همیشه شبکه‌های اجتماعی را بر اساس امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، برای دسته‌ای خاص از مردم بیشتر پیشنهاد می‌کنند. با توجه به این که گرافیست‌ها همیشه امکاناتی خاص را می‌طلبند تا بتوانند کارهای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و بهتر دیده شوند، شبکه‌های اجتماعی متفاوتی نیز وجود دارد که بیشتر برای این نوع کاربران پیشنهاد می‌شود و ما در این نوشته قصد معرفی آن‌ها را داریم.

  1. Dribbble

به طور کلی برنامه‌های زنده‌ی مخصوص بازی این روزها طرفداران زیادی دارد. اگر چه با توجه به محدودیت‌های اینترنت در ایران کمی اینکار سخت است، اما باید در نظر بگیرید که تمرکز شما باید روی برنامه‌های مختلفی باشد که در حال اجراست و شما نیز پا به پای دیگر رقبایتان باید در این برنامه‌ها شرکت کنید. یکی از نمونه‌های تازه‌ی آن، بازی Fall Guys است که به سرعت رشد کرد و کسانی که به صورت زنده از همان روزهای اول آن را پوشش دادند، توانستند موفقیت خوبی برای کانال‌های خود کسب کنند.

شرکت در مسابقات مختلف آنلاین و همچنین استریم‌های روزانه با مدت طولانی نیز می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

  1. Pinterest

اگر بتوانید پل‌های ارتباطی با گیمرها و استریمرهای معروف یا حتی کم‌تر معروف بزنید و با آن‌ها به بازی مشغول شوید، با نشان دادن قابلیت‌ها و همچنین شکل اجرایتان، می‌توانید کاربران بیشتری به سمت خود جذب کنید. این کار هم شما را به جمع دیگری از کاربران مواجه می‌کند و هم این که استریم‌های دو یا چند نفره، جذابیت بیشتری برای بینندگان دارد.

  1. Instagram

شوخ طبعی به طور کل در شبکه‌های مجازی جواب می‌دهد. مخصوصا این که عمده مخاطبین شما قشر جوان و نوجوان خواهند بود و شما می‌توانید با اجرای میم در بازی و همچنین شوخ طبعی هنگام استریم، خیلی بیشتر مقبل قبول واقع قرار بگیرید. یکی از نمونه‌های بارز آن Muslek است که اگر چه بازیکن فوق‌العاده‌ای در فورتنایت نیست، اما اجرای خاص و متفاوتش باعث شده تا یکی از پردرآمدترین استریمرها در میان گیمرها باشد.

  1. Tumblr

موفقیت شما تنها به اجرای استریم و بازی کردن خلاصه نمی‌شود و شما باید بتوانید محتوای مخصوص دیگر شبکه‌های اجتماعی تولید کرده و همچنین با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید. برای این مهم اینستاگرام و توییتر ابزارهایی عالی هستند. همچنین فراموش نکنید که اگر کاربران شبکه‌های اجتماعی دیگر خود را نیز رشد دهید، می‌توانید در کنار شبکه‌های ویدیو محور، از طریق دیگر شبکه‌ها نیز درآمد زایی داشته باشید.

  1. Behance

فراموش نکنید که یک گیمر باید سرشار از احساسات بوده و نظرات خود را بی پرده بگوید. اگر بازی ایرادی دارد یا دچار باگ شده یا از آپدیت جدید خوشتان نمی‌آید، حتما آن را بازگو کنید. تنها به تعریف و تمجید از بازی‌ها نپردازید و به نقد آن‌ها نیز بپردازید.

  1. Slideshare

فراموش نکنید، به عنوان کسی که به صورت زنده به بازی رقابتی مشغول خواهید شد، اشتباه کردن بخشی از زندگی روزمره‌تان می‌شود و خیلی‌ها ممکن است اشتباهات شما را به سخره بگیرند. مخصوصا در اول کار این مورد ممکن است برایتان آزاردهنده باشد، اما سعی کنید، این شوخی‌ها را به نبردی برای خود و دیگران تبدیل نکنید و از آن‌ها استقبال کرده و بهشان بخندید. در نهایت شما با همین شوخی‌ها نیز دیده خواهید شد.

  1. LinkedIn

جدا از استریم‌هایی که روی یوتیوب یا هر پلت‌فرم ویدیویی که در آن فعالیت خواهید کرد، شما باید به صورت منظم در شبکه‌های مختلف محتوا آپلود کنید. در خود یوتیوب کلیپ‌هایی از بهترین بخش‌های بازی‌تان را به صورت ویدیو بگذارید، کلیپ‌های کوتاه از بخش‌های خنده دار بازی را روی توییتر و اینستاگرام پست کنید و در نهایت پست‌های آموزشی، پست‌های مربوط به آپدیت‌ها و چیزهای مختلف را آماده کرده و آن‌ها را پست کنید. فراموش نکنید، برای موفقیت باید این کار را به شغل خود تبدیل کنید، پس در طول روز زمان زیادی برای تولید محتوا باید صرف کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *