تکنولوژی ساده‌ای است که هر لحظه که در اینترنت کاری انجام می‌دهید، از آن استفاده خواهید کرد اما خیلی از کاربران چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانند. در واقع DNS دلیل این است که وقتی شما آدرسی مثل google.com را وارد می‌کنید، وارد وبسایت مورد نظر خود می‌شوید.

پس وقتی شما هر زمان که وارد سایتی می‌شوید یا کاری انجام می‌دهید، از DNS استفاده می‌کنید، پس DNS سریع و امن در نهایت جستجویی سریع و امن را نیز برایتان در اینترنت به همراه خواهد آورد. برای این کار شما می‌توانید از DNS‌های رایگان بسیار خوبی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

Cloudflare

آدرس DNS 1.1.1.1 که توسط Cloudflare و APNIC فراهم شده، یکی از معروف‌ترین سرورهای DNS رایگان بوده که بیشترین تمرکز خود را بر روی سرعت پاسخگویی و حفظ حریم شخصی گذاشته است. به هیچ وجه ردی از فعالیت‌های شما با استفاده از این DNS باقی نخواهد ماند و همه هم می‌توانند به راحتی با ست کردن آدرس مورد نظر، از آن استفاده کنند. در آخر بد نیست شعار آن‌ها را نیز بدانید: “کاری که شما روی اینترنت می‌کنید، به ما ربطی ندارد!”

Cloudflare

  • آدرس اصلی: 1.1.1.1
  • آدرس پشتیبان: 1.0.0.1

OpenDNS

OpenDNS محصول سیسکو است که با عملکرد خارق‌العاده 100% آپ تایم و همچنین امکانات رایگان در زمینه جلوگیری از حملات فیشینگ، یک انتخاب بسیار خوب دیگر در زمینه DNS به حساب می‌آید. استفاده از آدرس این DNS جستجوی امن و قابل اتکا در اینترنت را برای همه فراهم می‌کند، مخصوص افراد کم سن و سال که ممکن است دچار اشتباه شوند. همچنین امکانات “سپر خانواده” که OpenDNS ارائه کرده، امکان مسدود کردن و فیلتر گذاری شخصی سازی شده را نیز به شما می‌دهد.

OpenDNS

  • آدرس اصلی: 208.67.222.222
  • آدرس پشتیبان: 208.67.220.220

Google Public DNS

این DNS پیشنهاد غول بزرگ موتور جستجویی است که همه‌ی ما هر روزه از آن استفاده می‌کنیم. با این که Google Public DNS سرعت بالایی دارد، اما به پای OpenDNS و 1.1.1.1 نمی‌رسد، با این حال از نظر امنیتی واقعا عالی بوده و تجربه‌ی بهتری از جستجو در اینترنت را برایتان به همراه خواهد داشت. با این حال نباید فراموش کرد که این سرویس، از طرف گوگل ارائه شده که یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌دهندگان تبلیغات در دنیاست و انتظار می‌رود، بعضی از فعالیت‌های شما روی اینترنت رصد شود.

Google Public DNS

  • آدرس اصلی: 8.8.8.8
  • آدرس پشتیبان: 8.8.4.4

Comodo Secure DNS

یکی دیگر از DNSهایی که به راحتی می‌توانید آن را راه‌اندازی کرده و به رایگان از امکاناتش بهره ببرید. Comodo Secure DNS در کنار امنیت بالا، آپ تایم 99 درصد داشته و سرعت بسیار خوبی نیز دارد. همچنین به خوبی سایت‌های فیشینگ و مخرب را مسدود می‌کند و باعث می‌شود تا صفحاتی که مرور می‌کنید با تبلیغات آزاردهنده پوشیده شده نباشد. لایه امنیتی ثانویه و هوشمند، کارایی بالایی برای این DNS فراهم آورده و دلیل مهمی برای استفاده از آن است.

Comodo Secure DNS

  • آدرس اصلی: 8.26.56.26
  • آدرس پشتیبان:  8.20.247.20

OpenNIC

این DNS نیز با امکانات خیلی خوبی در زمینه‌ی حفظ حریم شخصی ارائه شده و توانسته عملکردی نزدیک به 100 درصد آپتایم داشته باشد. همچون دیگر گزینه‌های لیست ما، انتخابی عالی برای ست کردن به عنوان DNS پیش فرض است. البته تنظیمات OpenNIC بر اساس انتخاب‌های کاربران بوده و بسته به هر سرور عمومی، ممکن است متفاوت باشد.

OpenNIC

آدرس اصلی و پشتیبان OpenNIC پویا بوده و بر اساس سرورهای مختلف، متفاوت هستند. برای پیدا کردن آدرس مورد نظر خود به این سایت مراجعه کنید.

DNS.WATCH

اگر به دنبال یک DNS سریع و بدون محدودیت می‌گردید، DNS.WATCH به درد شما می‌خورد. آپتیام این سرویس نزدیک به 100% است و از نظر موارد مربوط به حریم شخصی نیز و امنیت نیز به خوبی مجهز شده و هیچ اطلاعاتی بر روی سرورهای آن ذخیره نمی‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که هیچ دامین یا وبسایتی بر روی این DNS مسدود نیست و شما به هر سرویسی که می‌خواهید، دسترسی خواهید داشت.

DNS.WATCH

  • آدرس اصلی: 84.200.69.80
  • آدرس پشتیبان: 84.200.70.40

GreenTeamDNS

این DNS شاید آخرین گزینه‌ی لیست ما باشد، اما از جمله سریع‌ترین‌هاست که بر پایه سرورهای ابری کار می‌کند. امکان شخصی‌سازی تنظیمات امنیتی این امکان را به شما می‌دهد تا سایت‌های مختلف را مسدود کرده و به این ترتیب اینترنت را برای کم سن و سال‌ها در خانه، بهینه کنید.

GreenTeamDNS

  • آدرس اصلی: 81.218.119.11
  • آدرس پشتیبان: 209.88.198.133

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *