با توجه به تفاوت‌هایی که کلاب‌‌هاوس با دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف دارد، آن‌ها که اولین بار است می‌خواهند از آن استفاده کنند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. به همین خاطر ما یک راهنمای جمع و جور برای شروع به کار در کلاب‌‌هاوس برای شما تدارک دیده‌ایم.

  1. استفاده از کلاب‌‌هاوس تنها با دعوتنامه

در حال حاضر هنوز هم برای این که بتوانید از کلاب‌هاوس استفاده کنید، باید از دعوتنامه استفاده کنید. اگر کسی را دارید که از این برنامه استفاده می‌کند از او بخواهید تا برای شما هم دعوتنامه بفرستد، در غیر این صورت با استفاده از هشتگ کلاب‌‌هاوس در شبکه‌های اجتماعی، به راحتی می‌توانید کسی را پیدا کنید تا شما را به این برنامه دعوت کند. نمونه‌ی لینک دعوتنامه به شکل زیر است:

البته حتما باید با شماره‌ی تماسی که دعوتنامه برای شما ارسال شده است، ثبت نام را انجام دهید.

  1. انتخاب موضوعات مورد علاقه و دنبال کردن دیگر کاربران

بعد از ثبت نام در کلاب‌‌هاوس اولین کاری که باید بکنید این است که موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و کاربرانی که می‌شناسید را به لیست دوستان خود اضافه کنید. برای این کار یک سری موضوعات در همان ابتدا به شما پیشنهاد می‌شود.

با توجه به این که کلاب‌‌هاوس دسترسی به لیست مخاطبین گوشی شما را دارد، کاربرانی که در کلاب‌‌هاوس هستند را برای دوستی به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید همان‌جا به آن‌ها درخواست داده یا بعدا کسی را به لیست دوستان خود اضافه کنید.

  1. پیکر بندی پروفایل

اگر کلاب‌‌هاوس خود را به توییتر متصل نکرده باشید یا سیستم ساخت خودکار پروفایل را فعال نکرده‌اید، باید این بخش را پیکر بندی کنید. اطلاعات معمولی که در این شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کنید را در این بخش باید بنویسید.

  1. صفحه خانگی

بعد از این که پیکربندی پروفایل را به اتمام رساندید، به صفحه خانگی می‌روید و در آن‌جا می‌توانید فعالیت‌های کاربران دیگر را ببینید.

  1. برای پیدا کردن کاربران جدید، کلاب‌های مختلف و اتاق‌های گفتگو

برای انجام این کار باید روی آیکون ذره‌بین کلیک کرده تا به بخش اکسپلور بروید. در این جا کاربران مختلف، موضوعات متنوع، کلاب‌ها و اتاق‌های گفتگو متعددی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها عضو شده یا دنبالشان کنید.

  1. عضویت در کلاب‌ها

کلاب‌ها در کلاب‌‌هاوس در واقع گروه‌هایی هستند که کاربرانشان در مورد موضوعی خاص به صحبت می‌پردازند. به محض این که به عضویت یک کلاب در می‌آیید، می‌توانید بخش نوتیفیکیشن‌های آن را مشاهده کنید. جدا از بخش اکسپلور، شما می‌توانید از طریق نوار جستجو نیز کلابی که اسم آن را می‌دانید را پیدا کنید.

و در نهایت با زدن روی Follow به عضویت کلاب در بیایید.

و اگر دلیلی برای ماندن در کلاب نداشتید به راحتی می‌توانید روی Following بزنید تا عضویت شما در آن لغو شود.

  1. شروع کردن یک کلاب جدید

برای ساخت یک کلاب، باید به پروفایل بروید و روی چرخ دنده لمس کنید تا به تنظیمات بروید. از این بخش باید به Clubhouse’s FAQ بروید تا قوانین مربوط به این شبکه‌ی اجتماعی را مطالعه کرده و با آن موافقت کنید. از این به بعد قابلیت ساخت کلاب برای شما فعال می‌شود. این گزینه در صفحه‌ی خانگی برایتان به نمایش در می‌آید.

  1. عضویت در اتاق گفتگو

وقتی به عضویت یک گروه در می‌آیید، به صورت خودکار صدای شما از کار می‌افتد و به عنوان یک شنونده وارد گروه می‌شوید. پس فکر نکنید به محض ورود قادر به صحبت خواهید بود. شما می‌توانید در تنظیمات گروه ببینید که چه کسانی به عنوان سخنگو تایید شده‌اند.

  1. درخواست برای صحبت کردن

برای این کار باید روی آیکون دست لمس کنید و سپس مدیر اتاق یا به شما اجازه‌ی صحبت کردن می‌دهد یا این که درخواست شما را رد می‌کند. سعی کنید صحبت‌های خود را کوتاه کنید و به دیگران اجازه‌ی صحبت بدهید تا دوباره صدای شما از طرف مدیر گرفته نشود.

  1. اضافه کردن دوستان به اتاق گفتگو

و در آخر اگر کسی را می‌خواهید وارد اتاق گفتگو کنید، باید روی علامت + زده و او را از لیست دوستان خود به اتاق گفتگو اضافه نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *