با وجود میلیون‌ها ویدیویی که هر ساعت در یوتیوب آپلود می‌شوند و هزاران ویدیو فارسی که در این سایت وجود دارند، حتما برای رقابت باید ویدیوهای شما جدا از محتوای جذاب، دارای تامنیل‌هایی باشند که باعث شوند مخاطب روی آن‌ها کلیک کند. تامنیل‌ها رابطه‌ای مستقیم بر روی بیشتر دیده شدن ویدیوهایتان دارند.

یک سری نکات مهم در مورد تامنیل‌ها وجود دارد که ما در این نوشته آن‌ها را لیست کرده‌ایم و در ادامه، ابزارهای رایگانی برای ساختشان به شما معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم برای ساخت تامنیل‌های جذاب برای یوتیوب (ابزارهای رایگان)

تامنیل‌ یوتیوب چیست؟

تامنیل‌ در واقع عکس کوچکی است که یک نمایه کلی از محتوای ویدیو را به مخاطب نشان می‌دهد. این عکس در صفحه اصلی و در صفحه جستجو به مخاطب نشان داده شده و در کنار عنوان، تنها مشخصه‌هایی هستند که باعث جذب مخاطب در وهله اول خواهند شد.

اندازه استاندارد تامنیل‌ یوتیوب

یوتیوب برای تامنیل‌ ویدیوها اندازه‌ای 720×1280 پیکسل را در نظر گرفته است. پس شما باید تامنیل‌ را در این اندازه درست کنید. همچنین عکس تامنیل‌ حتما باید با یکی از فرمت‌های JPG، GIF و PNG ساخته شده و اندازه‌ای کم‌تر از دو مگابایت داشته باشد.

نکات مهم درباره تامنیل‌ یوتیوب که باید بدانید

ماجراجویی شما در یوتیوب با اولین ویدیو و البته اولین تامنیل‌ آغاز می‌شود. اهمیت تامنیل‌ اگر بیشتر از تیتر آن نباشد، بدون شک کم‌تر نیست. به همین دلیل شما باید عکسی را بسازید که باعث جذب مخاطب و کلیک کردن آن شود. MrBeast یوتیوبر معروف در این رابطه می‌گوید: “اگر کسی روی ویدیو شما کلیک نکند، ویدیو شما را هم نخواهد دید! پس شما باید دلیلی برای کلیک کردن به آن‌ها بدهید.” با توجه به اهمیت این موضوع، بد نیست موقع ساخت تامنیل‌ یوتیوب، نکاتی که را در ادامه برایتان لیست می‌کنیم، در نظر داشته باشید»

  • طراحی جذاب

تامنیل‌ را همیشه به عنوان قلاب‌های دیجیتالی ببینید که قصد به دام انداختن مخاطب را دارند. شما باید با شناخت از مخاطبین خود، تصویری بسازید که در عین جذابیت، مطابق سلیقه آنها بوده و بتواند در نهایت به کلیک کردن کاربران روی ویدیو بی‌انجامد. البته نمی‌توان یک نسخه کلی برای تمامی تامنیل‌‌ها نوشت، چون مخاطب ویدیوها در دسته‌های متفاوت، کاملا با هم فرق می‌کند. پس بهتر است با بررسی کامل ویدیوهای موفق، به یک طرح کلی برسید.

  • تداوم در طراحی

ساخت یک برند قابل تشخیص، از اصول موفقیت در یوتیوب است. برندسازی در تداوم طراحی شاخصه‌های گرافیکی اهمیت زیادی دارد و یکی از این بخش‌ها، تامنیل‌ به حساب می‌آید. به این ترتیب، وقتی کاربری تامنیل‌ ویدیو شما را در جستجوها می‌بیند، به سرعت شما را تشخیص داده و روی آن کلیک می‌کند.

  • معرفی صادقانه ویدیو

به هیچ وجه قصد گول زدن مخاطب را نداشته باشید و سعی کنید در یک تصویر واضح، ویدیو خود را در تامنیل‌ معرفی کنید. فراموش نکنید که کاربری که با تامنیل‌ گول زننده وارد ویدیویی می‌شود و متوجه می‌شود، محتوایی که فکرش را می‌کرده، تماشا نمی‌کند، نه تنها به سرعت از صفحه کانال شما خارج می‌شود، بلکه احتمال بازگشت آن نیز به حداقل می‌رسد.

  • به کارگیری احساسات در تامنیل‌

همه ما می‌دانیم که احساسات در تصمیم گیری چقدر دخیل است. بر همین اساس، شما باید تا جای ممکن احساسات کاربر را در تصویر انتخابی برانگیزید. استفاده از عکس مجری، به کار گرفتن تصویری مهم و یا ری‌اکشن مجری نسبت به کاربر، یکی از مثال‌های دم دستی درباره به کارگیری احساسات در تامنیل‌ است. در کنار این ترفندها، حتما به سراغ ایده‌های نوآورانه نیز بروید.

  • به روز بودن

تداوم اگر چه اهمیت دارد، اما سعی کنید به روز باشید و رشد کنید و درجا نزنید. همیشه ویدیوهای موفق را آنالیز کنید و تغییرات را به صورت آرام آرام در تامنیل‌‌های جدید خود وارد نمایید.

ابزارهای رایگان برای ساخت تامنیل‌ یوتیوب

با در نظر گرفتن موارد بالا، بهتر است به سراغ ابزارهای مناسب برای ساخت تامنیل‌ یوتیوب بروید. اول از همه، بدون شک برنامه‌های پیچیده و بزرگ گرافیکی همچون فتوشاپ برای ساخت تامنیل‌ بهتر هستند اما همه توانایی و دانش کافی برای کار با چنین برنامه‌هایی را ندارند. موارد زیر، ابزارهای رایگانی هستند که بدون دردسر می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده کنید.

  1. Fotor

 

یکی از معروف‌ترین ابزارها برای ساخت تامنیل‌ یوتیوب، Fotor است که امکانات متنوعی را در قالب یک صفحه در اختیارتان گذاشته و با توجه به این که تحت وب است، اصلا نیازی به نصب هیچ برنامه‌ای ندارید. نکته خیلی خوب این که Fotor دارای یک سری امکانات هوش منوعی نیز هست که به ساخت تامنیل‌ زیباتر به شما کمک خواهد کرد.

Fotor

  1. Canva

Canva ابزاری بسیار معروف است که البته بخش‌های پولی نیز دارد که با پرداخت ماهانه باز می‌شود. اما در نسخه رایگان نیز امکانات خیلی خوبی برای ساخت تامنیل رایگان داشته و طرح‌های از پیش طراحی شده زیادی هستند که می‌توانید با تغییر آن‌ها، تامنیل مورد نظر خود را بسازید.

Canva

  1. Visme

Visme هم به صورت تحت وب ارائه شده و ابزاری عالی برای ساخت تامنیل یوتیوب به حساب می‌آید. Visme نیز همچون Canva دارای طرح‌های آماده زیادی است که بعضی از آن‌ها تنها با پرداخت ماهانه باز می‌شود اما در حالت رایگان نیز، گزینه‌های زیادی برای ساخت یک طرح زیبا و حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد.

Visme

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *