ادوبی مثل سال‌های گذشته، نسخه‌ی جدید از فتوشاپ CC را ارائه کرده که در آن قابلیت‌های جالبی اضافه شده است. برخلاف همیشه، بخش بزرگی از این قابلیت‌ها به افراد مبتدی برتری می‌دهد و تنها روی افراد حرفه‌ای زوم نشده. اما مهم‌ترین چیز در مورد فتوشاپ 2021، ارتقای محسوس عملکرد هوش مصنوعی در آن است که به شکل چشم‌گیری شما را برای سرعت بخشیدن به ویرایش عکس، یاری می‌کند.

فتوشاپ 2021

فتوشاپ نسخه 22 که با نام فتوشاپ 2021 شناخته می‌شود، مسملا یکی از بهترین برنامه‌های گرافیکی در دنیای امروز است که از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. از مهم‌ترین گزینه‌های اضافه شده در این نسخه می‌توان به Neural Filters، تعویض آسمان، پیشرفت در Refine Edge Selections و تغییراتی در پنل‌های مختلف اشاره کرد.

Neural Filters تعریف جدیدی در زمینه‌ی فیلترگذاری و ساخت آثار دیجیتال به وجود می‌آورد و مهم‌تر این که این امکان در محیط خود فتوشاپ بوده و نیازی به پلاگین اضافی برای علمکردها نیست. نسخه اول Neural Filters دارای فیلترهای مختلف و زیادی است که البته همه هنوز به صورت بتا عرضه شده‌اند. با این حال گفته می‌شود فیلترهای بیشتری نیز به این جمع اضافه می‌شوند.

یکی از نکات جذاب در مورد Neural Filters این است که عملکرد آن بدون آسیب رساندن به لایه اصلی انجام شده و مثل ماسک عمل می‌کند و شما همیشه به نسخه اصلی دسترسی دارید و می‌توانید ماسک را نیز ویرایش کنید.

Smart Portrait یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نسخه‌ی جدید فتوشاپ برای کسانی است که به صورت حرفه‌ای کار ریتاچ انجام نمی‌دهند، اما می‌خواهند سریع به یک نتیجه معقول در عکس‌هایشان برسند. شما به راحتی می‌توانید با این ابزار، پوست صورت را بهتر کنید و حتی تغیراتی در فرم صورت نیز ایجاد کنید. چیزی که در عکس زیر می‌بینید، گوشه‌ای از عملکرد Smart Portrait محسوب می‌شود.

در کار Smart Portrait فیلترهای بیشتری نیز در  Neural Filters هستند که می‌توانند تاثیری روی کار شما بگذارند و بسیار کاربردی نیز هستند. مثل آن‌هایی که به شما این امکان را می‌دهند تا عکس‌های آسیب دیده را بهبوبد ببخشید یا میزان نویز در تصویر را کم کننید.

فراموش نکنید که یکی از جذاب‌ترین امکانات اضافه شده به فتوشاپ، قبلا توسط پلاگین‌های مختلف ارائه شده بود، اما امکان تغییر آسمان آن هم در قالب خود فتوشاپ، فوق‌العاده لذت بخش و عالی است. این کار به شکل بسیار خوبی صورت می‌گیرد و واقعا عملکرد چشم‌گیری دارد. خود برنامه 25 آسمان در اختیار شما می‌گذارد، اما شما می‌توانید عکس آسمانی که می‌خواهید را به کار خود اضافه کنید.

هر عملکرد جدیدی که روی فتوشاپ می‌بینید، خواهید فهمید که عملکرد هوش مصنوعی این برنامه در آنالیز کردن عکس‌های شما بسیار عالی است. همین امر را شما در Select Object و ماسک کردن می‌بینید که اگر چه در نسخه 2020 پیشرفت چشم‌گیری داشت، اما در نسخه 2021 به قدری خوب کار می‌کند که احتمال میزان کار شما برای جدا کردن شخصیت‌ها از پس زمینه را تا حد زیادی کم می‌کند. شما با یک انتخاب ساده در چند ثانیه می‌توانید بخش‌های مختلف تصویر را از پس زمینه به بهترین شکل جدا کنید و سپس با تغییر در اسلایدرهای تنظیمات، به بهترین نتیجه برسید.

پنل Discover جدید فتوشاپ 2021 تغییرات زیادی داشته و برای یادگیری و همچنین جستجو در مورد نکات مختلف، عملکرد بهتری دارد. پیشنهادات و نمایش آن نیز بهتر شده و به شما برای یادگیری به صورت پله پله کمک می‌کند.

یکی دیگر از امکانات جالب توجه در مورد فتوشاپ 2021، Pattern Preview است. در گذشته برای ساخت پترن شما مشکل بزرگی داشتید و آن هم این بود که آیا توالی پترن‌ها به درستی انجام می‌گیرد و شما برش‌های درستی زده‌اید یا نه. حالا با Pattern Preview در همان لحظه این مهم برایتان به نمایش در می‌آید و کار را برای گرافیست‌ها بسیار ساده کرده است.

البته پیشرفت‌های فتوشاپ در لایه‌های درونی بسیار بیشتر بوده است، مخصوصا در زمینه‌ی پنل‌ها و عملکرد بعضی ابزارهای قدیمی. ساختار کلی مارکت‌ پلیس پلاگین‌ها هم تغییر کرده و با توجه به این تغییرات، شاهد عملکرد بهتر پلاگین‌ها هم باشیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *