مطالب مهم‌ترین بخش هر سایت را تشکیل می‌دهند و می‌توان از آنها به عنوان مهم‌ترین محتوای هر سایتی یاد کرد. مطالب سایت می‌توانند بیشترین درصد از ترافیک یک سایت را به خود جذب کنند و با استفاده از آن و ادغام مفاهیم بازاریابی محتوا و سئو می‌توان به ترافیک بالایی از طریق موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از سایت‌ها به مناسبت‌های مختلفی بر روی سایت کدهای تخفیف برای محصولات را به همراه تبریک آن مناسبت‌ درج می‌کنند که ممکن است پس از مدتی نیاز به حذف آن از روی سایت داشته باشند. اگر مدیریت یک سایت بخواهد بخشی از زمان خود را به بررسی زمان مناسبت‌ها و همچنین حذف آنها از روی سایت اختصاص دهد، ممکن است زمان زیادی تلف شود و همچنین ممکن است نتواند در زمان مناسب مطلب مربوط به آن مناسبت را بر روی سایت درج کند! اهمیت انتشار محتوای مناسب‌ها در زمان مناسب به این دلیل است که اکثر کسب‌وکارها در کنار سایت، در صفحات مربوط به هواداران خود در شبکه‌های اجتماعی زمان انتشار محتوا و کدهای تخفیف در سایت را مشخص می‌کنند. وردپرس به صورت پیشفرض امکان زمان‌بندی برای انتشار محتوای سایت را در خود تعبیه کرده‌ است و می‌توانید برای انتشار مطالب خود از این قابلیت استفاده کنید؛ اما قابلیت حذف خودکار مطالب از روی سایت به صورت خودکار در هسته آن تعبیه نشده است! در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد تاریخ انقضا برای مطالب سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه Post Expirator

افزونه Post Expirator یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد زمان انقضا برای مطالب سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه کاربردی به صورت رایگان ارائه شده و در مخزن وردپرس نیز به ثبت رسیده است و توانسته است از میان +۸۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۴ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه Post Expirator

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا از طریق مخزن وردپرس اقدام به دانلود و نصب آن در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام Post Expirator نمایان می‌شود که از طریق بخش تنظیمات در پیشخوان وردپرس در دسترس است. با ورود به این بخش تنظیمات این افزونه قابل مشاهده است .

General Settings

در این بخش تنظیمات اصلی و کلی افزونه در دسترس است که پیش از استفاده از افزونه باید آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

Defaults

در این بخش نیز تنظیمات پیش‌فرض در دسترس است که می‌توانید آن را تنظیم کنید.

  • Date Format: در این بخش باید فرمت مربوط به تاریخ سایت وردپرسی خود را تنظیم کنید؛ افزونه به صورت پیش‌فرض از فرمت تاریخ تعیین‌شده در تنظیمات وردپرس فراخوانی می‌شود. همچنین در جلوی این بخش نوع نمایش تاریخ انتخابی شما نمایش داده می‌شود.
  • Time Format: در این بخش باید فرمت مربوط به ساعت سایت وردپرسی خود را تنظیم کنید؛ افزونه به صورت پیش‌فرض از فرمت تاریخ تعیین‌شده در تنظیمات وردپرس فراخوانی می‌شود.
  • Default Date/Time Duration: در این بخش می‌توانید نوع زمان انقضای مطالب سایت وردپرسی خود را تنظیم کنید.
  • None: با انتخاب این گزینه تنظیمات پیش‌فرض افزونه بر روی انقضای مطالب اعمال می‌شود.
  • Custom: با انتهاب این گزینه نیز می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را بر روی مطالب خود اعمال کنید.
  • Post/Page Publish Time: با استفاده از این گزینه نیز می‌توانید زمان انقضای هر مطلب یا صفحه ایجاد شده در سایت وردپرسی خود را در کنار زمان انتشار آن تنظیم کنید.
  • نحوه دسترسی ویرایش به نویسنده‌ها پس از تایید پست در وردپرس

Category Expiration

در این بخش تنظیمات انقضای دسته‌بندی‌ها قابل دسترسی است که می‌توانید مطالب یک دسته خاص را بر اساس تنظیمات اعمال‌شده از سایت پنهان کنید.

  • Default Expiration Category: در این بخش می‌توانید انقضای پیش‌فرض را بر روی برخی از دسته‌بندی‌های سایت اعمال کنید؛ برای این‌کار کافی است دسته موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • Expiration Email Notification:این بخش مربوط به تنظیمات نوتیفیکیشن و اعلان ایمیل‌های ارسالی مربوط به انقضای مطالب است که در صورت نیاز باید گزینه‌های مختلف آن را تنظیم کنید.
  • Enable Email Notification: در این بخش می‌توانید نوتیفیکیشن و اعلان ایمیل‌های ارسالی مربوط به انقضای مطالب سایت وردپرسی خود را فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی کنید؛ با فعال‌سازی این بخش می‌توانید ارسال ایمیل را برای برخی از کاربران خود فعال کنید.
  • Include Blog Administrators: در این بخش می‌توانید تمامی کاربرانی را که نقش‌کاربری مدیریت کل را در سایت وردپرسی شما به عهده دارند را برای ارسال اعلان و نوتیفیکیشن اطلاع‌رسانی تنظیم کنید. در صورتی که این بخش را غیرفعال کنید، تنها برای مدیریت اصلی سایت ایمیل اطلاع‌رسانی مربوط به انقضای مطالب ارسال می‌شود.
  • آیا می‌خواهید اسم نویسنده را از پست‌های وردپرس حذف کنید؟
  • Who to notify: با استفاده از این بخش نیز می‌توانید علاوه بر مدیران سایت وردپرسی خود، ایمیل کاربران دیگر نظیر ناظران سایت خود را وارد کنید تا ایمیل مربوط به انقضای مطالب سایت وردپرسی شما به آنها نیز ارسال شود.

استفاده از ابزار زمان‌بندی مطالب برای انتشار سایت یکی از موارد بسیار مهمی است که به شما در زمینه افزایش سرعت ایندکس مطالب در موتور جستجو نیز کمک زیادی می‌کند. همچنین گاهی در سایت نیاز به حذف برخی از مطالب یا به عبارتی دیگر انتشار موقت مطالب و حذف آنها پس از مدت معین خواهید داشت. در این مقاله به معرفی برخی از بخش‌های یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد زمان انقضا برای سایت وردپرسی خود خواهید بود و در مقالات دیگر به بررسی بخش‌های دیگر  این افزونه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *