بعد از سخت افزار داخلی کامپیوتر، شاید هیچ چیز به اندازه‌ی یک موس خوب نتواند شما را در بازی‌های رقابتی کمک کند. اما بهترین موس‌های بازار در بازه‌های مختلف قیمتی، کدام‌ها هستند و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند؟

در یک موس مخصوص بازی به دنبال چه ویژگی‌هایی هستیم

  • فرم: موس باید از نظر ابعاد و همچنین فرم مناسب باشد و راحتی را هم برای چپ‌دست‌ها و هم برای راست‌ دست‌ها فراهم کند.
  • با سیم یا بدون سیم بودن: تنها موس‌های بی‌سیمی در این لیست آورده شده که کیفیتی بسیار خوب و بدون لگ دارند. در غیر این صورت همیشه برای بازی به دنبال موس‌های سیمی باشید.
  • نرم حرکت کردن: موسی باید سنگین نباشد و بتوان به راحتی آن را حرکت داد.
  • امکانات اضافی: داشتن کلیدهای اضافی، نورپردازی مناسب و نرم‌افزار شخصی سازی چیزهایی هستند که در حال حاضر از نظر بازی‌خورها از اهمیت بالایی برخوردارند.

Razer Viper Ultimate بهترین انتخاب

Razer Viper Ultimate

Razer Viper Ultimate موسی گران‌قیمت است که امکانات و عملکردی عالی دارد که قیمت آن را کاملا توجیح می‌کند. سنسور این موس حساسیت 20 هزار DPI داشته و دقتی عالی در هدف‌گیری را برایتان فراهم خواهد کرد. این موس 75 گرم وزن داشته و دارای وایرلس با کیفیت فوق‌العاده عالی و بدون هیچ گونه لگی است. نورپردازی موس در پایین آن واقع شده و کلیدهای اضافی‌اش قابل برنامه ریزی هستند. باتری Razer Viper Ultimate نیز بعد از هر بار شارژ تا 70 ساعت کار خواهد کرد. اگر به دنبال یک انتخاب عالی هستند و هزینه‌ی آن نیز برایتان اهمیتی ندارد، مسلما باید این موس را تهیه کنید.

Cooler Master MM710 سبکترین موس

Cooler Master MM710

با 53 گرم وزن MM710 در میان موس‌های سبک وزن، کیفیتی عالی دارد که به خاطر نوع خاص راحی آن است. طراحی این موس شبیه به کندوی عسل بود که جا به جایی آن را به راحت می‌کند. در کنار عملکرد عالی، MM710 دارای دو کلید قابل برنامه ریزی است و اگر بخواهید نسخه‌ای از آن که داریا نورپردازی RGB است را تهیه کنید، آن نسخه 60 گرم وزن خواهد داشت.

Logitech G603 بهترین موس وایرلس

Logitech G603

نمی‌شود از موس‌های مخصوص بازی گفت و یک محصول از لاجیتک در میان آن‌ها نباشد.  G603 قیمتی به مراتب کمتر از وایپر دارد اما از همان تکنولوژی برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و به همین دلیل، به هیچ وجه تعللی در اجرای فرامین خود با این موس نخواهید داشت. G603 از دو باتری AA استفاه می‌کند و عملکرد آن در بازی بسیار عالی است. منتهی مشکل بزرگ آن این بوده که تنها برای راست‌ دست‌ها طراحی شده است.

SteelSeries Rival 3 رنج قیمتی متوسط

SteelSeries Rival 3

موس مخصوص بازی با قیمت مناسب به سختی پیدا می‌شود و اغلب موس‌های ارزان، کیفیت مناسبی ندارند. پس وقتی ما از موسی با قیمت مناسب اسم می‌بریم، یعنی موسی که 30 دلار قیمت دارد، عملکردی عالی داشته و نورپردازی نیز در آن تعبیه شده است. Rival 3 موس بسیار خوبی است که در بسیاری جهات، کاملا می‌تواند حتی بازیکن‌هایی که ساعت‌های طولانی در بازی‌های رقابتی شرکت می‌کنند را نیز راضی نگه دارد.

Razer Viper Mini موس کوچک

Razer Viper Mini

اول و آخر لیست ما به برند Razer  اختصاص دارد که همیشه محصولات مخصوص بازی آن، زبانزد هستند. این موس کوچک اما بسیار قوی که 61 گرم وزن داشته و دارای نورپردازی RGB هم هست، به هیچ وجه ارزان نبوده و به جز دیگر مدل Razer از تمامی موس‌هایی که معرفی کردیم گران‌تر است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *