یکی از سوال‌هایی که همیشه ذهن مدیران شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول می‌کند این است که چه زمانی پست‌های خود را به اشتراک بگذارند. مطالب بسیار زیادی در این زمینه منتشر شده و یکی از جدیدترین موارد مقاله‌ای بوده که در سالت Later منتشر شد و آنالیزی بود بر 12 میلیون پستی که بر روی اینستاگرام انجام شد و نشان می‌دهد که به طور کلی بازدهی پست‌هایی که بین ساعت 9 تا 11 صبح منتشر شده‌اند، بهتر از دیگر پست‌ها بوده است.

در مطلبی که امروز برایتان گردآوری کرده‌ایم، ابتدا به مرور نتایج آنالیزی که قبلا از آن یاد کردیم خواهیم پرداخت و سپس راه‌هایی برای پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست روی اینستاگرام را برایتان شرح می‌دهیم.

بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام

آمار ارائه شده در سایت Later همانطور که گفتیم، نتایجی است که از میان 12 میلیون پست به دست آمده و اکانت‌هایی که این پست‌ها را گذاشته‌اند شامل اکانت‌های کم بازدید از 100 دنبال کننده تا اکانت‌های شلوغ با بیش از یک میلیون دنبال کننده بوده‌اند. بر همین است بهترین ساعت پست گذاری در روزهای مختلف هفته کاملا متفاوت بوده و شرح آن به شکل زیر است:

  • شنبه: 11 صبح، 7 شب، 8 شب
  • یک شنبه: 7 صبح، 8صبح، 4 بعد از ظهر
  • دوشنبه: 6 صبح، 10 صبح، 10 شب
  • سه شنبه: 2 صبح، 4 صبح،  9 صبح
  • چهارشنبه: 7 صبح، 8 صبح، 11 شب
  • پنج شنبه: 9صبح، 12 ظهر، 7 بعد از ظهر
  • جمعه: 5 صبح، 1 ظهر، 3 ظهر
  • صفر تا صد رسیدن به اکسپلورر اینستاگرام

البته این نقشه‌ی راهی برای تمامی اکانت‌ها نخواهد بود و مسائل فرهنگی، بافت جمعیتی و نوع دنبال کننده‌ها می‌توانند هر کدام این ساعات را برای اکانت شما متفاوت کنند. اما این آمار به خودی خود نشان می‌دهد که باور بسیاری برای پست‌گذاری در شب اشتباه است و در بیشتر موارد، پست‌هایی که در طول روز پست می‌شوند، بازدهی بهتری دارند.

چطور بهترین زمان برای پست‌دهی در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

راه‌هایی برای این کار وجود دارد تا شما بتوانید به وسیله‌ی آن، بهترین زمان ممکن برای پست‌گذای در اینستاگرام یا به طور کلی شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنید. که یک به یک آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

آزمون و خطا

بدون شک آن‌هایی که تجربه بیشتری با یک اکانت به خصوص دارند، اگر به آمار و ارقام مربوط به پست‌های خود توجه کنند، به زمان درست برای پست گذاری پی خواهند برد. به همین دلیل است که شما همیشه باید آمار و ارقام اکانت خود را مرور کنید و تمامی پارامترها را در نظر بگیرید. برای مثال در نمونه‌ی زیر، کاملا مشخص است که بازدهی پست در 8 شب بهتر بوده و تعداد لایک‌ها بیشتر است، با این حال نباید در باره یک پست یا یک هفته این تصمیم گیری را اتخاذ کنید و همیشه باید آمارها را در طولانی مدت نیز بسنجید.

همچنین این را هم مد نظر داشته باشید که یک زمان مشخص برای همه‌ی روزها نداشته باشید و ممکن است روزهای مختلف هفته، ساعات‌های متفاوتی برای بازدهی بهتر در زمان انتشار داشته باشند.

مخاطب خود را بشناسید

یکی از نکاتی که در آمار و ارقام شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، پیدا کردن نوع مخاطب و همچنین شناخت مناسب از آن‌هاست. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت ساعات بهتر برای پست گذاری از مخاطب خاصی که دارید را پیدا کنید و در آزمون و خطاهای خود از آن ساعات استفاده کنید.

ساعت‌های شلوغ اینستاگرام را پیدا کنید

یکی دیگر از نکات مهم ساعات شلوغی اینستاگرام است. برای مثال یک ساعتی از صبح‌ها در روزهای شنبه که مردم به سر کار می‌روند، همگی اینستاگرام خود را چک می‌کنند که البته این ساعت در روزهای جمعه که تعطیل است متفاوت است. پیدا کردن این زمان برای مخاطبین شما، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محتوای صفحه‌ی شما

و در نهایت یکی دیگر از پارامترهای مهم در زمان پست گذاری شما بر روی اینستاگرام، به محتوای صفحه‌تان نیز مربوط می‌شود. مثلا پست‌های مربوط به خانم‌ها خانه‌دار مسلما برای صبح بهتر است و پست‌های آموزش کامپیوتر نیز ساعات مخصوص به خود را دارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *