تماشای کارتون، دیگر محدود به کودکان و نوجوانان نیست و آثار مخصوص بزرگسالان، چند سالی می‌شود که جایشان را در بین تماشا کنندگان باز کرده‌اند. از کارتون‌های قدیمی مثل سیمسون‌ها گرفته تا محصولات جدیدی مثل ریک و مورتی، سریال‌های زیادی هستند که تنها برای بزرگسالان تولید می‌شوند.

اگر به این نوع کارتون‌ها علاقه دارید یا می‌خواهید برای بچه‌ها، سایتی رایگان برای پخش بهترین کارتون‌های غربی و شرقی به زبان اصلی پیدا کنید، بهتر است لیستی که امروز در پرشین تولز برایتان مهیا کرده‌ایم را مطالعه نمایید.

بهترین سایت‌های تماشای رایگان کارتون

سایت‌هایی که امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت، عموما طیف گسترده‌ای از کارتون‌ها و انیمه‌ها را در بر گرفته و کاملا رایگان هستند. اما با این حال، در بعضی جزییات و امکانات، تفاوت‌هایی بینشان دیده می‌شود:

  1. Watchcartoononline

این سایت، تمام تمرکزش را روی کارتون‌ها و انیمیشن‌های سریالی گذاشته و در آن‌جا خبری از انیمه‌های ژاپنی نیست. اما در این سایت، یک مجموعه گسترده از کارهای کودک و نوجوان و کارتون‌های مخصوص بزرگسالان پیدا خواهید کرد که به خوبی دسته‌بندی شده‌اند.

Watchcartoononline

آرشیو این سریال کاملا سالم بوده و رابط کاربری آن نیز نسبتا به روز مناسب است. از ایرادات سایت می‌توان به این اشاره کرد که هر فصل از یک سریال، در پستی متفاوت گذاشته شده و این کار جستجو در watchcartoononline را سخت می‌کند. از طرفی، تقریبا تبلیغاتی در آن‌جا مشاهده نمی‌کنید و فضای سایت کاملا مناسب کودکان و نوجوانان خواهد بود.

  1. Gogoanime

بر خلاف سایت قبلی، Gogoanime سایتی جامع است که نه تنها مجموعه‌ای بزرگ از انواع کارتون‌های غربی را با کیفیت HD در خود دارد، بلکه انواع انیمه‌های ژاپنی را نیز در آن‌جا می‌توانید تماشا کنید. رابط کاربری این سایت، کار جستجو و تماشای کارتون‌ها را بسیار راحت کرده و تبلیغات حداقلی را در آن مشاهده می‌کنید.

Gogoanime

تقریبا چیزی در میان انیمه‌ها و انیمیشن‌ها برای سنین مختلف نیست که در این سایت پیدا نکنید، تنها کافی‌ست، نام سریال یا انیمیشن سینمایی مورد نظر خود را وارد نمایید!

  1. Cartoonito

اگر به دنبال سایتی برای کودکان می‌گردید، Cartoonito گزینه‌ی مناسبی برای شماست. هیچ گونه کارتون بزرگسال یا حتی مناسب نوجوانان در این سایت قرار داده نشده و محیط آن کاملا برای کودکان کم سن و سال مناسب است. در کنار کارتون‌های مختلف و معروفی که در Cartoonito پیدا می‌کنید، آهنگ‌ها و حتی بازی‌های ساده‌ای نیز در این سایت گنجانده شده تا برای ساعت‌ها بچه‌ها را در خود سرگرم نگه دارد.

Cartoonito

برای تماشای کارتون‌ها و فعالیت‌های مختلف نیاز به هیچ ثبت نامی ندارید و به ندرت در سایت، تبلیغاتی مشاهده می‌کنید.

  1. Cartoon Network

Cartoon Network یکی از معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان به حساب می‌آید که هر ساله، تعداد زیادی انیمیشن‌ مختلف تولید و روی شبکه‌های خود پخش می‌کند. در حال حاضر بیش از 30 هزار اپیزود سریال کارتونی و ویدیوهای مخصوص کودکان و نوجوانان در این سایت وجود دارد و هر روز نیز به این آمار اضافه می‌شود.

Cartoon Network

البته تمامی محصولات این سایت به صورت رایگان قابل دسترسی نیستند اما بخش زیادی از کارتون‌ها را می‌توانید، بدون ثبت نام تماشا کنید.

  1. Wcostream

Wcostream یکی دیگر از سایت‌های جامع تماشای کارتون و انیمه است و در آن‌جا هر چیزی که بخواهید را پیدا خواهید کرد. در این سایت نیز، با این که بیشتر تمرکز روی انیمه‌های ژاپنی است، اما تمامی کارتون‌های در حال پخش و کارتون‌های قدیمی و جدید پوشش داده می‌شوند.

Wcostream

از نکات جالب سایت، وجود بخش مخصوص برای انیمه‌های دوبله شده است و به این ترتیب، می‌توانید انیمه‌های محبوب خود را به زبان انگلیسی تماشا کنید.

  1. Toonjet

اگر به دنبال کارتون‌های خیلی قدیمی هستید، می‌توانید سری به سایت Toonjet بزنید، شاید کارتون مورد علاقه خود را در آن‌جا پیدا کردید. این سایت، سال‌هاست در تلاش است تا تمامی کارتون‌های کلاسیک را در یک جا جمع کند که اتفاقا در این امر موفق بوده و آثار خاص و مختلفی را در آن‌جا مشاهده می‌کنید.

Toonjet

حتی در همان صفحه اول، به صورت اتفاقی یکی از کارتون‌های قدیمی پخش می‌شود که برای پرداختن به یک محصول قدیمی اما دیده نشده، روشی عالی به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین مشکل Toonjet طراحی قدیمی سایت است که کار کردن را با آن کمی سخت می‌کند.

تماشای کارتون‌ها در سایت‌های یاد شدی قانونی‌ست؟

تنها سایتی که در لیست امروزما، از سمت شرکت‌های قانونی به پخش کارتون می‌پردازد، کارتون نتورک است. اکثر سایت‌های لیست امروزمان و سایت‌هایی که به پخش کارتون‌ها می‌پردازند، بدون اجازه از منتشر کننده، اقدام به گردآوری و نمایش کارها می‌کنند. البته خیلی از کارتون‌های قدیمی نیز در شبکه‌های قانونی وجود خارجی ندارند و تنها همین نسخه‌ها هستند که بر روی اینترنت، قابل تماشایند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *