شبکه ارتباطی تلگرام یکی از شبکه‌های بسیار رایج در میان کاربران ایران و جهان است که در گوگل‌پلی و استورهای ایرانی نیز قابل دسترسی است. وجود تعداد بالای کاربران این شبکه اجتماعی سبب شده است تا افراد فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به روش‌های مختلفی از این شبکه ارتباطی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی چندین روش بسیار موثر در زمینه تبلیغات تلگرام بپردازیم تا اگر قصد دارید در کانال‌های این شبکه تبلیغات خود را نمایش دهید، مناسب‌ترین و پربازده‌ترین راه‌حل را برای خود انتخاب کنید.

تبلیغات تلگرام بر اساس تعداد بازدید

یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی که از دیدگاه‌های مختلف یک روش بسیار موثر و مفید به حساب می‌آید، روش تبلیغات تلگرام بر اساس تعداد بازدید صورت گرفته از آن تبلیغ است. در این روش تبلیغاتی کاربر تبلیغات خود را به یک کانال ارائه می‌کند و آن کانال با نمایش آن تبلیغ، هنگامی که عدد مربوط به بازدید به عدد توافقی رسید تبلیغات شما را حذف می‌کند. این روش به شما کمک زیادی می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی کنید. همچنین از دیدگاه‌های مختلفی می‌توانید مزیت‌های این روش تبلیغات تلگرام را مورد بررسی قرار داد که در ادامه به بررسی این دیدگاه‌های خواهیم پرداخت.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات تلگرام: اولین و مهم‌ترین موضوع در این روش از تبلیغات تلگرام به چشم می‌خورد، صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات و خرج‌کردن بودجه تبلیغات به صورت کاملا هدفمند است. در این روش می‌توانید به جای یک کانال، چندین کانال مرتبط با کسب‌وکار آنلاین خود را انتخاب کنید و با استفاده از روش تبلیغات تلگرام بر اساس تعداد بازدید کسب‌وکار خود را تا حد زیادی پیشرفت دهید. در این روش فرد تبلیغ‌دهنده کاملا مطمئن است که تمامی هزینه‌های او صرف نمایش تبلیغات شده است؛ حال فرض کنید بخواهید در تلوزیون تبلیغات بدهید! شما باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنید و ندانید چه تعداد بیننده تبلیغات شما را مشاهده کرده‌اند!
  • مزایای استفاده از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی مختلف – بخش اول
  • با هزینه‌های اندک نیز می‌توانید تبلیغات بدهید: یکی از مشکلاتی که کسب‌وکارهای کوچک با آن روبرو هستند، مشکل بودجه تبلیغاتی است که بسیار از افراد نمی‌توانند هزینه‌های سنگین تبلیغات را متحمل شوند. در این روش تبلیغاتی اصلا مهم نیست که بودجه شما چقدر است و می‌توانید با بودجه بسیار اندک نیز تبلیغات اینترنتی خود را نمایش دهید. فرض کنید بخواهید یکی از بیلیبوردهای تبلیغات در سطح شهر کسب‌وکار خود را برای مدت زمان مشخص اجاره کنید؛ در این روش هزینه‌های بسیار سنگینی را باید متحمل شوید که برای یک کسب‌وکار تازه‌کار و کوچک این امر عملا غیرممکن است و ریسک بسیار بالایی خواهد داشت.
  • از تبلیغات ارائه‌شده‌ی خود اطمینان دارید: یکی از مسائلی که در روش‌های تبلیغات آن کاربران را نگران می‌کند، بازدیدهای فیک و غیرواقعی است که در تبلیغات بنری این موضوع معمولا به چشم می‌خورد. در روش تبلیغات بازدیدی تلگرام شما خودتان می‌توانید تعداد بازدید صوت گرفته را مشاهده کنید و از صحت فرآیند تبلیغ اطمینان لازم را کسب‌ کنید.

تبلیغات تلگرام بر اساس تعداد کلیک

در این روش تبلیغات شما به ازای تعداد کلیک‌های صورت گرفته بر روی پست تبلیغاتی خود در کانال‌های تلگرام هزینه پرداخت می‌کنید. این روش تبلیغاتی به صورت مستقیم در تلگرام در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید از سیستم‌های تبلیغاتی استفاده کنید. این روش نیز مزیت‌های منحصر به فردی دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • هدفمندی تبلیغات: در این روش شما تنها به ازای تعداد کلیک صورت گرفته هزینه پرداخت می‌کنید و علاوه بر صرفه‌جویی در تبلیغات، می‌توانید بنر خود را بیشتر به کاربران نمایش دهید.
  • ارائه تبلیغات با توجه به بودجه تبلیغاتی کسب‌وکار خود: در این روش نیز معمولا مهم نیست که چقدر بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید و با هزینه‌های بسیار پایین نیز می‌توانید تبلیغات خود را در شبکه‌ ارتباطی تلگرام درج کنید.
  • مناسب‌ترین روش تبلیغات برای سایت یا اپلیکیشن: این روش تبلیغات شاید برای یک کانال مناسب نباشد! زیرا کاربر وارد کانال می‌شود و بدون عضویت در آن خارج می‌شود و در این بخش شما اگرچه هزینه کلیک را متحمل شده‌اید، اما بازدهی کافی برای شما نداشته است! این روش برای سایت و اپلیکیشن بسیار مناسب است که بتوانید از این طریق بازدید مناسبی را کسب کنید.

درج تبلیغات به صورت ساعتی در کانال‌های بزرگ تلگرام

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر و مفید در تلگرام، درج تبلیغات به صورت ساعتی در یک یا چند کانال بزرگ است؛ به طور مثال شما با مدیریت کانال توافق می‌کنید که به ازای هر ساعت تبلیغ شما، یک مبلغ معینی را پرداخت کنید. در این روش معمولا در چند ساعت اول بازدهی مناسب است!

استفاده از افراد مشهور و تاثیرگذار در تبلیغات تلگرام

یکی از روش‌های تبلیغاتی در بخش‌های مختلف، استفاده از افراد موثر در کسب‌وکار شما است. در هر زمینه فعالیتی افرادی هستند کاربران آن حوزه به خوبی آنها را می‌شناسند! از چنین افرادی بخواهید که در ازای شرایط توافقی کسب‌وکار شما را تبلیغ کنند.

در این مقاله به بررسی مفاهیم تبلیغات در تلگرام و همچنین معرفی روش‌های تبلیغات رایج در ایران برای تبلیغات تلگرام پرداختیم که اگر به دنبال رشد و پیشرفت کسب‌وکار آنلاین خود هستید، با شناخت صحیح از روش‌های تبلیغاتی بتوانید کسب‌وکار خود را هدفمند رشد دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *