در مطالب قبل به بررسی مفاهیم کلیدی در دیجیتال مارکتینگ پرداختیم و گفتیم این حوزه شامل تمامی رفتار و اعمالی می‌شود که با استفاده از ابزار و روش‌های حوزه دیجیتال به بهبود کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات کمک کنند. در دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی هستند که در دسترس شما قرار می‌گیرند و باید سعی کنید از آنها به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنید. استفاده از تمامی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در موقعیت مناسب می‌تواند تاثیر بسیاری زیادی در آمار فروش سایت و محصولات شما داشته باشد. یکی از روش‌های بسیار رایج برای معرفی محصولات در بحث دیجیتال مارکتینگ، استفاده از صفحات فرود است که در فروش یک محصول بسیار موثر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت صفحات فرود بپردازیم و چندین راه‌حل برای بهینه‌سازی چنین صفحات را خدمت شما کاربران بیان کنیم.

صفحات فرود (Landing Page) چیست؟

صفحات فرود یا Landing Page صفحاتی هستند که سبب فرود کاربران از سایت‌های دیگر به سایت شما می‌شوند در واقع صفحاتی که بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده در سایت‌ها یا صفحات دیگر به آن متصل هستند و سبب جذب کاربران می‌شود صفحات فرود گفته می‌شود که مادر بخش وردپرس به شما آموختیم چگونه به سادگی یک لندینگ پیج برای وبسایت وردپرس‌تان بسازید. صفحات فرود معمولا جدا از صفحات دیگر سایت طراحی می‌شوند که به همین دلیل ساختار قالب اصلی سایت را ندارند! به طور مثال منوهای سایت، فوتر سایت و بخش‌های دیگر سایت در آن لحاظ نمی‌شوند.

استفاده از صفحات فرود برای معرفی یک محصول خاص برای فروشگاه‌های اینترنتی

یکی از مواردی که صفحات فرود در آنها کاربرد بسیار دارند، استفاده از آنها در فروشگاه‌های اینترنتی برای معرفی یک محصول خاص است! چنین صفحاتی معمولا از تبلیغات اینترنتی ارائه شده در سایت‌های دیگر بوجود می‌آید که کاربران زیادی را به این صفحه منتقل می‌کنند. در این صفحه ویژگی‌های برجسته محصول درج می‌شود که سبب می‌شود تا کاربران در صورت علاقه از صفحه اصلی خرید آن محصول بازدید و در نهایت اقدام به خرید آن محصول کنند. بنابراین صفحات فرود به افزایش فروش محصول و در نتیجه افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات فروشگاه آنلاین بسیار مفید هستند. البته استفاده از آنها باید به صورت استاندارد و بهینه صورت بگیرد که در ادامه این مقاله به آموزش بهینه‌سازی صفحات فرود خواهیم پرداخت. بهینه‌سازی صفحات فرود به افزایش نرخ فروش و کلیک شما کمک خواهد کرد، بنابراین باید سعی کنید پیش از انتشار صفحات فرود خود ابتدا به بهینه‌سازی صفحات فرود سایت خود کنید و سپس اقدام به ارائه تبلیغات به سایت‌های دیگر کنید.

بهینه‌سازی صفحات فرود برای کاربران

پیش از هر اقدامی ابتدا باید رفتار مخاطبان خود را در مواردی که سبب هیجان کاربر می‌شود بشناسید تا بتوانید بهترین متن‌ها، عنوان‌ها و تصاویر را در صفحات فرود خود استفاده کنید. در این مقاله چندین مرحله از رفتار کاربران را برای شما بررسی می‌کنیم تا سپس به بررسی آموزش بهینه‌سازی آن بپردازیم.

شناخت اهداف کسب‌وکار

اولین و مهم‌ترین موردی که در زمینه ایجاد صفحات فرود باید بدانید، شناخت اهداف کسب‌وکار خودتان است. اهداف کسب‌وکار دقیقا همان خدماتی است که شما برای کسب درآمد از طریق کاربران ارائه می‌دهید. نوع مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که مخاطبان شما دقیقا چه قشری از مردم را تشکیل می‌دهند تا بتوانید در تولید محتوای مربوط به صفحات فرود خود متناسب با فرهنگ و دانش آن قشر از مردم بنویسید. همچنین در ارائه تبلیغات برای صفحات فرود خود نیز باید بدانید که ایجاد کمپین تبلیغاتی چه فوایدی برای شما دارد و در حقیقت به دنبال چه اهدافی هستید! همچنین باید بدانید کمپین‌های تبلیغاتی چه مشکلاتی را قرار است برای شما حل کند یا کدام ارزش‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

شناخت مخاطبان کسب‌وکار خود

در بخش قبلی به شناخت مخاطبان اشاره کردیم اما در کنار قشر مخاطبان خود، باید از علایق و مواردی که سبب ایجاد انگیزه در مخاطبان شما می‌شود، آگاهی کامل داشته باشید. همچنین سعی کنید سوالات احتمالا کاربران خود را حدس بزنید یا از طریق صفحات مجازی خود از آنها بپرسید! با اینکار به راحتی می‌توانید پاسخ سوالات آنها را در بخشی از صفحات فرود خود درج کنید تا پیش از مطرح شدن سوال توسط کاربران به صورت مستقیم، پاسخ آنها را داده باشید.

جلب توجه مخاطبان صفحات فرود با استفاده از عنوان‌های جذاب و کوتاه

همیشه استفاده از عنوان‌های جذاب و در عین حال مختصر راه‌کاری بسیار حرفه‌ای و مفید برای جذب نظرات کاربران مختلف بوده است. در طراحی صفحات فرود سایت خود نیز سعی کنید از عنوان‌های جذاب و کوتاه استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید نظرات کاربران خود را جلب کنید. مثالی که بخواهیم برای این مورد برای درک بهتر شما کاربران گرامی بیاوریم، متن‌های کوتاهی هستند که در کنار فروشگاه‌های واقعی درج شده‌اند! بسیاری از افراد پس از دیدن تخفیف‌های ۷۰درصدی یک فروشگاه لباس از آن بازدید می‌کنند و همین امر موجب افزایش فروش صاحب فروشگاه می‌شود.

استفاده از سرفصل‌ها به صورت متن به جای تصاویر

یکی از مواردی که در بهینه‌سازی متن مطرح می‌شود، استفاده از عنوان‌های به صورت متن به جای استفاده از تصاویر است! استفاده از تصاویر علاوه بر اینکه ممکن است سرعت بارگذاری یک صفحه فرود را پایین بیاورد، ممکن است در نمایش موبایل نیز به صورت کامل نمایش داده نشود که از ارزش صفحات فرود شما می‌کاهد. از طرفی استفاده از متن با تگ‌های H1 یا H2 می‌توانید به جذب ترافیک از طریق موتور جستجو برای سایت شما نیز بسیار مفید و موثر باشد؛ زیرا استفاده از تگ‌های Heading اهمیت یک موضوع را برای موتورهای جستجو نمایش می‌دهد که در صورت شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پرترافیک می‌توانید به افزایش ترافیک صفحات فرود و در نتیجه افزایش درآمد حاصل از فروش آن محصول کمک زیادی کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌های بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که در مقاله دیگر به تکمیل آن خواهیم پرداخت. امیدواریم مفاهیم مطرح شده در این مقاله مفید واقع شده باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *