیمی‌تر عموما از پورت‌های DVI برای اتصال استفاده می‌کنند در صورتی که کارت گرافیک‌های مدرن، اصلا چنین درگاهی ندارند!

همچنین در برخی موارد، استفاده از درگاه‌های قدیمی‌تر باعث می‌شود، بعضی از امکانات را از دست بدهید. برای مثال، اگر مانیتوری بخرید که تنها درگاه HDMI دارد و شما نتوانید از درگاه DisplayPort برای اتصال به کارت گرافیک خود استفاده کنید، از امکاناتی که انویدیا برای انجام بازی‌ها ارائه می‌دهد، بهره‌ای نمی‌برید.

  1. انتخاب رزولوشن اشتباه

اگر چه که مانیتورهای بزرگ، فضای بیشتری برای کار در اختیارتان می‌گذارند اما اگر همین مانیتورها از رزولوشن بالایی بهره نبرند، پیکسل‌های تصویر در آن‌ها دیده شده و کار با این چنین مانیتورهایی سخت می‌شود. حتما باید مانیتوری تهیه کنید که نسبت رزولوشن به اندازه آن درست باشد.‌

البته همیشه این موضوع مهم نیست. مثلا نمایشگرهایی که برای جاهای بزرگ و برای رصد دوربین‌های امنیتی به کار گرفته می‌شود نیاز به این موضوع ندارند. یا برنامه‌نویس‌ها هم دلیل زیادی برای خرید مانیتور با رزولوشن بالا نخواهند داشت.

  1. تمرکز زیاد روی قیمت

صد در صد باید بودجه‌ی مد نظر خود را در هنگام خرید لحاظ کنید، اما اگر تنها به فکر خرید مانیتور ارزان یا گران‌ باشید، محصول مناسبی گیرتان نمی‌آید.

گاهی خرید مانیتوری ارزان‌تر مناسب خواهد بود و گاهی باید به سراغ مانیتورهای گران قیمت رفت. پس همان طور که گفتیم، ابتدا نیازهای خود را دانسته و سپس به دنبال خرید مدل مناسب بروید.

  1. درک نادرست از مولفه‌های فنی مانیتور

اگر خودتان قصد خرید دارید، حتما باید در مورد مسائل فنی مانیتور بدانید. رفرش ریت، میزان روشنایی، کیفیت رنگ و چیزهایی از این دست، مسائل مهمی هستند که در انتخاب مانیتور مناسب، اهمیت پیدا می‌کنند.

  1. افتادن در دام ترفندهای مارکتینگ

خود را درگیر تبلیغات گسترده و پر زرق و برق نکنید. خیلی از امکاناتی که در مورد آن‌ها اغراق می‌شود در عمل برای کاربران بسیاری اهمیت ندارند. برای مثال داشتن اسپیکر، عموما کارایی چندانی برایتان نخواهد داشت، چون این اسپیکرها کیفیت خیلی بالایی ندارند.

یا مثلا داشتن نورپردازی برای مانیتور، آن‌قدرها که فکر می‌کنید، ایده خوبی نیست. تمام تمرکز خود را روی امکانات مهم و نیازهای خود بگذارید.

  1. در نظر نگرفتن مولفه‌های ارگونومیک

مولفه‌های ارگونومیک اهمیت زیادی در راحتی کار شما با مانیتور دارد، مخصوصا اگر از جمله کسانی هستید که ساعاتی طولانی با دستگاه خود کار می‌کنید. سعی کنید، دنبال مانیتورهایی باشید که از پایه‌های قابل تنظیم برای ارتفاع و زاویه استفاده می‌کنند. البته بد نیست یک پایه متحرک و قابل تنظیم برای مانیتور خود بخرید تا به راحتی بتوانید، نمایشگر خود را در زاویه‌ای که مناسبتان است، قرار دهید.

  1. در نظر نگرفتن نظرات آنلاین

یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن عملکرد مانیتورها، خواندن نظراتی است که به صورت آنلاین منتشر می‌شوند.

ویدیوهای یوتیوبی، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و اطلاعاتی از این دست، به درک بهتر شما از محصولاتی که می‌خرید، کمک می‌کنند.

  1. چک نکردن گارانی و پشتیبانی

هر چقدر هم که در مورد یک محصول وسواس به خرج دهید، باز هم در هر صورت ممکن است مانیتور شما خراب شود. پس بهتر از همان اول به دنبال جایی برای خرید و محصولی باشید که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش است تا در صورت نیاز، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *