ایمیل‌های یک بار مصرف به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در دنیایی مملو از اسپم، شما می‌توانید ایمیلی یک بار مصرف برای ثبت نام در سایت‌های مختلف که اهمیت زیادی ندارند استفاده کنید.

به طور کلی بیش از این که ایمیل‌های یک بار مصرف برای ارسال ایمیل به درد بخورند، از بسیاری جهات برای دریافت ایمیل مفید هستند. اما به جای این که سراغ سرویس‌های معروف ایمیل که برای ثبت نام اطلاعات زیادی از شما می‌گیرند، به سراغ سرویس‌هایی که برای همین امر ساخته شده‌اند نروید؟ بیایید چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

  1. E4ward

E4ward
E4ward

در این سرویس شما می‌توانید به راحتی و بدون صرف زمان زیادی اکانت‌هایی با اسم‌های مستعار درست کنید. نکته بسیار خوب این است که E4ward ایمیل‌های دریافتی شما را به ایمیل اصلی شما فوروارد می‌کند. البته با اکانت رایگان تنها می‌توانید یک اکانت در آن واحد داشته باشید اما اگر اکانت پریمیوم را تهیه کنید، امکان ساخت چندین اکانت به صورت همزمان دارید.

  1. 10minutemail

10minutemail
10minutemail

همانطور که از اسم این سایت پیداست، در 10minutemail شما ایمیلی می‌سازید که تنها 10 دقیقه برای شما کار خواهد کرد. البته شما می‌توانید قبل از این که مدت زمان آن تمام شود، با زدن روی دکمه‌ی رفرش، 10 دقیقه بیشتر زمان برای خود بخرید. این ایمیل‌های 10 دقیقه‌ای برای ساخت اکانت‌ در سایت‌هایی که شناختی از آن‌ها ندارید، بهترین گزینه هستند و دقیقا ایمیل‌هایی یک بار مصرف هستند و نه چیزی بیشتر.

  1. Mailinator

Mailinator
Mailinator

در نسخه رایگان Mailinator شما می‌توانید اسم‌های مستعار در سایت را انتخاب کنید و ایمیل خود را در آن آدرس‌ها دریافت کنید. ایمیل‌های دریافتی بعد از چند ساعت از دست می‌روند و کاربران دیگری که در صف هستند می‌توانند از آن آدرس‌ها استفاده کنند. کاربرانی که نسخه پولی را تهیه می‌کنند، می‌توانند آدرس‌هایی با اسم مستعاری که خود انتخاب می‌کنند، داشته باشند.

  1. TempMail

TempMail
TempMail

TempMail یکی دیگر از سرویس‌های عمومی برای ایمیل‌های یک بار مصرف است که شبیه به Mailinator کار می‌کند. برای همین اگر مثلا دو نفر یک آدرس را انتخاب کنند، هر دو ایمیل‌هایی که برای هم ارسال شده را میبینند، اما در نهایت ایمیل‌های دریافتی بعد از چند ساعت از بین می‌روند. TempMail چند دامین مختلف دارد که شما می‌توانید در هنگام ثبت ایمیل مستعار یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  1. Nada

Nada
Nada

Nada یک سرویس ایمیل یک بار مصرف است که به دست سازندگان AirMail ساخته شده. البته Nada بیشتر از این که یک ایمیل یک بار مصرف برایتان بسازد، یک ایمیل موقت است. اینباکسی که برای شما درست می‌شود، تا زمانی که دامین آن فعال باشد قابل دسترسی است و یک ماه قبل از تغییر دامین‌ها از طرف Nada، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. شما در Nada می‌توانید ایمیل‌های مختلف با اسامی متفاوت بسازید و اگر نیاز بود به صورت دستی هر کدام را که خواستید، حذف نمایید.

  1. Guerrilla Mail

Guerrilla Mail
Guerrilla Mail

برای استفاده از سرویس حتی احتیاج به ثبت نام هم ندارید، کافی است آدرس ایمیلی که می‌خواهید را زده و از ایمیل موقت استفاده کنید. Guerrilla Mail یکی از سرویس‌های عمومی ایمیل موقت است که به شما اجازه ارسال ایمیل را هم می‌دهد. همچنین Guerrilla Mail دارای یک برنامه‌ی اندرویدی هم هست که می‌توانید از این آدرس آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

  1. MohMal

MohMal
MohMal

آخرین پیشنهاد ما ساده‌ترین روش برای استفاده از ایمیل‌های یک بار مصرف است. در MohMal شما ایمیلی را ثبت می‌کنید و این ایمیل بعد از 45 دقیقه از بین می‌رود. اگر بخواهید بیشتر از ایمیل استفاده کنید و آدرسی که ثبت کردید به دست دیگر کاربران نیفتد، باید قبل از اتمام آن را رفرش کنید. کار ساخت ایمیل هم بدون دنگ و فنگ و تنها با وارد کردن آدرس و زدن دکمه create انجام می‌شود.

Join the Conversation

2 Comments

    1. سلام
      خیلی از موارد ایمیل های ایرانی کارآمد هستند اما خب هم شناخته شده نیستند و هم این که عموما فضای خیلی زیادی به کاربرانشون نمی دن

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *