هنگامی که سایتی را با ووکامرس WooCommerce یا شاپیفای Shopify راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است در ابتدا داشتن استراتژی کلمه کلیدی خیلی مهم به نظر نرسد. در حالی که نام محصولات، کلمات کلیدی شما هستند. علاوه بر این لازم است که بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. به عنوان مثال، فروش ضد آفتاب یک کلمه کلیدی است. مسئله‌ای که شما آن را حل یا پیشگیری می کنید، آفتاب سوختگی و سرطان پوست است. بنابراین، فروش ضد آفتاب کلمه کلیدی شماست. در این متن، ما یک رویکرد عملی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک فروشگاه آنلاین به ارائه می‌دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه‌های آنلاین چیست؟

پس از اینکه موقعیت خود را مشخص کردید و جایگاه خود را پیدا کردید، باید ایده بسیار خوبی از کلمات کلیدی اصلی فروشگاه Shopify یا WooCommerce خود داشته باشید. با انجام مقداری تلاش برای تعیین موقعیت فروشگاه آنلاین، به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید محصول یا توضیحات آن را برای مطابقت با یک بازار هدف خاص اصلاح کنید. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین خود، می‌توانید بفهمید که کدام کلمات در تمام مراحل فرایند خریداران به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

برای درک مفهوم تحقیق کلمات کلیدی بهتر است تعریفی ساده ارایه کنیم. فعالیتی که شما انجام می‌دهید تا فهرست گسترده‌ای از کلمات کلیدی را رتبه‌بندی و تهیه کنید، تحقیق کلمات کلیدی می‌نامیم. استراتژی کلمه کلیدی شما از این تعریف پیروی می کند، زیرا شامل تمام تصمیماتی است که بر اساس تحقیقات آن کلمه کلیدی برای فروشگاه آنلاین خود می‌گیرید و از اینجا بازاریابی جستجوی شما شروع می شود.

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاینی که در ووکامرس WooCommerce یا شاپیفای Shopify ساخته‌اید شامل چند مرحله می‌شود:

  • ماموریت کسب و کار خود را بنویسید.
  • با مشتریان بالقوه خود صحبت کنید.
  • فهرستی از تمام کلمات کلیدی که می‌خواهید پیدا شوند را تهیه کنید.
  • هدف جستجو را کشف کنید.
  • عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.
  • برای همه کلمات کلیدی صفحات فرود ایجاد کنید.
  • افزودن وبلاگ به فروشگاه شاپیفای Shopify

ماموریت فروشگاه اینترنتی شما چیست؟

ماموریت فروشگاه آنلاین شما شامل ایده‌هایی می‌شود که در مورد وب سایت و شرکت خود دارید. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکت‌های بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین با تصاویر برای کودکان حتی باید با غول‌های آنلاین مانند دیزنی رقابت کند. همچنین برای خرید یک گوشی در ایران با جستجوی نام آیفون، فروشگاه دیجی‌کالا را در خط اول گوگل خواهید دید. مطمئن باشید که این شرکت‌ها بودجه بیشتری برای بازاریابی و SEO را نسبت به یک فروشگاه آنلاین تازه کار دارند. رقابت در این بازارها چالش‌برانگیز و رتبه‌بندی آنها پیچیده است. همچنین توجه داشته باشید که اگر روی یک کلمه کلیدی خاص تصمیم به رقابت می‌گیرید، به این معنی نیست که کلمات کلیدی رقابتی دیگر را به طور کلی فراموش می‌کنید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید برای کلمه‌ای مثل کاپ‌کیک‌های شکلاتی بدون گلوتن و وگان، بدون تمرکز بر روی کلمه کاپ‌کیک و کاپ‌کیک شکلاتی بهینه‌سازی کنید. ممکن است قبلاً این کلمات کلیدی را با دسته‌بندی محصولات یا سایر بخش‌های ساختار سایت خود هدف قرار دهید. به این صورت ماموریت کسب و کار خود را بنویسید.

با مشتریان بالقوه خود صحبت کنید

مشتریان بالقوه شما می‌توانند بینش‌هایی را به شما ارائه دهند که ضروری هستند. صحبت ساده با آنها به شما این امکان را می‌دهد که در مورد خواسته‌ها و نیازهایشان بپرسید. در صحبت کردن می‌توانید عمیق‌تر به ذهن مشتریان خود وارد شوید. شما بیشتر از این که یک عبارت سرفصل را به ابزار سئو متصل کنید، برای تنظیم استراتژی سئوی خود بهره‌مند می‌شوید.

لیستی از کلمات کلیدی برای فروشگاه خود تهیه کنید

برای نوشتن این کلمات سعی کنید بر روی منافعی که برای مشتری به ارمغان می‌آورید تمرکز کنید، نه بر آنچه از دیدگاه خود می‌فروشید. به این صورت شما کلمات کلیدی را پیدا می‌کنید که به احتمال زیاد کاربران در جستجوهای گوگل استفاده می‌کنند. از خود بپرسید: این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول شما، از چه نوع عبارات جستجویی استفاده می‌کنند؟ این سوالات را از خود بپرسید و تا جایی که می‌توانید پاسخ‌های خود را بنویسید. هنگام تهیه فهرست کلمات کلیدی، نقطه فروش منحصر به فرد خود یا دلایل خرید منحصر به فرد مشتری را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که این کلمات کلیدی متناسب با سایت تفروشگاهی شما باشند. برای رسیدن به آنجا، با هدف جستجو شروع کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *