در گذشته که موس‌ها شرایط متفاوتی داشتند، همه مجبور به استفاده از موس پد بودند، اما امروزه روی خیلی از میزها دیگر خبری از این وسیله نیست و کاربران موس خود را روی میز به همان صورت استفاده می‌کنند. اما امروز ما دلایلی را برای شما بر خواهیم شمرد که مشخص می‌کند، استفاده از موس پد فواید زیادی دارد و بهتر است دوباره به استفاده از این وسیله رو بیاوریم.

  1. راحتی بیشتری که موس‌پدها برایتان به همراه خواهند داشت

یکی از دلایل درد مچ دست برای کسانی که طولانی مدت از موس استفاده می‌کنند، سختی میزی است که دست خود را روی آن می‌گذارند. یکی از کاربردهایی که موس برای کاربران حرفه‌ای دارد این است که با سطح نرم‌تر خود این درد را کاهش داده و از آسیب‌های بیشتر به مچ جلوگیری می‌کند. البته برای این دسته کاربران، همیشه پدهای خاص ارگونومیک یا موس پدهایی که جای استراحت مچ دست دارد نیز پیشنهاد می‌شود.

این پدهای خاص به گونه‌ای هستند که باعث می‌شوند مچ دست شما بیش از حد خم نشده و یک لایه نرم زیر دستتان قرار می‌گیرد که تا حد زیادی مشکل درد را برایتان حل می‌کند.

  1. موس پدها از میزتان محافظت می‌کنند

کشیدن موس روی میز نه تنها صدای روی اعصابی دارد، بلکه به مرور میز شما را نیز دچار مشکل خواهد کرد. مخصوصا اگر یک میز سفیدرنگ زیبا داشته باشید، بعد از مدتی متوجه می‌شوید، جایی که زودتر از قیافه می‌افتد، همین بخشی است که موس روی آن قرار می‌گیرد.

موس پدهای بزرگ که برای بخش زیادی از میز مورد استفاده قرار می‌گیرند، گزینه‌ای عالی برای کسانی هست که هم راحتی را طلب می‌کنند و هم روی میز خود حساس هستند! فراموش نکنید که موس پدی که از قیافه افتاده را خیلی راحت تر از میز می‌توان تعویض کرد!

  1. موس پدها موس شما را تمیز نگه می‌دارند

بعد از مدتی که از موس استفاده می‌کنید، این وسیله به مرور کثیفی، خاک و خیلی چیزهای دیگری که روی میز است را به خود می‌گیرد. جدا از مشکلات عمومی این کثیفی‌ها، خاک میز به راحتی می‌تواند در مدتی نه چندان طولانی روی دقت موس نیز تاثیر گذاشته و آن را دچار مشکل کند. موس پدها به خوبی می‌توانند تاثیر بسزایی در کم کردن این مشکل داشته باشند و همچنین شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را بشویید و تمیز کنید و دوباره به زیر موس برگردانید.

  1. تاثیر شایان موس‌پد در عملکرد بازی‌خورها

اگر خیلی بازی می‌کنید و در بین بازی‌های خود به عناوین تیراندازی یا استراتژی سریع علاقه‌ دارید باید بدانید که موس‌پدها تاثیری بسیار زیادی در عملکرد بازی شما خواهند داشت. بافتی که در موس پدها به کار می‌رود بر حرکت آن‌ها و دقتی که در تیراندازی خواهید داشت تاثیر مثبت گذاشته و در نهایت به برنده شدنتان کمک خواهد کرد.

البته موس‌ پدها اندازه و کیفیت‌های مختلفی دارند و این روزها پدهایی مخصوص بازی با نورپردازی هم ارائه شده‌اند تا به زیبایی میز نیز کمک کنند.

  1. موس پدهایی برای شارژ بی‌سیم موس

به طور کلی خیلی‌ها موس‌های بی‌سیم را به خاطر پاسخگویی با تاخیر یا عملکرد ضعیف‌تر نسبت به موس‌های سیم دار و همچنین گران‌تر بودن، به شما پیشنهاد نمی‌کنند. اما یکی از مشکلات آزاردهنده در مورد این موس‌ها این است که گاهی اگر یادتان برود آن‌ها را شارژ کنید، ممکن برای مدتی بدون موس بمانید.

این مهم به خاطر وجود موس‌پدهایی که به صورت بی‌سیم موس را شارژ می‌کنند تا حد زیادی رفع شده است و شما می‌توانید با خرید این گونه پدها، خیالتان را بابت شارژ موس راحت کنید.

نکات منفی در مورد موس پدها

البته همیشه در کنار نکات مثبت، موارد منفی نیز در مورد تجهیزات وجود دارد. مهم‌ترین مشکل در مورد موس پدها این است که برای بعضی‌ها کلا نمی‌توان آن را تجویز کرد. برای کسانی که از لپتاپ استفاده می‌کنند و دائما دستگاه را تغییر می‌دهند برایشان سخت است تا هر جا نشستند در کنار موس، موس پد را نیز از کیف در بیاورند.

همچنین خیلی از موس‌پدها ظاهر میز شما را نیز به هم می‌ریزند که البته این نکته با یک خرید بهتر و مناسب‌تر، قابل حل است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *