شبیه‌سازهای اندروید بر روی ویندوز، مدت‌هاست که در مدل‌های مختلف عرضه شده و کاربران از آن‌ها استفاده می‌نند.  حالا اما می‌خواهیم بهترین شبیه‌سازهای اندروید بر روی سیستم عامل مک را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها که از محصولات اپل استفاده می‌کنند نیز، بتوانند بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی را روی کامپیوترهای شخصی داشته باشند.

  1. Bluestacks

در ویندوز نیز بهترین انتخاب شما که تمامی امکانات لازم برای انجام انواع بازی‌ها و استفاده از انواع برنامه‌ها را دارد، Bluestacks است و خوشخبتانه این برنامه‌ی عالی، یک نسخه مک هم زده تا بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر قصد انجام بازی‌های اندرویدی بر روی مک را دارید، Bluestacks امکانات بسیار خوبی در اختیار شما می‌گذارد که باعث می‌شود تجربه‌ی بازی شبیه به یک نسخه مخصوص دسکتاپ باشد تا یک اپلیکیشن موبایلی که به زور وارد مک کرده‌اید. این برنامه کاملا از کیبورد و موس پشتیبانی کرده و همچنین کلیدهای میانبر مختلف و قابل شخصی‌سازی را نیز ارائه می‌کند.

Bluestacks

مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌ها برای این شبیه‌ساز تست شده که همگی به خوبی کار می‌کنند. البته شاید Bluestacks کمی سنگین به نظر بیاید، اما واقعیت این است که اندروید دیگر یک سیستم عامل سبک نیست و گوشی‌های جدید نیز همگی قوی هستند و به همین دلیل شما به منابع زیادی برای اجرای این سیستم عامل روی مک احتیاج دارید.

  1. Genymotion

اما اگر به دنبال یک بستر بسیار خوب برای تست کردن پروژه‌های اندرویدی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ Genymotion بروید. این برنامه به صورت مشخص برنامه‌نویسان را به عنوان مخاطبین هدف خود قرار داده و سعی کرده تا ابزارهایی مطابق با میل آن‌ها درست کند. یکی از نکات مثبت در این رابطه، وجود پروفایل‌های مختلف است که باعث می‌شود، بتوانید پروژه‌های خود را در قالب گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف تست کنید.

Genymotion

شما می‌توانید این برنامه را به صورت محلی یا از روی فضای ابری اجرا کنید. Genymotion برای مصارف شخصی کاملا رایگان است و البته لاینسن‌هایی برای مصارف خاص نیز دارد.

  1. Android Studio

بر خلاف دیگر شبیه‌سازهای این لیست، Android Studio توسط خود گوگل درست شده است. این محیط یکپارچه توسعه نرم افزار (IDE) برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی درست شده تا بتوانند برنامه‌های خود را طراحی و بسازند.

Android Studio

شما با کمک این برنامه می‌توانید یک دستگاه مجازی اندروید بسازید و سخت افزار آن را تعیین کنید تا در محیط این دستگاه شبیه سازی شده، پروژه خود را تست کنید. مسلما این شبیه ساز خیلی به درد کسانی نمی‌خورد که می‌خواهند بازی‌های اندرویدی را اجرا کنند یا این که نرم‌افزارهای مختلف این سیستم عامل را روی مک داشته باشند، اما برای توسعه دهندگاه برنامه‌های اندروید، از واجبات محسوب می‌شود.

البته موقع استفاده از Android Studio باید کمی صبور باشید، چون این برنامه به کند بودن معروف است!

  1. ARChon Runtime for Chrome

ARChon Runtime for Chrome یک پروژه منحصر به فرد است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های اندرویدی را در مرورگر کروم باز کنید. به این ترتیب، شما حتی روی هر سیستم عاملی، از جمله مک، امکان استفاده از آن را خواهید داشت. در واقع این پروژه از یک ابزار داخلی کروم به نام App Runtime for Chrome (ARC) استفاده می‌کند که باعث می‌شود، توسعه دهندگان برای نمایش بهتر اپلیکیشن‌هایشان، مجبور نباشند آن را از نو طراحی کنند.

ARChon Runtime for Chrome

البته چیزی که در نهایت دست شما را می‌گیرد، اصلا شبیه به  Bluestacks یا برنامه‌هایی شبیه به آن نیست، اما خیلی اوقات که کار سنگینی ندارید، به راحتی می‌توانید از آن بهره برده و کار خود را بدون نصب برنامه‌های سنگین، انجام دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *