اینستاگرام دو قابلیت مهم ارائه کرده که اولی قابلیت نوتز (Notes) یا همان نوشته‌ها و دیگری قابلیت بازیابی راحت‌تر اکانت‌های هک شده است. در نوشته‌ی امروزمان ابتدا به این دو قابلیت جدید می‌پردازیم و سپس لیستی از تمامی امکانات و تغییرات مهمی که این شبکه اجتماعی محبوب در سال میلادی گذشته رونمایی کرده را قید خواهیم کرد.

نوشته‌های اینستاگرام (Instagram Notes)

نوشته‌ها یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است که به نوعی می‌توان گفت، توییت‌ زدن را به طور محدود به پیکره اینستاگرام اضافه کرده است. نوشته‌ها را می‌توانید به دو صورت منتشر کنید، یا برای تمامی دنبال کننده‌های خود یا تنها برای لیست دوستان نزدیک (Close Friends) و این نوشته‌ها نمی‌توانند، بیش از 60 کاراکتر باشند.

برای این که بتوانید این مورد را ببینید، باید به سراغ اینباکس بروید و مشاهده می‌کنید که درست بالای پیغام‌ها قرار گرفته‌اند.

نوشته‌ها مثل استوری اینستاگرام، تنها 24 ساعت باقی خواهند ماند و کاربران امکان ریپلای کردن به آن را نیز خواهند داشت. این قابلیت روشی جالب و در عین حال سریع برای ارتباط گیری با دنبال کننده یا اعلام‌های کوتاه از طرف برندهای مختلف است و بهتر است آن‌ها را جدی بگیرید. برای ساخت نوشته -در صورتی که برای شما فعال باشد- کافی است برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید و به اینباکس خود بروید.

حالا روی Leave a Note بزنید.

در نهایت، متن مورد نظر خود را نوشته و روی Share لمس کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از نوشته‌های اینستاگرام، سریع بودن آن‌هاست و نیازی به تولید محتوای گرافیکی ندارد.

ابزار جدید اینستاگرام برای بازیابی اکانت‌های هک شده

آن دسته از کاربران اینستاگرام که قربانی هک شده‌اند و دسترسی به اکانت خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به آدرس Instagram.com/hacked بروند تا مشکلشان را خیلی سریع‌تر حل کنند. البته این صفحه چندین امکان مختلف را در خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت درخواست بازیابی اکانت هک شده، گزارش اکانت جعل هویت و حتی بازیابی اکانتی که پسوردش را فراموش کرده‌اید را در خود دارد و مسیر بازیابی اکانت را بسیار ساده‌تر از قبل کرده است.

بر این اساس شما می‌توانید از دو دوست خود در اینستاگرام بخواهید که اکانت شما را تایید کنند و این اکانت‌ها باید در عرض 24 ساعت این کار را انجام دهند و سپس اینستاگرام لینک ریست پسورد را برایتان ارسال خواهد کرد.

همچنین متا اعلام کرده که امنیت شبکه‌ی اجتماعی خود را برای مقابله با مشکلات امنیتی بالا برده است.

مهم‌ترین قابلیت‌ها و تغییرات اینستاگرام در سال 2022

اینستاگرام سال شلوغی را پشت سر گذاشت و تغییرات زیادی را روی شبکه‌های اجتماعی خود اعمال کرد تا در این بازار شلوغ عقب نماند و موارد زیر، تنها بخشی از مهم‌ترین‌ها آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • پروفایل‌های گروهی: اینستاگرام در دسامبر 2022 این قابلیت را رونمایی کرد و شما می‌توانید یک اکانت جدید بسازید و دیگران در آن عضو شوند یا این که عضو یک اکانت دیگر شوید و یک پروفایل گروهی که همه‌ی اعضا امکان اشتراک گذاری محتوا روی آن دارند را بسازید.
  • اضافه کردن موسیقی به پست‌ها: با اضافه شدن این قابلیت، دیگر نیازی نیست که ویدیوهای خود را با استفاده از برنامه‌های ادیت، ویرایش کرده و آهنگ مورد نظر خود را اضافه کنید. البته این قابلیت برای کاربران ایرانی محدودیت‌های زیادی دارد اما در هر حال، یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام در سال گذشته میلادی محسوب می‌شود.

  • ظاهر جدید برای نسخه‌ی دسکتاپ: چند وقتی می‌شود که نسخه دسکتاپ اینستاگرام تغییرات اساسی داشته و حالا برای کاربرانی که روی مانیتور اینستاگرام خود را چک می‌کنند، کار خیلی راحت‌تر شده است.
  • اضافه کردن استیکر Add yours به ریلزها: این قابلیت شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسد، اما باعث شد تا خیلی‌ها به جای ساخت استوری، به ریلز رو بیاورند، زیرا قبلا به خاطر همین استوری مجبور به ساخت استوری بودند.

  • اضافه شدن NFT به اینستاگرام: اوایل سال بود که اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا در 100 کشور این امکان را داد که NFTهای خود را روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند و امکان خرید با چندین کیف پول مجازی را نیز برای کاربران خود فراهم کرد.
  • Reels Bonus Play: با توجه به اهمیت ریلزها برای اینستاگرام که عملا برای رقابت با تیک تاک ارائه شده بود، این شبکه اجتماعی برای تولیدکنندگان محتوای خود در آمریکا و چند کشور دیگر که بالای یک میلیون دنبال کننده دارند، پرداخت پول به ازای بازدید ریلز را در نظر گرفت.

در مجموع قابلیت‌های بسیار زیادی برای تولید کنندگان محتوا و شکل‌های مختلف درآمدزایی، امکانات ریز برای تولید ریلزهای متفاوت، مسیرهای راحت‌تر برای تایید سن و هویت و … در سال گذشته به اینستاگرام اضافه شد و در کل سال شلوغی برای این شبکه اجتماعی رقم خورد تا جایی که اگر قرار بود از همه‌ی قابلیت‌های جدید و به روزرسانی‌های مهم برایتان بگوییم، حالا حالاها این نوشته می‌توانست ادامه پیدا کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *