شاید تصمیم گیری برای اینکه از کدام سرویس ایمیل استفاده کنید، تا حدی مشکل باشد. ویژگی‌های آنها متفاوت است و جوانب مثبت و منفی خاصی در هر یک از آنها وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم تا یک راهنمای مفید برای مقایسه محبوب‌ترین سرویس دهندگان ایمیل ارائه دهیم.

اینکه بهترین سرویس ایمیل برای شما کدام است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر از سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت آفیس و ویندوزفون استفاده می کنید، Outlook معقول‌ترین است، زیرا همه چیز با هم هماهنگ است. با همین استدلال، افرادی که تلفن یا تبلت با سیستم عامل اندروید دارند و از سرویسهای گوگل مانند  Docs، Calendar، Music و غیره استفاده می کنند،  Gmail مناسب تر است.

Zoho، برای هر دو سیستم عامل iOS و Android، قابلیت های مشابهی را ارائه می‌دهد. اگر شما صاحب یک تجارت کوچک هستید، طراحی یکسان و متمرکز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگرچه یاهو و GMX ایمیل خوبی ارائه می دهند، اما مشمول طیف وسیعی از سرویس های اینترنتی نیستند.

دو سرویسی که کمتر جذاب هستند iCloud و AOL  هستند و این فقدان جذابیت به دلیل محدودیت در امکانات ارائه شده توسط آنها است. همین حرف را برای Tutanota نیز می‌توان زد، اما باید به این مورد نیز اشاره داشت که تاکید آن بر حفظ حریم خصوصی اینترنتی ، برای کسانی که می خواهند مکاتباتشان در امان باشد، کشش و جذابیت خاصی دارد.

به هر حال، برای ما، Outlook  و Gmail پیشتازان مشترک هستند. هر دو محصول کاملاً بالغ و شامل ویژگی‌های عالی و مرتبط با مجموعه‌ای گسترده از نرم‌افزارهایی هستند که بهره‌وری بالایی را به ارمغان می آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از سرویس‌هایی که آزمایش کردیم و برای اطمینان از خدماتی که انتخاب می‌کنید ، به ادامه مقاله توجه نمایید.

Zoho

در حالی که شما با خوشحالی می توانید از Zoho به عنوان یک سرویس رایگان ایمیل استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که برای تیم‌ها و کسب و کارهای کوچک که نیاز است تا با دیگران همکاری و تعامل داشته باشید، گزینه بسیار خوبی است. zoho ویژگی‌های متعددی دارد که باعث می شود روند همکاری را ساده تر از بسیاری از رقبای خود اجرا کند.

Stream قابلیتی جذاب در این سرویس است که ثبت نظرات به سبک شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان می آورد و به ایمیل استاندارد نزدیک است. با تگ کردن سایر اعضای تیم یا خانواده و دوستان، آنها می توانند بدون نیاز به ارسال یک پاسخ جداگانه، به ایمیل اصلی پاسخ دهند. چیزی بسیار شبیه به برنامه  Slack.

Zoho امکاناتی را که انتظار دارید به شما می دهد: پوشه های چند لایه، برچسب‌ها، پرچم‌ها و فیلترهایی که به شما امکان می‌دهند ایمیل خود را سازماندهی کنید. شما همچنین می توانید در صورت تمایل کل یک پوشه را با یک همکار به اشتراک بگذارید.

حساب‌های رایگان، ۵ گیگابایت فضای ذخیره برای صندوق پستی به انضمام ۵ گیگابایت برای اسناد دریافت می کنند. بخش اسناد با office suite مرتبط است که یکی از علل مورد توجه بودن Zoho است. Zoho مانند  Outlook، iCloud و Gmail دارای مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد اسناد، صفحات گسترده را در کنار تقویم یکپارچه ایجاد کنید.

Zoho محتوای ایمیل شما را اسکن نمی‌کند. هیچ تبلیغ یا کلمه اضافه‌ای در سرویس وجود ندارد و بنابراین نیازی به خواندن کل ایمیل به جهت کشف کلمات کلیدی نیست. اما نسخه رایگان آن از تقویم گوگل پشتیبانی نکرده و به لحاظ اندازه به ایمیل‌های ۲۵ مگابایتی محدود می‌شود، اما شما می‌توانید با پرداخت مبلغ ۲ یورو در ماه ، امکان ذخیره‌سازی دو برابر، تقویم گوگل و ایمیل‌های ۳۰ مگابایتی را در اختیار داشته باشید.

اگر با این چند محدودیت کنار بیایید،Zoho Mail  یک سرویس عالی با امکانات فراوان، امنیت جامع و رابط کاربری قوی است.

Gmail

Gmail  دارای طراحی سبک و حداقلی است و اکثر صفحه نمایش توسط inbox اشغال شده است. نمی توانید inbox و یک ایمیل را همزمان مشاهده کنید، اما یک ویژگی آزمایشی وجود دارد که صفحه نمایش را به صورت افقی یا عمودی به دو قسمت تقسیم می کند که در یک سو inbox و در سمت دیگر ایمیل مربوطه را می توانید مشاهده کنید.سازماندهی پیام ها توسط ایجاد پوشه ها امکان پذیر نیست، اما می توانید از پیوست کردن برچسب هایی مانند کاری، شخصی و خانوادگی استفاده کنید. کلیک بر روی یک برچسب، تمام پیامهای حاوی برچسب فوق را نشان می دهد. این صرفاً یک روش دیگر برای مشاهده ایمیل است و مسلماً موثرتر است.

راه های مختلفی برای مشاهده ایمیل وجود دارد و پیام ها به طور پیش فرض به ترتیب تاریخ نشان داده می شوند. جیمیل به طور خودکار ایمیل‌ها را در قالب‌های عمده، اجتماعی، تبلیغاتی و انجمن ها فیلتر میکند و این رویکرد، مورد علاقه بسیاری از کاربرانش است.

تم‌های زیادی برای مرورگرهای وب وجود دارد و گزینه‌ای برای استفاده از هر تصویر دلخواهی که دوست دارید برای پس زمینه استفاده کنید. رابط کاربری در سیستم عامل اندروید و iOS کمی متفاوت است، اما به خوبی طراحی شده و برای استفاده آسان است.

بعضی افراد نمی پسندند که گوگل محتوای ایمیل هایشان را با تبلیغات مطابقت دهد، اما این امر در تشخیص spam ها و هرزنامه ها و ارائه موارد مفید مانند نشان دادن لینک های سریع برای پیگیری پاسخها، تهیه رزروها و … بدون باز کردن ایمیل یا جستجوی لینک، بسیار مهم است.

در Gmail می توان حساب های ایمیل دیگر را جمع آوری و مخاطبین را وارد کرد، بنابراین تغییر ایمیل به جیمیل بدون دردسر است. گزینه های پیکربندی بیشتری نسبت به سایرین وجود دارد و به طور کلی یک سرویس عالی و به شدت قابل توصیه است.

Outlook

در وب، ظاهر Outlook شبیه به ایمیل سنتی با یک لیست پوشه در سمت چپ، شامل inbox ، draft (پیش نویسها) و sent (ارسال شده) هاست. اکثر حجم صفحه نمایش، محتویات پوشه فعلی، مانند صندوق پستی را به همراه گزینه ای برای نشان دادن یک پنجره خواندن عمودی یا افقی، نشان می دهد که شما را قادر می سازد تا inbox را مرور کرده و همزمان ایمیل ها را نیز بخوانید.

مانند بسیاری از خدمات ایمیل، پوشه ها برای سازماندهی ایمیل ها استفاده می شوند و اضافه کردن پوشه های جدید آسان است. پیام ها را می توان به پوشه ها کشید (drag) و قوانینی برای دسته بندی ایمیل های دریافتی به صورت خودکار، وضع کرد.

یک بخش نمایش سریع (Quick View)، مانند زبانه های Gmail، به طور خودکار پیامها را تا حدی دسته بندی می کنند، اما دسته های بیشتری نسبت به Gmail وجود دارد. همچنین می توانید قوانینی را برای دسته بندی پیام های دریافتی ایجاد کنید.

با کلیک روی نمایش سریع، می توانید تمام ایمیل های خوانده نشده را و پیامهای خاص از قبیل آنهایی که دارای عکس یا پیوست های سند هستند، پیام های پرچم دار، صورت حساب ها، به روز رسانی های شبکه‌های اجتماعی و غیره را مشاهده کنید.

پیام ها می توانند بایگانی شوند، کهOutlook  یا آنها را به یک پوشه انتقال می دهد یا پرچم گذاری می کند، به طوری که آنها از این پس به جای inbox در زبانه نمایش سریع ظاهر می شوند.  Sweepهمه پیام های یک فرستنده خاص یا همه پیام های قدیمی تر از یک تاریخ مشخص را جابجا یا حذف می کند. اگر ایمیل های ناخواسته دریافت می کنید، Outlook  می تواند با دقت نسبتاً کافی پیامهای فرستنده های اینگونه را حذف کند.

شما می توانید حساب های سایر ایمیلها را اضافه کنید، مخاطبین را از فیسبوک و جاهای دیگر وارد کنید، دسترسی به آن را در مرورگر داشته باشید،Windows Live Mail  و یا ایمیلهای ویندوز ۸  و ویندوز ۱۰ و برنامه تقویم داشته باشید.بسیاری از ویژگی‌های هوشمندانه مورد نیاز بسیاری از مردم در Gmail وجود  دارد.

Yahoo

یاهو دارای یک نگاه و احساس مدرن است و  ویژگی‌های مفید زیادی دارد و به این بستگی دارند که شما در وب سایت یا iOS  و یا با Android از این سرویس استفاده کنید.

نسخه وب به طور مستقیم  inbox، sent، spam، trash و سایر پوشه‌های سیستم را نمایش می‌دهد و لیستی از ایمیل‌ها را در سمت راست، هر پوشه که انتخاب کنید نشان می دهد. برای دیدن همزمان پیام‌ها و مرور پوشه هایی مانند inbox می‌توانید یک پنجره پیش نمایش اضافه کنید .

با کلیک بر روی پوشه ها در سمت چپ شما می توانید پوشه های اضافی برای سازماندهی پیام ها ایجاد کنید. قابلیت کشیدن و رها کردن (drag & drop) در پوشه‌ها وجود دارد و امکاناتی نیز برای ایجاد فیلترهایی که به طور خودکار ایمیل‌های دریافتی را در پوشه‌های سمت راست مرتب می‌کنند، موجود است. پیام ها را می توان ستاره دار کرد و فیلتر هایی را از آنها ایجاد کرد تا با سایر ستاره دار ها نیز به طور مشابه رفتار کند.

 

قابلیتهای جستجو افزایش یافته است، بنابراین ایمیل ها، تصاویر، فایل ها و مخاطبین را از همه صندوق‌های پستی پیدا می کند و اگر شخصی را جستجو کنید، تمام سابقه مکالمه خود را مشاهده خواهید کرد. یادآوری‌های رویدادها در بالای صندوق پستی شما نمایش داده می شود.

سایر حساب‌های ایمیل در جاهای دیگر می‌توانند به یاهو اضافه شوند، بنابراین شما می‌توانید تمام پیام‌های خود را در یک مکان ببینید، وقایع و مناسبتها و تعطیلات در دسترس هستند، آدرس‌های ایمیل اضافی افراد را می‌توان به حساب اصلی شان پیوند داد و حتی آدرس‌های یکبار مصرف و موقتی را نیز می توان ایجاد کرد. مخاطبین فیس بوک، گوگل و .. قابل ورود هستند و یک تقویم نیز در دسترس است.

اگر برنامه ایمیل یاهو را در iOS نصب کنید، می توانید یک ایمیل را تا سه ثانیه پس از ارسال آن پس بگیرید (unsend)، که یک ویژگی مفید بوده و خوب است در سایر سرویس ها نیز موجود باشد.

علاوه بر این، به شما یک حجم ۱ ترا بایتی فضای ذخیره سازی رایگان می دهد که با آن سخت بتوانید به مشکل کمبود فضا بخورید.

iCloud

اگر از گوشی آیفون یا دیگر محصولات اپل استفاده می‌کنید ، شما یک حساب iCloud خواهید داشت و ایمیل جزیی از آن سرویس است. نسخه مبتنی بر وب کمی ضعیف تر بوده و عملکرد پایینتری نسبت به نسخه‌های موبایل دارد.

در آیفون و آیپد، برنامه Mail می‌تواند تمام حساب‌های ایمیل شما، مانند Gmail، Outlook، و یاهو را یکجا جمع کند، اما درنسخه وب فقط می‌توانید به صندوق ورودی iCloud خود دسترسی داشته باشید .

در وب و iPad، سه پنجره ای که معمولاً استفاده می‌شود بدین صورت نمایش داده می شود که ایمیل و پوشه‌ها در سمت چپ است، inbox تمام پیام‌ها در وسط و ایمیلی که انتخاب شده در سمت راست قرار دارد. استفاده از آن بسیار ساده بوده ، اما هیچ گزینه‌ای برای سفارشی کردن و تغییر وجود ندارد. پنجره خواندن را نمی‌توان پنهان کرد و یا زیر پیام‌های صندوق ورودی نمایش داد، کاری که در  Gmail، Outlook  و یاهو شدنی است.

پوشه ها را می توان ایجاد کرد و ایمیل‌ها را کشیده و در آنها انداخت. همچنین می‌توانید پیام‌هارا به صورت  خودکار مرتب کنید . می‌توانید آدرس فرستنده‌ای را به صورتVIP تنظیم کنید تا پیام‌های او را در صندوق پستی VIP دریافت کنید این مورد برای حصول اطمینان از اینکه ایمیل‌های مهم را از دست نمی دهید (بهترین ویژگیiCloud)، بسیار مهیج و مفید است. اما نمایش‌های سفارشی و سنتی که Gmail و Outlook  دارند، ندارد.

iCloud یک سرویس ایمیل ساده است و افراد غیر فنی، این رابط جذاب و آسان برای استفاده را، دوست خواهند داشت. کاربران پیشرفته ممکن است آن را بیش از حد محدود تلقی کنند. برای افراد کم توقع مناسب است، اما اگر با حجم زیاد ایمیل مواجه هستید، چندان مفید و راحت نخواهد بود.

همچنین، توجه داشته باشید که ایمیل ها و پیوست ها بر روی ۵ گیگابایت حافظه iCloud رایگان شما ذخیره می شوند که به زودی پر می شود.

Tutanota

حریم خصوصی در حال تبدیل شدن به یک چالش، برای اطمینان از امنیت در مواقع آنلاین بودن است. اگر هکرها به سرورهای پست الکترونیکی دسترسی نداشته باشند، پس خود دولت است که مجمع ارتباطات را تحت فشار قرار می‌دهد تا بتواند اطلاعات شما را هر زمان که می خواهد، بخواند. برای مبارزه با این تخلفات ناقض آزادی‌های مدنی، شما همیشه می‌توانید به یک سرویس پست الکترونیکی اختصاصی رمزگذاری کننده و ضامن امنیت شخصی، اتکا کنید.

تعدادی از خدمات ایمیل امن در حال حاضر وجود دارد، که فقط تعداد کمی از آنها حساب های رایگان می دهند.   Protonmail احتمالاً مشهورترین آنهاست، اما با توجه به تقاضای بالا، در حال حاضر یک لیست انتظار برای کاربران جدید وجود دارد. یک جایگزین خوب، Tutanota است. این شرکت آلمانی، ۱ گیگابایت حافظه پست الکترونیکی را به صورت رایگان ارائه می دهد، و تمام ایمیل‌های دریافت و ارسال شده در دستگاه شما در سمت سرور رمزگذاری می شوند.

بدیهی است که برای امن‌ترین انتقال، بهتر است هر دو طرف از حساب‌های Tutanota استفاده کنند، اما خوشبختانه با استفاده از گذرواژه های دسترسی، شما می‌توانید با کاربران غیر Tutanota ، با تاثیری محدود بر امنیت و راحتی، ارتباط برقرار کنید.

رابط کاربری پایه‌ای است، اما کاملاً قابل استفاده است. شما در برخی چیزها محدود هستید، به عنوان مثال حساب ویژه ۱ یورو در ماه، چیزهایی مانند نام مستعار و قوانین صندوق پستی را ارائه می کند، اما اگر شما فقط یک راه امن برای ارتباط با دوستان و یا همکاران می خواهید، Tutanota این مورد را رایگان برایتان فراهم می کند. ظاهر کاربری ممکن است زیبا نباشد، اما انتخابی بسیار هوشمندانه است.

GMX

GMX  در آلمان بسیار محبوب است. یک ویژگی خوب آن قابلیت تنظیمش برای وارد کردن مخاطبین فیسبوک است. GMX همچنین می‌تواند از Outlook، فایل های CSV و سایر منابع نیز، مخاطب وارد کند.

GMX  را می توان برای دریافت ایمیل از حساب های دیگر، از جمله Outlook ، Gmail و حسابهای عمومی POP3 تنظیم کرد. این به این معنی است که از طریق این ایمیل، رفتن و دیدن ایمیل‌های دیگر بسیار راحت است و از این جهت بهتر از iCloud است.

این سرویس دارای یک رابط کاربری خوب است که باعث می‌شود ایمیل‌های وب بسیار شبیه به یک سرویس ایمیل سنتی در حال اجرا بر روی کامپیوترتان باشد. این ظاهر را می‌توان با تم‌ها و تغییر موقعیت پنل خواندن، سفارشی کرده و به دلخواه تغییر داد. آگهی‌ها وجود دارد، اما آنها بیش از حد آزاردهنده نیستند.

پنل پوشه در سمت چپ شامل inbox، sent، draft و غیره بوده و شما می‌توانید پوشه‌های اضافی ایجاد کنید. پیام‌ها را می‌توان از صندوق ورودی به پوشه ها منتقل کرد تا آنها را بصورت دستی سازماندهی کنید و همچنین فیلترهایی را ایجاد کنید که ایمیل‌های ورودی را مرتب کند.

در زیر لیست پوشه ها، یک پنل نشان دهنده مخاطبین وجود دارد. اکثر صفحه نمایش توسط inbox یا لیست پوشه و یک صفحه پیش نمایش، اشغال شده است. می‌توانید به سرعت ایمیل‌ها و پیام‌ها را در زبانه های باز شده مشاهده کنید.

GMX  دارای ویژگی‌های بیشتری از iCloud است و یک قابلیت غیر معمول آن این است که می‌توان عکس های گرفته شده از طریق وب‌کم را با شکل‌های کارتونی پوشش داد و وارد کرد. این ویژگی بسیار سرگرم کننده است و قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

AOL

AOL  به بزرگ بودن عادت داشت. ۲۰ سال پیش این شرکت پیشروترین سرویس دهنده اینترنت بود. زمانی بود که همه از دسترسی dial-up استفاده می‌کردند و زمانی که محدودیت پهنای باند کاهش یافت، علاقه مردم به AOL فروکش کرد.

این کمپانی از آن زمان با این مشکل مبارزه کرده است، اما هنوز زنده است و یک سرویس ایمیل رایگان ارائه می کند. بر خلاف سرویس‌های ایمیل دیگر، هنگام ورود به سیستم AOL در اکثر صفحه نمایش آن، محتواهای خبری و آخرین اخبار روز نشان داده می شود. این خود نوعی بازگشت به روزهایی است که ارائه دهنده محتوا نیز بود.

خوراک خبری ناخوشایند و عجیب است و شما با کلیک بر روی لینک‌ها و خواندن داستان‌ها زمانی را که باید با ایمیل خود در ارتباط باشید، مشغول امور دیگر می شوید. مساله تم، دیگر موضوع آن است. تعداد زیادی تم وجود دارد و تقریباً همه آنها شامل آثار هنری کاریکاتور هستند و در انتخاب فقط یکی از آنها گیج خواهید شد. AOL به وضوح برای سرگرمی کاربران خانگی طراحی شده است.

لیست پوشه‌ها که شامل inbox، draft، sent و … می‌شود در سمت چپ قراردارد و می‌توانید پوشه‌های اضافی ایجاد کنید تا بتوانید پیام های خود را سازماندهی و ذخیره کنید. پیغام ها را می توان از صندوق ورودی کشید، از منو جابجا کرد و یا تنظیماتی را برای گنجاندن ایمیل ورودی در پوشه‌های مناسب،انجام داد.

تمام ویژگی‌های اساسی موجود، مانند تنظیمات spam، پیامهای روز تعطیل و فیلترها، به iCloud  شبیه است اما شما نمی توانید از یک حساب دیگر ایمیل جمع آوری کنید. این برنامه دارای مخاطبین، رویدادها و کارهای روزمره است و برای استفاده آسان کاربران خانگی بهتر است.

 

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *