اگر نیاز به اینترنت روی لپتاپ یا کامپیوتر دارید اما به اینترنت خانگی دسترسی ندارید، خیلی راحت می‌توانید از طریق گوشی اندرویدی خود، اینترنت موبایل را با دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارید. این کار هم از طریق وای‌فای قابل انجام است و هم می‌توان از کابل USB برای اشتراک گذاری استفاده کرد. همراه ما باشید تا روش انجام کار را برایتان توضیح دهیم.

اشتراک گذاری اینترنت گوشی اندروید روی کامپیوتر

اصطلاح تترینگ چیست؟

احتمالا اصطلاح تترینگ (Tethering) در زمینه اشتراک گذاری اینترنت گوشی با دیگر دستگاه‌ها به گوشتان خورده است. این اصطلاح به اتصال گوشی با کامپیوتر و اشتراک گذاری اینترنت اطلاق می‌شود. در اندروید برای این کار، سه روش پیش روی شما گذاشته می‌شود. یکی از آنها هات اسپات کردن وای‌فای، دیگری به وسیله‌ی اتصال USB و روش سوم از طریق ارتباط بلوتوث است که خیلی کم از آن استفاده می‌شود. به طور کلی، استفاده از کابل، کم‌ترین قطعی و سریع‌ترین روش تترینگ به حساب می‌آید.

*** نکته مهم: ممکن است برخی از تنظیمات در گوشی‌های مختلف متفاوت باشد، اما مسیرهای گفته شده اغلب به همین صورت است.

  1. Hot spot کردن وای‌فای برای اشتراک گذاری اینترنت اندروید

یکی از روش‌های بسیار پر کاربرد، مخصوصا برای اشتراک گذاری اینترنتی از موبایل به لپتاپ، هات اسپات کردن وای‌فای است. در این روش، گوشی شما یک شبکه خصوصی درست می‌کند که دستگاه‌هایی که پسورد مورد نظر را وارد کنند، می‌توانند وارد این شبکه شده و از اینترنت گوشی که به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده کنند.

برای این کار ابتدا به برنامه‌ی Settings یا همان تنظیمات بروید و از مسیر Connections گزینه‌ی Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب نمایید.

سپس روی Mobile Hotspot بزنید.

حالا بالای صفحه Mobile Hotspot را روشن کنید.

در نهایت روی Network name و Password زده و در اولی نام شبکه را وارد کنید و در دومی پسورد مورد نظر خود را که دستگاه‌های دیگر بتوانند از طریق آن‌ها به این گوشی متصل شوند. البته شما می‌توانید، تنظیمات بیشتری از جمله پهنای باند و چیزهایی از این دست را نیز در این بخش انجام دهید.

برای اتصال کامپیوتر به این موبایل، کافی است کلیدهای Win + I را زده تا به تنظیمات بروید. از مسیر Network & internet به Wi-Fi بروید و روی Show available networks کلیک کنید. حالا در بین گزینه‌های موجود، باید نامی که برای شبکه انتخاب کرده‌اید را انتخاب کرده و با زدن روی آن، پسورد را وارد کنید.

بعد از اتصال به هات اسپات، اگر اینترنت گوشی شما روشن باشد، کامپیوتر نیز از اینترنت به اشتراک گذاشته شده استفاده می‌کند.

  1. استفاده از ارتباط USB برای اشتراک گذاری اینترنت اندروید

گوشی‌های که در چند سال اخیر به بازار آمده‌اند، همگی دارای امکانی هستند که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از کابل USB اینترنت خود را با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. برای این کار ابتدا باید اینترنت گوشی را روشن کرده و سپس گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. وقتی گوشی را به کامپیوتر وصل می‌کنید، در بخش نوتیفیکیشن‌ها روی پیغامی که داده شده لمس کنید.

حالا کافی‌ست در بین گزینه‌ها USB tethering را انتخاب کنید.

اگر چنین گزینه‌ای را در بخش نوتیفیکیشن‌ها ندارید، کافیست به تنظیمات یا همان Settings رفته و از مسیر Connections، گزینه‌ی Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب کنید.

حالا سوییچ USB tethering را روشن نمایید.

در این روش اگر کامپیوتر شما به اینترنت دیگری متصل نباشد، به سرعت شبکه جدید را تشخیص داده و از اینترنت به اشتراک گذاری شده استفاده می‌کند.

  1. استفاده از بلوتوث برای اشتراک گذاری اینترنت اندروید

این روش به خاطر ناپایداری نسبی و همچنین برد کم، خیلی کم‌تر از دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر در هر حال خواستید از اشتراک گذاری اینترنت اندروید به وسیله‌ی بلوتوث استفاده کنید، باید ابتدا گوشی را با دستگاه مورد نظر همگام کنید. برای این کار بلوتوث را روشن کنید و در ویندوز با فشردن کلیدهای Win + I به تنظیمات بروید. روی Bluetooth & devices‌ زده و سپس Bluetooth را روشن کنید. با زدن روی Add device گوشی را پیدا کرده و همگام سازی را انجام دهید.

بعد از این که همگام سازی را انجام دادید، در گوشی خود دوباره به مسیر Settings > Connections > Mobile Hotspot and Tethering رفته و این بار Bluetooth tethering را روشن کنید. حالا دوباره به تنظیمات ویندوز برگردید و در مسیر Bluetooth & devices > Devices روی سه نقطه جلوی گوشی بزنید و سپس گزینه‌ی Join Personal Area Network (PAN) بزنید. Access point را انتخاب کرده و در نهایت روی Connect کلیک نمایید.

اگر از بلوتوث‌های نسل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، انتظار سرعت بالایی را نداشته باشید. به طور کلی، باز هم تاکید می‌کنیم که از دو روش اول برای اشتراک گذاری اینترنت اندروید با کامپیوتر استفاده نمایید و در صورتی که راهی نداشتید، از بلوتوث استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *