نمایشگرهای 4K به تدریج در حال تبدیل شدن به استاندارد تازه در میان نمایشگرها هستند. اما اگر بخواهیم، بهترین نمایشگرهای 4K را به شما معرفی کنیم، حتما باید آن‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار دهیم. پس با این حساب، بدون فوت وقت به سراغ بهترین نمایشگرهای 4K در سال 2021 برویم.

بهترین کیفیت برای گیمرها: Acer Predator X27

این نمایشگر 27 اینچی فوق‌العاده جذاب، با کیفیت تصویر 4K UHD، پشتیبانی از G-Sync، رفرش ریت 144Hz، کیفیت نور فوق‌العاده عالی و در یک کلام، چشم نواز، انتخابی فوق‌العاده برای گیمرهایی است که همه چیز را در کنار هم می‌خواهند. البته برای استفاده از این نمایشگر به دو چیز نیاز دارید، یکی این که باید هزینه‌ی سنگین 1950 دلاری‌اش را به جان بخرید و همچنین دستگاهی خیلی قوی باید داشته باشید تا بتواند از پس آن بر بیاید.

Acer Predator X27

بهترین نمایشگر با قیمت مناسب : Acer Predator XB3 (XB273K)

در مقابل آن نمایشگر گران‌قیمت، 630 دلار برای این مدل خیلی عالی به نظر می‌آید. این نمایشگر هم 144Hz است و در اندازه 27 اینچ ارائه شده است. با این حال تفاوت‌هایی میان این مدل و X27 وجود دارد که تفاوت قیمت را معنی می‌کند. اولی بخش‌های سیاه تصویر است که می‌توانست بهتر باشد، پورت‌های این نمایشگر محدود است و قدرت روشنایی نیز خیلی بالا نیست. اما در مجموع این محصول، نمایشگری فوق‌العاده عالی بوده که برای گیمرهای یک انتخاب خیلی خوب محسوب می‌شود.

Acer Predator XB3 (XB273K)

برای تولید کنندگان محتوای گرافیکی: Dell UltraSharp 27 4K PremierColor (UP2720Q)

این محصول 1600 دلاری با کیفیت رنگ خارق‌العاده‌ای که دارد و همچنین ابزارهایی که برای تنظیم رنگ در آن گنجانده شده، یک انتخاب عالی برای تولیدکنندگان محتوا و تدوینگران است. دو پورت تاندرلوت 3 به همراه پورت‌های متنوع دیگر، آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد و همچنین نسبت تصویر 16:9 باعث می‌شود تا تدوین ویدیوها در آن کار راحت‌تری باشد. البته خبری از رفرش ریت بالا برای گیمرها در این محصول نیست، چون UP2720Q عملا برای کار دیگری طراحی شده است.

Dell UltraSharp 27 4K PremierColor (UP2720Q)

برای کسب و کارها: Dell UltraSharp 32 4K USB-C Monitor (U3219Q)

قیمت حدودا 800 دلاری برای یک نمایشگر 32 اینچ 4K با تصویری شفاف و چشم نواز، خیلی بالا به نظر نمی‌آید، مخصوصا این که از نظر کیفیت عکس، روشنایی و شفافیت عالی بود و پروفایل‌های HDR نیز دارد. این محصول برای انجام چند کار همزمان عالی بوده و حتی گیمرها هم با توجه به پشتیبانی از G-Sync نیز می‌توانند از آن به خوبی بهره ببرند، هر چند رفرش ریت آن سرعت متوسط 60Hz را داراست.

Dell UltraSharp 32 4K USB-C Monitor (U3219Q)

بهترین محصول برای عکاسان و گرافیست‌ها: ViewSonic VP2785-4K

ViewSonic VP2785-4K یک انتخاب عالی برای عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای است که می‌خواهند یک نمایشگر 4K با امکانات بسیار عالی تنظیمات رنگ، قیمت نسبتا مناسب و کیفیت عالی در اختیار داشته باشند. این محصول 99 درصد از رنگ‌های Adobe RGB را پوشش داده و 95 درصد از رنگ‌های DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. استند بسیار خوبی نیز برای آن طراحی شده که می‌توانید آن را در هر حالتی قرار دهید. متاسفانه این نمایشگر اسپیکر نداشته، کیفیت افکت HDR آن متوسط است و از Gsync نیز پشتیبانی نمی‌کند.

ViewSonic VP2785-4K

خفن‌‌ترین نمایشگر مخصوص بازی 4K: HP Omen X Emperium 65 Big Format Gaming Display (BFGD)

این محصول 4750 دلاری، یک نمایشگر معمولی نیست. یک غول 65 اینچی است که با کیفیتی باورنکردنی ارائه شده و سرعت رفرش ریتی برابر با 120Hz دارد! کیفیت تصویر این نمایشگر فوق‌العاده عالی بود ابزارهای استریم Nvidia Shield نیز به صورت داخلی در آن تعبیه شده است. در مجموع HP Omen X Emperium 65 یک محصول بی‌نظیر است که البته قیمتی کم‌نظیر نیز دارد.

4K: HP Omen X Emperium 65 Big Format Gaming Display (BFGD)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *